שיווק ופרסום

האוצר למפעל פיס: רוצה "הליך שקוף וציבורי של מכרז הפרסום"

מנכ"ל האוצר רומז למפעל הפיס שיש מי שבוחן מקרוב את התנהלותו? שי באב"ד דורש ממנכ"ל הפיס הבהרות למכרז הפרסום ו"ההתקשרויות ארוכות הטווח"
משה בנימין |  2
קמפיין הלוטו עם דמויות הלוטוגוצים (צילום יח"צ)
מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד דורש ממנכ"ל מפעל הפיס עמרי לוטן הבהרות בנוגע להתקשרויות של מפעל הפיס עם משרדי הפרסום שאיתם הוא עובד בשנים האחרונות - כך עולה ממכתב ששלח באב"ד לפני מספר ימים לפיס. 
 
המכתב למפעל הפיס מגיע על רקע ההחלטה הטרייה של חברת ההגרלות הממשלתית לסיים את ההתקשרות עם ערוץ 10 ולהעביר את השידור החי של הגרלת מפעל הפיס לאתר ynet ולזכיינית ערוץ 2 רשת. עניין נוסף מהותי לא פחות שנקשר באותו עיתוי הוא קיומו של מכרז על שירותי הפרסום של מפעל הפיס המתנהל בימים אלו. על רקע זה פורסם בגלובס כי בכירי אדלר חומסקי, אחד ממשרדי הפרסום של מפעל הפיס הם אלו שעומדים מאחורי סגירת העסקה והעברת השידור לרשת - עסקה הנאמדת במיליוני שקלים מדי שנה.
במכתב ללוטן כותב באב"ד כי "מפעל הפיס מתקשר בשנים האחרונות עם מספר חברות פרסום. ברצוני להסב את תשומת לבך לתקציב הפרסומי הגבוה של מעל הפיס שערכו כ-50 מיליון שקל בשנה. לאור זאת, נכון כי מפעל הפיס ירענן את נהלי הפרסום הנוהגים עד כה לאור השינויים המחויבים מכוח ההיתר שפורסם ביום 14 בפברואר 2017 והן לאור ההתקשרויות ארוכות הטווח שנערכו עד כה. משרד האוצר תומך בהליך שקוף, פומבי וציבורי שפונה לכלל הציבור. אודה לבדיקתך המעמיקה בנושא".

בין השורות ניתן לקרוא כיצד באב"ד מכוון את דבריו לעובדה כי מפעל הפיס עובד מזה שנים רבות לצד 2 משרדי פרסום: גיתם BBDO ואדלר חומסקי. באב"ד קורא ל"רענון נהלי הפרסום לאור השינויים וההתקשרויות ארוכות הטווח" במה שעשוי להשתמע כרמז למפעל הפיס - צמצמו את משרדי הפרסום מ-2 לאחד או גוונו בבחירתכם לאחר 11 שנים שבהן חידשתם את ההתקשרות עם גיתם ואדלר.

בנוסף, מציין באב"ד כי הוא תומך ב"מכרז שפונה לכלל הציבור", אמירה שניתן להגדירה כמעט מדי ומאוחר מדי, וכזו שיכולה להעיד על המרחק הרב שבין היכולת של משרד האוצר ל"נהל" את המכרז לבין החופש שיש למפעל הפיס. המכרז שיש בענף מי שיגדירו אותו כ"מסרס" רחוק מלהיות פתוח לכלל הציבור או אפילו למשרדי הפרסום המובילים בישראל. תנאי הסף שלו מאפשרים השתתפותם של מספר נמוך מאוד של משרדים, ויתרה מכך, המכרז כבר נמצא בעיצומו לאחר שלב בחירת המציעים.

יצוין כי משרד האוצר כבר "שם את ידיו" על מפעל הפיס לפני חצי שנה אז התקבלו ההחלטות לפיהן המשך פעילותו של מפעל הפיס יותנה בהגבלות על היקף הפרסום. בין השאר דורש האוצר כי מפעל הפיס לא יפרסם ברדיו ובטלוויזיה בין 15:00 ל-23:00. בנוסף, ייאסר עליו לשלב פרסום חוצות ויחולו עליו מגבלות נוספות. 

מנגד, לא מן הנמנע שאל באב"ד זרמו תלונות בחודשים האחרונים הנוגעות למכרז הפרסום במטרה לגרום לו להתערב בנעשה או לפחות לשדר למפעל הפיס כי יש מי שמביט על הנעשה מקרוב. עם זאת, התפיסה הרווחת בענף הפרסום היא שפעילות הפרסום של גיתם ואדלר חומסקי עבור מפעל הפיס היא מהטובות, בפן האיכותי, בפרסום הישראלי בשנים האחרונות.  על התקציב מתמודדים בנוסף לאדלר חומסקי וגיתם BBDO גם באומן בר ריבנאי וראובני פרידן ipg.

ממפעל הפיס נמסר בתגובה: "המנכ"ל עמרי לוטן ישיב לשי באב"ד".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עמרי לוטן כשלון
    עמרי לוטן 05/2018/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עמרי לוטן ודפנה נעים שאול, מנכ"ל וסמנכ"ל במפעל הפיס. שני אפסים שמנהלים אימפריה כלכלית בכשלון רב!
    סגור
  • 1.
    ברור שהמכרז תפור. (ל"ת)
    אבי 05/2017/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור