שיווק ופרסום

גבירותיי ורבותיי - כשלון: עד עכשיו בקאן - הישראלים הרבה מתחת לממוצע הכללי

מהמספרים אי אפשר לברוח. יחס השורטליסטים להגשות עומד על 10% בפסטיבל ואילו הישראלים נמצאים הרבה מתחת לכך. הסיכוי לאריה רחוק מאי פעם
משה בנימין |  5
פסטיבל קאן ליונס 2017 (צילום יח"צ)
סיכום הביניים ביום השני של תחרות קאן ליונס, רחוק מאוד מלבשר טובות עבור המשרדים הישראליים המשתתפים באירוע הפרסום הבינלאומי. לאחר פרסום רשימות השורטליסט ב-9 מתוך הקטגוריות שאליהן הוגשו עבודות מישראל, עולה כי יחס השורטליסטים הישראליים פר הגשות הוא הרבה מתחת לממוצע של התחרות.
מצער אמנם להוציא את האוויר מבלון ההליום של התחרות הבינלאומית החשובה ביותר בעולם הפרסום, אך בכל הקשור לתוצאות הסופיות, עד עכשיו, הישראליים יכולים לחוש מידה רבה של אכזבה שנמשכת כבר מספר שנים ברציפות. על פי חישוב של אייס, המבוסס על מספר השורטליסטים מתוך סך הכל של העבודות בכל קטגוריה, עולה כי השנה הסיכוי הממוצע של עבודה להפוך לשורטליסט ולהתברג לרשימת הגמר עומד על 10%. מתוך 9 הקטגוריות שבהן מתמודדים הישראלים ורשימת הפיינליסטים שלהן כבר פורסמו, אחוז העבודות שהעפילו לגמר נע בין 8%, שהוא הנמוך ביותר, בקטגוריית הדיירקט, ל-12% בקטגוריות הפרינט והחדשנות.
הישראלים רחוקים מהממוצע - אדלר וליאו ברנט (אולי) מצילים את המולדת
על פי הנתונים הרשמיים של פסטיבל קאן, המשרדים הישראליים הגישו ל-9 הקטגוריות שבהן פורסמו השורטליסטים 114 עבודות. הקטגוריות הן: Glass, סייבר, פרינט, פרומו, חוצות, PR, דיירקט, חדשנות ומובייל. על פי החישוב של אייס, לפי ממוצע כללי של 10%, הישראלים היו אמורים להחזיק בשלב זה 11 פיינליסטים בידיהם אך רק 5 הושגו: 2 לאדלר חומסקי ו-3 לליאו ברנט שבשלב זה "מצילים את המולדת". אחוז ההצלחה של הישראלים נכון לשלב זה עומד על 43% בלבד, פחות מחצי מממוצע התחרות ונתון זה בלבד מספיק כדי לתאר את תמונת המצב הלא מלבבת עבור הנציגים מישראל. 
הסיכוי לשורטליסט עומד על 10% אך הסיכוי למדליה הוא כבר משהו כמעט בלתי אפשרי. 3% בלבד מתוך סך כל ההגשות לתחרות הופך למדליה כלשהי. השנה הוגשו לתחרות 41,170 עבודות, דהיינו רק 1235 ילכו הביתה עם אריה בידיהם. עבור הישראלים שהגישו השנה סך כולל של 177 עבודות, המשמעות היא סיכוי ל-5 מדליות וכאמור נכון לעכשיו, הסיכוי הזה קטן משמעותית לאור הביצועים הדלים.
לצורך המחשת הפספוס, פרט לקטגוריות ה-PR והחוצות, הישראלים הביאו 0 שורטליסטים מכל הקטגוריות הבאות: Glass עם 2 הגשות, סייבר עם 10 הגשות, פרינט עם 10 הגשות, פרומו עם 31 הגשות, דיירקט עם 19 הגשות, חדשנות עם 4 הגשות ומובייל עם 7 הגשות. 
מבחינת ליאו ברנט ואדלר חומסקי, המשחק עדיין ממשיך והתקווה עוד קיימת. ליאו ברנט הגיש השנה לתחרות 24 עבודות, כך שמתמטית הוא אמור להחזיק 2.4 פיינליסטים, מה שהופך את 3 הפיינליסטים שלו להישג מכובד, מעל לממוצע. אדלר חומסקי, גם הוא, הגיש לתחרות 16 עבודות וכבר עכשיו מחזיק בידיו 2 פיינליסטים - מעל לממוצע הכללי של 10%. על פי סיכויי ההסתברות לזכייה, ליאו ברנט ואדלר חומסקי שניהם ניצבים מתחת לרף המוביל לאריה עם 0.72 ו-0.48 כך שזכייה שלהם באריה, במידה ואכן תקרה, היא לא דבר של מה בכך, אלא הישג מכובד מאוד.
כאמור, מתוך 177 הגשות של המשרדים מישראל, 114 כבר מאחוריהם. 63 הגשות נותרו כחבל הצלה עבור שאר המשרדים שכפי שזה נראה, ייאבקו כדי לקבל שורטליסט כלשהו לרפואה. הקטגוריות הבולטות שנותרו הן מדיה שבה 27 הגשות מישראל, רדיו עם 9 הגשות מישראל, Design עם 5, מיומנות ביצוע (Craft) בדיגיטל עם 2 ו-Entertainment עם 9.
הערב, בשעה 19:00 שעון צרפת ייערך טקס הפרסים הראשון שבו בין השאר יוענקו הפרסים בקטגוריית החוצות, PR, פרינט, פרומו ו-Glass, ובו יידעו אדלר חומסקי וליאו ברנט האם זכו במדליה.  
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    חחח אפילו לאונן על עצמכם אתם כבר לא יכולים.... (ל"ת)
    טל 06/2017/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    כתבה מיותרת שמקדימה את זמנה
    משה 06/2017/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישראל בקאן זה כמו ישראל באולימפיאדה. המספרים שלנו קטנים מידי בשביל לעשות מהם סטטיסטיקה. מספיק שביום האחרון אחד הקמפיינים יביא פתאום 2 אריות (ועובדה שליאו בארנט הביאו אתמול אריה) והפסטיבל הזה יהפוך פתאום להצלחה.
    סגור
  • 3.
    ככה זה בארץ
    בינוני 06/2017/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רעיונות קריאייטיב הזויים שלא נותנים אפילו קפיצה קטנה לעולם המלהיב. אוטומציה של קריאייטיב.
    סגור
  • 2.
    זו לא המסיבה שלנו אתהמקשיב? (ל"ת)
    אהוד בנאי 06/2017/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    סתם מגישים עבודות
    עוד אחד 06/2017/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    משרדי פרסום לא חושבים על ייצוג, הם פשוט זורקים עבודות בינוניות פלוס בשביל להגיד שהם השתתפו... חוץ מליאו ברנט, לאף משרד השנה לא הייתה הצדקה לגשת.
    סגור