שיווק ופרסום

כח היימן: הישראלים מאחורי קמפיין חדש של טויוטה בארה"ב

וניה היימן, גל מוג'ה, גון בן ארי, אמיר וינקלר, נתן שוטנפלס, בית הפוסט גרביטי והצלע "האמריקאית" דניאל ברק עומדים מאחורי סדרת סרטים קצרים לטויוטה שתעלה בכל בתי הקולנוע בארה"ב
משה בנימין |  3
טויוטה. סאצ'י LA (צילום יח"צ/ צילום מסך)
קמפיין חדש של מותג הרכב טויוטה (Toyota) עלה השבוע לאוויר בארה"ב, באמצעות משרד הפרסום Saatchi LA כשהוא מיועד לבתי הקולנוע ומופיע לצד הטריילרים לסרטים החדשים. מאחורי הקמפיין עומד צוות ישראלי שכתב, הפיק וערך ואז גם קיבל לידיו את מלאכת הפוסט פרודקשן שנעשתה בישראל על ידי גרביטי.
שלא במפתיע הצוות הישראלי מורכב מהשמות הכי חמים בתעשיית הפרסום/סרטים/קליפים: וניה היימן, גל מוג'ה, אמיר וינקלר, גון בן ארי ונתן שוטנפלס שכבר גרפו כותרות מסביב לעולם ובישראל עבור עבודות לבוב דילן (היימן), קליפ לקולדפליי שעליו גם זכו בפרסי ה-MTV (היימן ומוג'ה), סדרת הפרסומות למילקי (בן ארי), ארץ נהדרת (שוטנפלס) ועוד. על כך יש להוסיף זווית ישראלית פנימית - דניאל ברק - לשעבר במקאן תל אביב שלפני מספר שנים העתיק את הקריירה ל-LA ועובד כיום במשרד כסמנכ"ל קריאייטיב.
הקמפיין של טויוטה מורכב מסדרת סרטים קצרים שאמורה להשתלב באופן טבעי ברצף הטריילרים בקולנוע. בעבר, טויוטה, כמו מפרסמים רבים, הייתה עורכת גרסאות מקוצרות של פרסומות הטלוויזיה שלה ומשלבת אותם כפרסומות בקולנוע. הפעם, הצוות הישראלי קיבל לידיו אור ירוק לגשת לנושא מכיוון אחר ולמעשה להפיק "חתיכות סרט" קצרות שנראות כמו גרסה רזה של סרט קולנוע שאמור לשמש כפרסומת לטויוטה אך לא ממש נראה או מרגיש כך. 

על פי הבריף, האסטרטגיה דיברה על כך שאומנם אנשים אוהבים את טויוטה בתור מוצר (רכב) אבל הם לא מחוברים כל כך למותג. היעד שהוגדר היה "להעביר אותם מלהיות product loyalists ל- brand loyalists" כך לדברי ברק, שמוסיף "בגדול, לעשות סרטים קצרים שהקהל יזכור גם אחרי שהוא ראה סרט שהפיקו במאה מיליון דולר".
המכנה המשותף שמרחף מעל הסרטים הוא נושא גג של "מסע בזמן", אבל בפועל הם אינם קשורים אחד לשני בעלילה. "הקונספט של המסע בזמן הגיע מזה שרצינו לחפש משמעות יותר עמוקה בסלוגן של טויוטה - Let's Go Places שתמיד מתייחסים אליו נורא בשטחיות. נוסעים לים, נוסעים להרים, נוסעים ליער...רצינו לגרום לאנשים לחשוב לאיזה עוד מקומות אפשר להגיע אם צוללים טיפה יותר עמוק. ההשראה לפרויקט מגיעה מסרטים כמו הסרט הארגנטינאי Wild Tales, ועוד סרטים שמשחקים עם הזמן כמו Groundhog Day, Back to the Future".

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אבל איפה מספר 2?
    אייל 06/2017/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש רק 1 ו 3...
    סגור
  • 1.
    יפה מאוד (ל"ת)
    גיא 06/2017/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • וזהו (ל"ת)
    רן 06/2017/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור