שיווק ופרסום

רגע לפני סגירה: מכרז הפרסום ברכבת נדחה במפתיע

בענף הפרסום הביעו תמיהה לנוכח הדחייה. גורם בכיר בענף אמר לאייס כי סיבת העיכוב נעוצה ככל הנראה בעתירה מנהלית שהוגשה כנגד המכרז. ברכבת טרם הגיבו לידיעה
משה בנימין |  1
רכבת ישראל (צילום חברת נתיבי ישראל)
המכרז על תקציב הפרסום של רכבת ישראל היה אמור להסתיים מחר (יום ב') בשעה 13:00, אבל לאייס נודע כי ישנו טוויסט בעלילה. בהחלטה מפתיעה של הרגע האחרון, הוחלט לדחות את מועד ההגשות הסופי ל-9 בפברואר, מה שמעלה תמיהות בענף הפרסום.
בשיחה עם אייס, אומר גורם בכיר בענף כי סיבת העיכוב, ככל הנראה, היא עתירה מנהלית שהוגשה כנגד ההליך המכרזי, מה שהוביל את הרכבת להחלטה לדחות בכמה שבועות את הדד-ליין להגשת ההצעות. 
על פי מסמכי המכרז, תקופת ההתקשרות עם הזוכה תהיה לשנה, עם אופציה להארכה מקסימלית ל-24 חודשים בלבד. במסמכי המכרז מציינת הרכבת כי עם פתיחת המעטפות ייבחן ניסיון העבר שלה, במידה וקיים, עם המשרדים המתמודדים. סעיף זה מגיע על רקע היסטוריה רצופת משברים של הרכבת עם ספקי הפרסום שלה, כולל סערות תקשורתיות בזמן מכרזים. עוד מציינת רכבת ישראל כי היא שומרת לעצמה את הזכות לפסול את השתתפותו של משרד פרסום על רקע זה, לאחר שימוע שייערך למשרד שבו יוכל לשטוח את טענותיו בפני ועדת המכרזים.
בין תנאי הסף שמחייבת הרכבת: ניסיון של 5 שנים כמשרד פרסום בעל היבטים אסטרטגיים וקריאייטיביים, מחזור של לפחות 100 מיליון שקל על פי מחירי יפעת בקרת פרסום ב-2015, לקוח אחד לפחות בהיקף של 45 מיליון שקלים לפי מחירי יפעת ותקציב דיגיטל של לפחות 100 מיליון שקלים, גם כן לפי מחירי יפעת. כמו כן נדרש היקף עבודה של לפחות 2 מיליון שקל במצטבר בגוגל ופייסבוק ב-2015. הרכבת תבחן את ההצעות השונות לפי חלוקת ניקוד שווה של 50% להצעת המחיר ו-50% להצעת האיכות. מועד ההגשה האחרון להתמודדות במכרז נקבע ל-23 בינואר 2017. 
תגובת רכבת ישראל לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
תגיות רכבת ישראל
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זהר. עמיר. לפירסום
    זהר. עמיר 05/2018/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לי או דגוב. לתית. לעזר
    סגור