שיווק ופרסום

HAVAS בריטניה לא תפרסם ביוטיוב - בגלל תוכן לא ראוי

הרשת העולמית משהה את כל התקציב שעומד על כ-175 מיליון פאונד בשנה לאחר שפרסומות לקוחותיה הופיעו לצד תוכן של גופי טרור וארגוני שנאה לאומניים. החברה לא השתכנעה כי גוגל יכולה להבטיח ניטור מהיר וסינון איכותי של תוכן
משה בנימין |  7
האם יוטיוב מתחילה לשלם ביוקר על היקף התוכן האסטרונומי המועלה אליה, עד לרמה של חוסר יכולת לשלוט בו? על פי דיווח בעיתון הגארדיאן הבריטי, רשת HAVAS הבינלאומית, ה-6 בגודלה בעולם, החליטה להשהות את כל תקציב הפרסום של לקוחותיה בבריטניה, בשווי של כ-175 מיליון פאונד בשנה, המופנים לגוגל ויוטיוב. ההחלטה שנחשבת לחסרת תקדים בתעשיית הפרסום העולמית התקבלה לאחר שרשת הפרסום התלוננה בפני גוגל על כך שהפרסומות של לקוחותיה מופיעות על גבי, ולצד תוכן שאינו ראוי.
השיחות שניהלו הצדדים בשבועות האחרונים הגיעו למבוי סתום, לאחר ש-HAVAS לא התרשמה כי גוגל יכולה להתחייב לכך שהתוכן המועלה ביוטיוב, או זה שמופיע באתרים בהן מופיעות מודעות דיספליי של גוגל, מנוטר מספיק מהר או נבדק ונבחן על ידי מסננים איכותיים שיוכלו להבטיח כי הפרסומות יפורסמו רק לצד תוכן שהחברה מאשרת. במקרים רבים לאחרונה נודע לרשת HAVAS כי פרסומות של לקוחותיה הופיעו לצד תוכן של ארגוני שנאה לאומניים או ארגוני טרור.
המהלך של HAVAS ממשיך את הקו שבו נקטו לפניה הממשלה הבריטית (המקבילה של לפמ בישראל), הגארדיאן, ה-BBC וחברת התחבורה הציבורית של לונדון, כולם מאותה סיבה, של חוסר אמון במערכת גוגל/יוטיוב להבטיח שפרסומות לא יעלו לצד תוכן שאינו ראוי. לדברי פול פרמפטון, מנכ"ל HAVAS בריטניה, בראיון לגארדיאן: "אנו מחויבים לדאוג ללקוחותינו בשוק הבריטי, כך שהמותגים שלהם יופיעו אך ורק בקונטקסט הנכון, שבו אנחנו סמוכים שסביבת התוכן היא בטוחה, מפוקחת במידה הנדרשת ומוסיפה ערך למטרות המותגים". לדבריו החברה תחזיק בעמדה הזו עד אשר גוגל/יוטיוב יוכלו להתחייב לסטנדרט אותו דורשת הרשת. 
מקרה HAVAS-גוגל בשוק הבריטי הוא חלק מתופעה בינלאומית רחבה יותר שגלי ההדף שלה הגיעו גם לישראל בשבועות האחרונים. לפני כחודש יצאה חברת ארטימדיה הישראלית שמתחרה ביוטיוב על נתח השוק בפרסומות וידאו בישראל, בקמפיין כנגד גוגל תחת הכותרת "יוטיוב מרוויחה מיליונים מהסתה"בנוסף, בדיקת אייס, העלתה כי פרסומות רבות של מפרסמים ישראליים, מהגדולים במשק מופיעות לצד תכנים הקוראים להסתה נגד מדינת ישראל. הנושא התגלגל גם לכנסת ישראל עם דרישת ח"כ עודד פורר ממפלגת ישראל ביתנו לקיים דיון בנושא בוועדת הכספים, כדי לוודא כספי לפמ לא יממנו גופי טרור באמצעות פרסומות ביוטיוב.  

תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    לכול מנהלי השיווק וחברות המדיה
    משרד מדיה 03/2017/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אוסף של רמאים כולכם , הרי אתם אלה שאמורים הייתם לדעת שיוטיוב מעלה את הפרסומות על תכני זבל !! וזה פוגע במוצג הפרסום שם , ובכול זאת העדפתם את העמלות. הייתם עסוקים במשרה הבאה בגוגל ולא בטובת הלקוח שלכם
    סגור
  • 5.
    עאלק מפרסם כתב את תגובה 4
    מנהל דיגיטל אמיתי 03/2017/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    משרדי פרסום מנסים לדחוף לי את החרא הזה ארטימדיה בכל פריסה. לא מבינים שנגמרה התקופה שאפשר לדחוף לנו זבל בשביל עמלות, האופליין אולי יישאר אבל מכרז דיגיטל מאוד קל להוציא לפועל
    סגור
  • 4.
    תרמית יוטיוב הגדולה בהיסטוריה
    מפרסם 03/2017/19
    הגב לתגובה זו
    1 4
    מפחיד לראות איך מותג יוטיוב הצליח למכור למפרמים סיפורים כול כך הרבה שנים , והמפרסמים פשוט לא היו חכמים , זה הכול ....
    סגור
  • 3.
    Havas מכחישים שהפסיקו פרסום
    פייק ניוז? 03/2017/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הנה: http://www.businessinsider.com/r-french-advertising-group-havas-denies-it-wants-to-pull-adverts-from-google-2017-3
    סגור
  • 2.
    איכס איכס איכס
    יחצ ארטימדיה מגעיל 03/2017/19
    הגב לתגובה זו
    3 1
    טירגוט נשים נתן לי 77% גברים איזה גועל עשו מוידאו באתרים בארץ
    סגור
  • 1.
    ארטימדיה=ספיןמדיה
    סמנכלית שתמכה בהתחלה 03/2017/19
    הגב לתגובה זו
    8 4
    די כבר! שארטימדיה פעם אחת יתמודדו עם הבעיות בעצמם במקום להגיד שיוטיוב הם הופ קטנטנים או ערוץ מוזיקה או ג'יהאד. אי אפשר להיות כל כך לא מקצועיים, לשקר על כל כך הרבה דברים ועדיין לטנף על מתחרה שכל אדם רציני מבין שזה כמו להשוות את ביל גייטס למשה קצב. איך יכול להיות ששיקרתם לגבי הפילוחים והקהלים שלכם, מכל הבדיקות נראה שאין בכלל? למה אתם משלמים עמלות של 35 אחוז ומעלה למשרדי הפרסום ומשקרים על זה ? למה אתם מוכרים ריץ שאין לכם ? למה אתם שמים שני סרטונים לפני קטעים של חצי דקה ואומרים שאצלכם זה תוכן איכותי עם קשב? קוראת לבדיקה מקיפה על ארטימדיה שתהיה לפחות עשירית ממה שעושים לגוגל. מעניין אם אחרי שנבין מה הולך שם האם יישארו מפרסמים
    סגור
  • מתוסכל לך בעבודה אה ?? כמה תסכול .... (ל"ת)
    עובד ארטימדיה 03/2017/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור