שיווק ופרסום

על קמפיינים דיגיטליים ברדיו - והשירות החדש של רדיו הקצה

דרור גנות במדורו באייס, והפעם: 5 המלצות לקמפיין אודיו דיגיטלי אפקטיבי, הירידה בהאזנה לרדיו FM וגם על תחנת הרדיו הראשונה בישראל שמציעה מנוי פרימיום

דרור גנות | 
אנו חיים בסביבה של צרכנים מחוברים וניידים המאזינים באמצעות המכשירים הדיגיטליים (מחשב, סמארטפון, IPTV וכו') והביקושים לפרסום אודיו דיגיטלי בזינוק. קמפיין אודיו דיגיטלי מתקיים בסביבה שונה מקמפיין רדיו אנלוגי ((FM ולעיתים שיטות העבודה לקמפיין רדיו אנלוגי אינן בהכרח מתאימות לקמפיין אודיו דיגיטלי אפקטיבי. להלן 5 שיטות מומלצות ליצירת קמפיין 'אודיותר' אפקטיבי:
1. אורך התשדיר: שמרו על מסר קצר ותמציתי. תשדירים באורך 10-15 שניות יעשו את העבודה במיוחד כאשר התשדיר מוגש כפרירול בתחילת ההאזנה וללא יכולת זפזופ. המלצה: פרירול עד 15 שניות בתחילת האזנה. מידרול עד 30 שניות במהלך האזנה. 
2. קריאייטיב מותאם: מחקרים מראים כי רוב המאזינים אינם מסתכלים על המכשיר שלהם כאשר הם מקשיבים ולכן אל תסמכו על באנרים ומודעות ויזואליות המוגשות באפליקציות מוזיקה או באתרי רדיו ופודקאסט. המלצה: חשוב להציג את המותג ואת מרכיב ההנעה לפעולה כבר בתחילת התשדיר בכדי למקסם את האפקטיביות. 
3. הנעה לפעולה: למרות שכל הקמפיינים שעולים ברדיו האנלוגי (FM) רלוונטיים גם לקמפיין אודיו דיגיטלי, רצוי להתאים את מרכיב ההנעה לפעולה למדיום הדיגיטלי ולהפנות את המאזינים לאתרי האינטרנט, פייסבוק, חיפוש בגוגל או הורדת האפליקציה. במחקר אפקטיביות נמצא כי 90% מהמאזינים בסמארטפון שהתעניינו במוצר או השירות ששמעו בפרסום אמרו שיחקרו עליו במועד מאוחר יותר. 
4. הפורמט: קמפיין אודיו דיגיטלי מאפשר למפרסמים לנצל סוגים נוספים של קריאייטיב במטרה להעצים ולהאריך את האפקטיביות, לדוגמה שימוש בהודעות חסות ארוכות טווח המוגשות בתחילת ההאזנה, קביעת מכסות האזנה ליוניק (frequency cupping), שימוש בסוגי מכשירים בהם מאזינים, שימוש בבאנר מסונכרן עם התשדיר המושמע ועוד. 
5. רמת המעורבות: אנשים מאזינים לתכנים שהם בוחרים לשמוע (מוזיקה, פודקאסט, שידור חי או אונדימנד) ולכן רמת המעורבות שלהם גבוהה ומכיוון שתשדירי הפרסום מוגשים בזמן האזנה וודאית ניתן לנצל את 100% תשומת הלב של המאזינים להענקת הטבה ייחודית שתגדיל את האפקטיביות.   
נתוני TGI שהתפרסמו לפני כשבועיים, מציגים ירידה מתמשכת בסך ההאזנה לרדיו בישראל מ-71.2% בחציון השני של 2015 ל-66.5% בחציון 1 של 2017. הרדיו בישראל עדיין בעל כיסוי גבוה מאד ולכאורה מדובר בשינוים זניחים בשוק המדיה.
מנגד, כאשר צוללים למספרים, ניתן לראות כי סך ההאזנה לרדיו נמצאת בירידה או סוג של סטגנציה כבר לא מעט זמן, וכל זה בעידן בו כמות כלי הרכב בכבישים עצומה וזמן הנסיעה הולך ומתארך בגלל הגידול המאסיבי בפקקים, כאשר הרכב הוא המקום העיקרי בו אנו מאזינים לרדיו וכפי הנראה ניתן להניח שאנו עדיין מאזינים אבל לא רק לרדיו FM אלא לתכנים אחרים בדיגיטל. הסקר תומך בהנחה זו ומראה כי למעלה מ-20% מהאוכלוסייה מאזינים באמצעות המכשירים הדיגיטליים - רובם בעלי סמארטפון. ולכן, בדיוק כמו בכל העולם, גם בארץ ההאזנה לרדיו אינה יורדת אלא נודדת לדיגיטל ונתוני TGI משקפים את התזוזה הזו.

* ה-Smart Speakers: אמזון, אפל וגוגל רוצות אתכם מכורים - לחצו כאן
* לטור על החגיגה הדיגיטלית ליובל ל-Radio1 של BBC - לחצו כאן
לטור על פעילות האודיו הדיגיטלית של בנק דיסקונט - לחצו כאן

אנו נמצאים בעידן בו אנשים בוחרים מה הם רוצים לשמוע, והיצע התוכן הדיגיטלי עצום: פודקאסטים, רדיו אינטרנט, ערוצי מוזיקה בסטרימיניג, תכניות מוקלטות ועוד. הסמארטפון מציין עשור ונמצא בכל כיס, עלויות הגלישה באינטרנט נמוכות, המחשב נמצא בכל בית ובכל משרד, הרמקולים האינטראקטיביים חודרים לבתים, האוזניות המתקדמות נמצאות על כל אוזן, הטלוויזיות החכמות כבר כבשו את הסלון וכלי הרכב המחוברים מאפשרים גישה נוחה לתכני אודיו דיגיטליים בכל זמן ובכל סיטואציה. 


תחנת הרדיו פרימיום (Freemium) הראשונה בישראל 
לפני 5 שנים הקימו נדב רביד ואייל (קוואמי) פרידמן את רדיו הקצה - תחנה אינטרנט עצמאית המתמחה בסגנונות מוזיקה אלטרנטיבית, אינדי, אלקטרוני, האוס, פאנק, היפ הופ, מטאל וכוללת שורת שדרנים מובילים ושיתופי פעולה עם מכללת BPM ורדיו מהות החיים.
לאחרונה השיקה רדיו הקצה אפליקציה מתקדמת מבית Nobex ולראשונה בתעשיית הרדיו בישראל מציעה למאזינים שירות פרימיום, קרי אפשרות להאזנה ללא תשלום עם פרסומות או אפשרות להאזנה ללא פרסומות בתשלום מנוי חודשי. מודל זה שכיח בעולם האודיו דיגיטלי בעיקר בערוצי מוזיקה כגון www.di.fm, www.radiotunes.com, www.jazzradio.com, אבל בארץ הוא הראשון. בקיצור, מומלץ! הורדה נעימה!
דרור גנות הוא מנכ"ל ומייסד ADIO רשת הפרסום האודיו דיגיטלית
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה