שיווק ופרסום

זרמון: "גוגל ופייסבוק הם האדונים שקובעים ואנחנו מיישרים קו"

בכנס "עתיד הפרסום והיח"צ" בבינתחומי אמר גיא נגלר מגליקמן: "אנחנו נערכים כל הזמן לעתיד. הקושי הגדול ביותר שלנו כפרסומאים הוא לעמוד בקצב של מה שקורה" 
משה בנימין |  2
גיא נגלר ואילון זרמון בכנס בבינתחומי (צילום משה בנימין)
מושב הפתיחה של כנס התקשורת שנערך היום (יום ד'), בבית הספר סמי עופר לתקשורת בשיתוף אגודת הסטודנטים בבינתחומי הרצליה עסק ב"עתיד משרדי הפרסום ויחסי הציבור".
הפאנליסטים האורחים היו אילון זרמון מנכ"ל ובעלים זרמון גרופ, גיא נגלר, סמנכ"ל הדיגיטל של גליקמן שמיר סמסונוב, דניאלה לאור משנה למנכ"ל ושותפה בשלמור תקשורת, משה דבי בעלים ויו"ר דבי תקשורת ועידן קליגרמן מנהל הקריאייטיב דיגיטל של באומן בר ריבנאי. את הפאנל הנחה העיתונאי וסמנכ"ל התוכן של רדיו תל אביב, רועי כ"ץ.
בפתח דבריו אמר כ"ץ כי ינסה, יחד עם הפאנליסטים, "להשאיר את הבולשיט מחוץ לחדר ולדבר אמת בפאנל זה, מה שלא נעשה בדרך כלל בכנסים מסוג זה". לשאלה הכללית לאורחיו, האם תהיה לסטודנטים היושבים באולם עבודה בפרסום בעוד 5 שנים, ענה משה דבי: "מפת התקשורת משתנה וגם המודלים הכלכליים, אבל מבחינת עבודה תהיה בהחלט. נכון, גם הצפייה בטלוויזיה משתנה אבל עדיין רוב הצפייה בעולם היא לינארית ולא אחרת, ויש עדיין רצון לתכנים בשפה העברית, אז מהבחינה הזו, שוק הפרסום יישאר למרות שהוא לא גדל בארץ".
"השאלה היא לא אם תהיה אלא איזו וכמה" אומר עידן קליגרמן. "יש היום רובוטים שעושים הכל אוטומטית אבל הפרסומאי נדרש כדי לספר את הסיפור ולדעת כיצד לקדם אותו. צריך אנשים חכמים ממגוון דיסציפלינות". לדברי דניאלה לאור: "יש אתגרים רבים שמחכים ומקצועות רבים שנשענים על טכנולוגיה ומכונות, אבל תיעול הנתונים לחומר ויצירה הם ההתמחויות החדשות שנדרשות". 


מימין: עידן קליגרמן, משה דבי, דניאלה לאור, גיא נגלר ואילון זרמון
בדיון שהתפתח על הדרך שבה מגייסים עובדים לשוק הפרסום והיח"צ אמר גיא נגלר: "בכנות, אם יישבו מולי שני מועמדים שאחד מהם סיים 3 שנים באקדמיה והשני לא, אבל יש לו ניסיון של חצי שנה ממשרד אחר, אני אקח את האיש עם החצי שנה ניסיון. אני באופן אישי לא למדתי באקדמיה אז אני אפילו לא יודע להגיד מה זה תורם".
לדברי משה דבי: "אני מאוד מאמין בבטן של המועמד בראיון עבודה. הטיפ שלי הוא אם אתם באים לראיון עבודה, תקראו על הבנאדם שמראיין אתכם, מה הוא מעלה בפייסבוק, מי הוא? אבל בהחלט תהיו מוכנים, לא יכול להיות שיבוא מישהו שאין לו מושג מה הייתה הכותרת היום בעיתונות הכלכלית או בידיעות". 
עידן קליגרמן: "כשאני מראיין אנשים שתי המילים שאני מחפש זה תפיסת עולם וזה מבחינתי מושג שהרבה יותר ברור לך אם הגעת מהאקדמיה, אבל כשאתה מדבר עם מישהו על עולם דיגיטלי אתה רוצה להבין מה האג'נדה שלו. אני שואל איזה קמפיינים אהבת ומה לא אהבת, ובשאלה כזו, כאילו פשוטה ואגבית, אתה יודע אם הוא באזור חיוג או שלא".   
זרמון: "אני מחפש כמו בכל מקצוע, גם בתקציבאות וגם ביח"צ ותוכן אנשים שלא מפחדים להגדיר עצמם כיצירתיים. בעידן שלנו אם אתם לא יצירתיים אתם לא תעמדו בקצב השינויים". על כך הוסיף נגלר: "אני מחפש סופרמן/סופרוומן, אני מחפש All in one, אין בן אדם שהוא רק תקציבאי או רק PPC או רק פלנר. אני צריך אנשים שיידעו לעשות הכל, לפתוח מצלמה, לדבר על אסטרטגיה ולערוך תמונה בפוטושופ".

צריך עוד פרסומאים ויח"צנים בעידן של קמפיין Me Too? 
קמפיין Me Too (חשיפת מטרידים מיניים שהחל בתעשיית הסרטים בהוליווד) שהיה ללא ספק האירוע התקשורתי-ויראלי המרכזי ביותר בשנה האחרונה ואחד החשובים בעשור האחרון עלה אף הוא לדיון. כ"ץ מנחה הפאנל, שאל את אורחיו האם "בתקופת קמפיין Me Too צריך עוד פרסומאים ויח"צנים או שאפשר לנהל קמפיין מצליח דרך הרשת? או שמנגד צריך להפסיק להשלות את עצמנו ולהבין שמאחורי זה עומדים אנשי מקצוע?"
לדברי דניאלה לאור: "מאחורי כל רעיון כזה עומדים אנשי מקצוע שיוצרים את הסיפור והאג'נדה ובוחרים את מי שיצא לשטח עם המסר ואם זה עובד זה כבר משרשר את עצמו למשהו בינלאומי, מה גם שלכל אחד מאנשי Me Too יש יועץ שאומר להם אם ללכת על זה ומה לעשות".
משה דבי היה נחרץ כשאמר: "ב-99% מהמקרים שאתם מכירים יש אנשים שיושבים מאחורי הסיפור וחושבים כיצד להפוך סיפורים לוויראליים. כל מה שאתם רואים על המסך אינו מקרי, מסכין בישול וחולצה ועד מכונית. היום אתה יכול לבנות תדמית לבן אדם שאתם בכלל לא מכירים אותו ותוך חצי שנה אתה בונה יצור חדש, כולל בעולמות תוכן של שירותי בטחון שמגיעים לפרסום וכו'. הרעיון הוא ליצור אשליה שזה אותנטי".
זרמון: "בעידן הזה יותר מתמיד צריך ניהול כי כל אחד מאתנו הוא ערוץ תקשורת לכל דבר. פעם 5,000 עוקבים היה נחשב למספר נאה עבור ערוץ תקשורת בישראל". על כך הוסיף קליגרמן דוגמא מקצועית עדכנית כשאמר כי "השנה הסכום הנמוך שהוצאנו על משפיענים בדיגיטל עבור קמפיין שוקולד בלונדי הביא לנו יותר באזז מכל קמפיין שעשינו בשנה האחרונה".
הנושא החם של השבוע - פרשת ההקלטות של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה - השתחלה גם היא לדיון כשכ"ץ שאל את הפאנליסטים, שלכולם ניסיון עם ניהול משברים: "אם אני אדם צעיר שיצא ממועדון חשפנות והוקלט, ונגיד שאני גם בנו של ראש הממשלה – תנו לי עצה, איך לצאת מהמשבר הזה?
לדברי משה דבי: "העצה הכי טובה לבנו של ראש הממשלה היא ההתנצלות וכמה שיותר מהר. הוא צריך להתנצל ואם לחשוב קדימה אז לחפש מקום שבו הוא יכול לתרום לנשים במצוקה או בסיכון". עידן קליגרמן אמר: "הכח הגדול והיתרון שיש ליאיר נתניהו כרגע זה המוניטין שהוא בנה בקרב הקהל שלו ועם זה הוא צריך לעבוד". 
אילון זרמון: "יש 2 אפשרויות לנהל משבר, בגדול: לא להגיב או להגיב, וכאן נכנס מכלול של דברים של מה שצריך לעשות. מכיוון שאנחנו בנקודה שכל רגע יש אלף תגובות, אחרי רגע זה גם יכול לעבור עם סיפור ומשבר חדש כי מחר זה כבר לא יעניין. במקרה שאנחנו כן מגיבים אי אפשר רק להתנצל כי זה ציני, ראינו יותר מדי התנצלויות כדי להאמין לזה. לכך יש להוסיף גם ספין - להסיט את הוויכוח למקום של רדיפה פוליטית או למקום של חדירה למקומות אישיים, כמו מה שעשתה משפחת נתניהו".
הסטודנטים לתקשורת שהיו באולם הסיטו את הדיון למקומות הקרובים יותר אליהם באופן אישי. אחד מהם שעלה היה נושא המשכורות בענף הפרסום וביח"צ שעליו אמר זרמון: "בתחילת דרככם, המשכורת תהיה בהתאם למה שקורה בשוק. עם זאת, מהר מאוד בעלי בית מזהים עובדים טובים, אפילו פחות משנה ומתקדמים, אבל מתחילים עם שכר נמוך של 6,000 התחלתי ומשם עולים". לדברי לאור: "צריך לזכור שאתם מגיעים למקום עבודה חדש ללא ניסיון. אנחנו מלמדים אתכם מקצוע חדש ויש לזה מחיר".
"הקושי הגדול ביותר שלנו כפרסומאים - לעמוד בקצב של מה שקורה"
על עתידו של ענף הפרסום אמר עידן קליגרמן: "זה מעסיק אותנו, גם ברמת הטכנולוגיה וגם במודלים הכלכליים. אנחנו היום מצלמים סרטים באורך שונה לגמרי של מקסימום חצי דקה כי אנחנו יודעים מראש שיצפו בסרט רק בסמארטפונים. ברגע שפייסבוק או גוגל יעשו פנייה לא נכונה הם כבר לא יהיו שם אבל יש גם פניות נכונות כמו הסטורי".
אילון זרמון "שפך מים קרים" כשהתייחס לעתיד התחום ואמר: "גוגל ופייסבוק שולטים ב-80% מהכסף בפרסום דיגיטלי בעולם. האדונים גוגל ופייסבוק קובעים ואנחנו מיישרים קו אחריהם". 
גיא נגלר סגר את הדיון כשאמר: "אנחנו נערכים כל הזמן לעתיד הענף. או שלומדים מה קורה או שמקימים מחלקות חדשות בתוך המשרד. מי שינסה להשקיע במה שלדעתו יקרה בעוד 5 או 10 שנים ייכחד מהר כי הוא משקיע במשהו לא ודאי ולא צפוי. ברור שגוגל ופייסבוק שולטות בתחום אבל זה תחום שכל הזמן משתנה ואני חושב שזה הקושי הגדול ביותר שלנו כפרסומאים - לעמוד בקצב של מה שקורה". 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הנביא מרחוב החילזון: ברגע שגוגל ופייסבוק יעשו פניית פרסה לא נכונה הם כבר לא יהיו שם (ל"ת)
    הראש עלה לשתן 01/2018/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    לא תעמדו בקצב השינויים אמר זרמון שמאד עומד בקצב. עומד במקום. (ל"ת)
    המתופפת הקטנה 01/2018/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור