שיווק ופרסום

ראובני פרידן ומי עדן נפרדים: התקציב צפוי לעבור לגיתם

אחד הטריגרים שעשוי להצביע על סיום ההתקשרות היא הירידה החדה בהוצאה לפרסום של מי עדן בשנה החולפת. למשרד ולמותג היסטוריה משותפת שהחלה לפני יותר מעשור עם בניית המותג ופרסומת השיירה הזכורה
משה בנימין |  2
מי עדן (צילום יח"צ)
תקציב הפרסום של מי עדן עובר מראובני פרידן לגיתם BBDO - כך נודע לאייס. במהלך החודשים האחרונים התנהלו בין הצדדים שיחות שהובילו לפרידה בהסכמה, שהפכה השבוע לרשמית. התחנה הבאה של מותג המים בבקבוקים תהיה כאמור גיתם BBDO, במעבר שלא יכלול מכרז על התקציב.
אחד הטריגרים שעשוי להצביע על סיום ההתקשרות בין הצדדים היא הירידה החדה בהוצאה לפרסום של מי עדן במהלך השנה החולפת. על פי יפעת בקרת פרסום, בשנת 2015 עמד התקציב על כ-5.5 מיליון שקלים, במחיר ריאלי, ואילו מתחילת 2017 עמד התקציב על קצת יותר ממיליון שקלים (ריאלי). 
לראובני פרידן ומי עדן יש היסטוריה משותפת ארוכה שהחלה לפני יותר מעשור עם בניית תדמית המותג ופרסומת השיירה הזכורה. בתווך עבר התקציב למשרד אחר עד שחזר לראובני פרידן מבאומן בר ריבנאי בתום מכרז בשנת 2010, ומאז טופל במשרד. 
בשנים האחרונות גוברת התחרות בין מי עדן ושאר מותגי המים בבקבוקים לחברות כגון תמי 4 ושאר מותגי ברי המים. המלחמה השיווקית באה לידי ביטוי גם בברייק הפרסומות כשהחברות מבקרות אחת את השנייה בפרסומות שחלקן מרומזות וחלקן ישירות וגלויות "בלי לקחת שבויים". בשנת 2011 ניסתה מי עדן למנוע שידור פרסומת של תמי 4 בטענה כי אין להשוות בין איכות המים של מי עדן לאיכות המים בברי המים שהסתמכו על סקרי דעת קהל. עם זאת טענות מי עדן נדחו על ידי הרשות השנייה והפרסומת עלתה לאוויר. מנגד, כתבות ותחקירים שהציגו את איכות המים הירודה של תמי 4 "הרימו להנחתה" עבור מותגי המים בבקבוקים כגון נביעות שעלו בסדרת פרסומות שנועדו להכות בבטן הרכה של ברי המים. 
מי עדן ניסתה בעצמה להיכנס לשוק ברי המים אך ללא הצלחה, אלקטרה שנכשלה אף היא באותו התחום ביקשה למכור את פעילותה למי עדן אך לפני כחצי שנה החליט בית הדין להגבלים עסקיים שלא לאפשר את העסקה שהייתה עשויה לאפשר לחברה לנגוס בנתח השוק של תמי 4 - השחקן המרכזי בקטגוריה. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    משהו רע עובר על ראובני (ל"ת)
    שי 06/2017/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הם אף פעם לא עשו להם עבודה טובה
    רן 06/2017/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ראובני הוא משרד טוב אבל עם מי עדן הם לא עשו שום דבר ראוי. מפתיע שמי עדן נשארו איתם עד היום
    סגור