שיווק ופרסום

אחרי פובליסיס - WPP תנחית מכה קשה על פסטיבל קאן?

במייל פנימי שנחשף ב-ADWEEK, יו"ר WPP מרטין סורל הורה לבטל את כל ההגשות לתחרות היורובסט אותה הגדיר מנהל הקריאייטיב הראשי של הרשת כ"הסחת דעת יקרה שלא מוסיפה לאמינות ולא מוערכת על ידי הלקוחות"
משה בנימין |  1
האם ההחלטה של פובליסיס העולמית בראשות ארתור סדון (היו"ר הטרי) נתנה את האות לאפקט הדומינו שיפגע בתחרויות הפרסום תחת CANNES LIONS?
התכתבות מיילים פנימית שנחשפה לראשונה באתר הפרסום ADWEEK מציגה התכתבות בין מרטין סורל יו"ר ומייסד WPP וג'ון אוקיף (John O’Keefe) מנהל הקריאייטיב הראשי של רשת הפרסום הגדולה בעולם ממנה עולה כי הרשת מקשיחה עמדות מול הגוף המנהל את תחרויות CANNES LIONS וצפויה שלא להתמודד בתחרות היורובסט (Eurobest) האירופאית.
סורל כבר הביע בעבר אי שביעות רצון מעליות ההשתתפות בפסטיבל קאן לפרסום אך מי שעבר למעשים היא פובליסיס העולמית שהורתה לכל סניפיה בעולם שלא להגיש עבודות לאף תחרות פרסום למשך שנה שלמה כדי לקזז הוצאות ולכסות את העלויות של הקמת 'מרסל' (Marcel) מיזם הבינה המלאכותי הפנימי של הרשת. 
נכון לעכשיו בכירי WPP טרם החליטו מה עמדתם לגבי השתתפות בפסיבל קאן אך נראה כי הפור על השתתפות ביורוסט כבר נפל. במייל שכותרתו Eurobest כותב אוקיף כי התחרות היא "הסחת דעת יקרה...ביקשתי שבעבר שנפסיק להגיש אליה עבודות". עוד כותב אוקיף כי "במקרה הטוב, ליורובסט יש קשר זניח לתחרות קאן ליונס. היא לא מוסיפה לנו שום אמינות או מרשימה במיוחד את הלקוחות שלנו".
אוקיף מציין גם כי (למרות בקשותיו) סוכנויות WPP באירופה הגישו לתחרות השנה (נערכת מדי שנה בנובמבר-דצמבר) 117 עבודות בנוסף להשתתפות פעילה שכוללת נושאי דברים, שיבוץ שופטים בקטגוריות השונות ועוד. על כך הגיב סורל לאוקיף: "אנא בטל את כל ההגשות ואישורי הששתפות במיידי". 
על רקע חשיפת ההתכתבות הפנימית של בכירי WPP, יש בשוק העולמי  מי שמנתח את ההתנהלות של סורל מנקודת מבט עסקית, לפיה סורל, שניחן בחושים עסקיים ומסחריים מפותחים מבין את גודל הצרה שאליה נקלעו מארגני פסטיבל קאן עם החלטת פובליסיס וכעת מנסה לשפר את עמדתו כשהוא משתמש במנוף זה לטובתו. 

הארזים ואזובי הקיר// מבט על השוק המקומי
הדיונים על ההשתתפות בתחרויות הפרסום הבינלאומיות בהיבט של השוק הישראלי מתעוררים מדי שנה לקראת האירוע הבולט של השנה - פסטיבל קאן. למעט הצלחות מרשימות לפני 5 שנים ויותר והזכייה היוצאת מן הכלל של ליאו ברנט בתחרות האחרונה, המשרדים הישראליים מגישים מאות עבודות מדי שנה ושבים הביתה בידיים ריקות.
אמנם יש מי שיטען ולא בלא צדק, כי הגשת העבודות לפסטיבל קאן אינה חזות הכל והנסיעה לניס, ההשתתפות בסדנאות והחשיפה לנעשה בעולם, גם ממקומות שהם לכאורה נדחים, מחדדת את החושים הקריאייטיביים של העוסקים בתחום, מאתגרת אותם ובסופו של יום עוזרת להם לתרגם את החוויה המעשירה לעבודות טובות יותר בעתיד.
עם זאת, חשיפת ההתכתבות במיילים שמאפשרת לכל העולם לראות מה חושב מנהל הקריאייטיב הראשי של רשת WPP על תחרות היורובסט "פותחת את הראש" במובן מסוים. אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר שהיכולת שלהם לממן את ההגשות היקרות מאוד לתחרויות אלו נמוכה בהרבה מאלו של הענקיות הבינלאומיות? אם אוקיף שמטפל בלקוחות הגדולים בעולם טוען שהתחרות לא מוסיפה שום ערך של אמינות, לא מוערכת על ידי הלקוחות ובכלל נתפסת כהסחת דעת, כיצד יוכלו המשרדים המקומיים לשכנע את עצמם שלא כך הדבר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שמישהו כבר ישים סוף לבלוף הזה
    טוב מאוד 09/2017/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היחיד שיכול לסיים את הפארסה הזאת הוא מרטין סורל.
    סגור