שיווק ופרסום

הישראלים שרוצים למקסם הכנסה בפרסום שידורי ספורט

איב סיבוני ונדב סופר הקימו את ?WALLY שמפעילה מסכים דיגיטליים על גבי קיר ראיונות בשידור ספורט, וצפויה להגדיל את ההכנסות מפרסום. מהשבוע היא נכנסת לליגת העל - ובמו"מ בין היתר עם הליגות הספרדית והגרמנית
אלכסנדר כץ |  8
מייסדי WALLY, נדב סופר ואיב סיבוני (צילום יח"צ)
הרצון למקסם הכנסות מפרסום בשידורי ספורט, מוביל למיזמים חדשים שחלקם נראים בדיעבד טריוויאליים כל כך. אחד כזה הוא WALLY הישראלי שהוקם לפני כשנתיים על ידי איב סיבוני ונדב סופר, ובסוף השבוע הקרוב יקבל את הדחיפה הגדולה שלו, כאשר יוחדר רשמית לסיקור משחקי ליגת העל בכדורגל.
מדובר בקיר ראיונות שעומד ברקע לראיונות שמתקיימים עם שחקנים ומאמנים בתחילת משחק, בסופו או במחצית, וכולל 5 מסכים בגודל של 10 אינץ' - בגובה הראש של המרואיין במיקום פרימיום  מרכז מסך - שמקרינים פרסומות מתחלפות בנות 6 שניות. הפיילוט בליגה נערך במשחק גמר אלוף האלופים בין הפועל באר שבע לבני יהודה תל אביב לפני כחודשיים, ומשבת כאמור הטכנולוגיה שבעיקרה פשוטה לחלוטין, תככב בליגת העל. הקיר גם יוצב במסיבות עיתונאים שתקיימנה הקבוצות.
סיבוני וסופר הם המייסדים של החברה ומחזיקים במחצית המניות שלה. שאר האחוזים מתחלקים בין מספר שותפים אסטרטגים, בהם משה נור - מייסד ובעלי קבוצת נור סטאר מדיה, דודו שושן - יזם הייטק בכיר ועוד.
"האבולוציה של המיזם שלנו מתחילה למעשה בשלטי הלד לצידי המגרש", אומר סיבוני בשיחה עם אייס. "השלטים לצידי המגרש התחילו לפני 30 שנה מקרטון, עברו בשנים האחרונות למסכי לד עם פרסומות מתחלפות". לדבריו, "ראיתי ששלטי הראיונות נשארו מאחור, וראינו שהראיונות הולכים והופכים לארוכים יותר ויותר - אז למה לא לשדרג אותם מבחינה דיגיטלית ובכך להגדיל את גם את ההכנסות של הקבוצות?".
WALLY רשמה את הפטנט בארה"ב, אירופה וישראל, פנתה למנהלת ליגת העל ועניינה אותה במיזם. שם התלהבו, חתמו על הסכם ל-3 שנים עם אופציה ל-3 שנים נוספות, והלכו צעד אחד הלאה: המנהלת גם תפעל לשיווק המיזם למנהלות ספורט ברחבי העולם, ובתמורה תקבל עמלה מהעסקה.


ככה זה נראה. אלי אוחנה מתראיין על רקע המסכים מאחור
לאייס נודע כי כעת מתקיימים מגעים עם הליגות הספרדית, הגרמנית, הרומנית והאמריקאית (MLS) לשילוב הטכנולוגיה. המיזם עצמו לא מוגבל רק לכדורגל, אלא גם לענפי ספורט אחרים ולאירועים נוספים כגון אירועי השקה, שטיח אדום, פרמיירות של סרטים ועוד. במסגרת ההסכם עם הליגה הישראלית,  WALLY מספקת איש תפעול שנותן שירות לכל אורך ערב השידורים באצטדיון עצמו.
הצדדים מסרבים לחשוף את סכום העסקה, אולם הערכות גורסות כי מדובר בשוק עולמי שעשוי להניב עשרות מיליוני דולרים, בעיקר כשמדובר בליגות כמו הספרדית או הגרמנית, שמשודרות בכל רחבי העולם וזוכות לפופולריות עצומה.
מעבר להצגת הפרסומות שזהו המהלך הפשוט יחסית, ה-WALLY מתבסס על טכנולוגיית DBR שמאפשרת פרסום מבוסס מיקום צופה, כלומר הפרסומות שתוקרנה על המסכים במהלך הראיונות, יהיו שונות ממדינה למדינה. בנוסף עובדים בחברה על 2 פיתוחים חדשים: הראשון הוא זיהוי פנים בזמן אמת (face recognition online), כך שהמערכת תזהה ששחקן X מתראיין, ותשלח און-ליין הודעת פוש בפייסבוק ובטוויטר לכל העוקבים אחרי אותו שחקן לגבי הריאיון המתקיים עמו. לגבי הריאיון עצמו לצופים הודעה בטוויטר או בפייסבוק לגבי הריאיון שמתקיים. איזו חשיפה גדולה יכולה להיות למותג שיוקרן על קיר הראיונות במהלך ראיון עם כריסטיאנו רונאלדו למשל, ורק בזכות החשיפה ברשתות החברתיות.
 
מיליונים ייחשפו. רונאלדו (צילום: GettyImages IL)
הפיתוח השני עליו עובדים בחברה הוא מערכת מדידה שיודעת לאתר באיזה אתרים פורסמו אותם ראיונות על רקע קיר הראיונות, ואז למדוד כמה אנשים הקליקו פליי על אותו ריאיון משך הזמן בו צפו וסך כל החשיפות לאותו ראיון מהאינטרנט בלבד.
 
גורם בשוק התקשורת אמר לאייס שמדובר בפוטנציאל ענק לחברה. "זה מסוג הדברים שאתה טופח לעצמך על המצח ואומר - 'איך לא חשבתי על זה לפני כן'". ואכן, במנהלת מתלהבים מהמיזם ומההכנסות הפוטנציאליות שלו, והוא יוצג בכנס חדשנות בספורט שתארח המנהלת ב-19 באוקטובר אליו יגיעו נציגים מ-32 מנהלות ליגות ברחבי אירופה. בכנס זה תציג המנהלת שלל חברות ישראליות שיחשפו פיתוחים שלהן בתחומי המידע, הסטטיסטיקה, הצילום והעריכה און ליין, בהן WALLY שגם תפעיל עמדת ראיונות רשמית.
במנהלת אומרים כי היא קיבלה את אירוח אותו כנס בשל הזיהוי של ישראל כסטארט-אפ ניישן. גורמים במנהלת ליגת העל אומרים כי המנהלת מאמינה במיזם הזה, ולמעשה ההסכם עם WALLY מגלם בתוכו פרמיה מסוימת למנהלת בשיווק המיזם הזה למנהלות זרות. אותם גורמים אמרו לאייס כי "אנחנו ממש חממה טכנולוגית שעובדת עם עוד כמה חברות, שיוצגו בכנס. המטרה היא איך ממקסימים את המשאב הזה שנקרא כדורגל ישראל, וזה מה שהביא את הכנס אלינו. זירת הליגה הישראלית הופכת למעשה לפיילוט - שדה ניסויים לפיתוחים שונים, בין היתר של WALLY". 
 
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    איזה יופי
    אלון 10/2017/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עם מוצר כזה חזק הליגה שלנו מראה שאנחנו מדינה של המצאות ושחושבים בגעונות על כל דבר. יפה מאוד בהצלחה. לפחות אנחנו מקום ראשון במשהו שקשור לספורט :)
    סגור
  • 7.
    וואלי גאונים אין דברים כאלה?? !!! (ל"ת)
    גיא 10/2017/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    מדהים מאילו דברים דבילים אפשר להתעשר (ל"ת)
    שי 10/2017/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    רעיון גאוני
    גל 10/2017/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רעיון גאוני כל הכבוד !! אין ספק שיצליח בענק
    סגור
  • 4.
    כמה חכם !
    אורן 10/2017/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל הכבוד אלופים????????????
    סגור
  • 3.
    אין על הישראלים
    רמי 10/2017/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה לא קיים? באמת איך לא חשבו על זה קודם!!!! רעיון מגניב, בהצלחה!!!
    סגור
  • 2.
    WALLY
    RDF 10/2017/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רעיון מדהים!! באמת איך לא חשבו על זה קודם.... כל הכבוד לשני המייסדים שחשבו על הרעיון מגיע להם על זה הרבה פרגון והצלחה רבה.
    סגור
  • 1.
    שאפו! פשוט ואינטלגנטי
    אלון 10/2017/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמה כיף לראות יזמים צעירים ונמרצים שנוקטים פעולה ומקדמים את עולם הפרסום בעזרת לשיבה מקורית. כחובב ספורט מושבע שצופה בהדיקות בראיונות לדעתי זה יעבוד ויתפשט לליגות הבכירות. תצליחו!
    סגור