שיווק ופרסום

תדיראן תעבוד עם פרילנסרים באופליין - ועם dsay בדיגיטל

משווקת המזגנים ומוצרי החשמל נפרדת מראובני פרידן לאחר 3 שנים ומכריזה על החלטה מעניינת שעשויה לסחוף אחריה מפרסמים נוספים 
משה בנימין |  9
אייל הובר לוי (צילום יח"צ)
3 שנים לאחר שהחליטה לרכז את כל מותגיה בראובני פרידן, קבוצת תדיראן נפרדת ממשרד הפרסום ומכריזה על רה-ארגון במערך השיווקי שכולל החלטה אסטרטגית מעניינת - ניהול עצמאי של הפרסום ברמת האופליין באמצעות סוללת אנשי פרילנס והעברת תקציב הדיגיטל לידי dsay בניהולו של אייל הובר לוי.
כאמור, באוקטובר 2014 ראובני פרידן היה המרוויח העיקרי מהחלטת תדיראן להיפרד ממקאן תל אביב שטיפל בתקציב וכן משמעוני פינקלשטיין (אז ברקי) שטיפל בבלומברג ומותגים נוספים. תדיראן גרופ מייבאת ומייצרת מגוון רחב של מותגים: קריסטל, אמקור, אמנה, בלומברג, קיטשן אייד, ויקינג ודה דיטריש, ובתחום המיזוג החברה מייצרת ומייבאת את המותג תדיראן ואמקור. במרוצת השנים נכנסו למערך הפרסום של תדיראן משרדים נוספים כגון בורודה קפלן שקיבל לידיו את ההשקה המחודשת של אמקור במהלך 2017.
התחרות של תדיראן בגזרת המיזוג מגיעה בעיקר מכיוון טורנדו שתקציבה מטופל במקאן תל אביב עם הפרזנטורית רותם סלע, ואלקטרה שתקציבה מטופל באדלר חומסקי שבעבר עבדה עם ליאור אשכנזי. בתחילת הדרך המשותפת, עם העברת התקציב לראובני פרידן, תדיראן עלתה בקמפיין בכיכובה של תיקי דיין שלא החזיק מעמד. ב-2016 כיכב בקמפיין לתדיראן אלפא עובד המשרד ואושיית הרשת דני קמושביץ'.
תקציב הפרסום של תדיראן עמד על 7-9 מיליון שקל בשנה שמתוכו כ-2.5 מיליון שקלים יופנו לדיגיטל. החלטת החברה להיעזר ביועצים חיצוניים למשימות אסטרטגיה וקריאיטיב היא כאמור החלטה מעניינת שרבות דובר עליה כאחת המגמות העתידיות של ענף הפרסום לפיה תאגידים גדולים יחלו להקים מחלקות פרסום פנימיות על חשבון ספקים חיצוניים בתחום, דהיינו משרדי הפרסום.
מנגד, מאחורי הקלעים של הפרידה מראובני פרידן עומדת כמו תמיד מחלוקת בנוגע לתנאים מסחריים בענייני רכש מדיה. לאייס נודע כי בקבוצה הוחלט לרכוש את המדיה באופן עצמאי מה שהביא לפיצוץ הבלתי נמנע בין הצדדים. בתדיראן מן הסתם הבינו שיהיה קשה להם לגייס משרד פרסום שיעמוד לשירותם ללא רכש מדיה והחליטו לנסות את מזלם בתחום לבד. מבחינת הפריזמה של המפרסמים מדובר בניסיון מעניין שאם יעלה בהצלחה עשוי לסחוף אחריו חברות נוספות.
העברת תקציב הדיגיטל ל-dsay לא היתה יכולה לבוא בזמן מתאים יותר מבחינת סוכנות הפרסום שבניהולו של הובר לוי. לאחר התפרקות דרורי-ארועטי-ברמן כשכל אחד מהשותפים (יוסי ארועטי, יורם דרורי ודודי ברמן) הולך לדרכו, חבר יורם דרורי ל-dsay כיו"ר פעיל לצידו של הובר לוי המשמש כמנכ"ל. תקציב תדיראן מגיע בזמן הנכון כתוספת כוח למשרד שנאלץ להיפרד מחלק מלקוחותיו השייכים לשותפים האחרים.
השדרה הניהולית של תדיראן כוללת את נופר ממרוד, בתו של בעל השליטה משה ממרוד, המשמשת כמנהלת שיווק. נופר ממרוד הצטרפה לאחרונה לחברה לאחר שעבדה ב-5 השנים האחרונות במקאן תל אביב ובתפקידה האחרון שימשה כסופרוויזרית. עצם העובדה שההחלטה להיפרד ממשרד פרסום ולא לעבור לאחר נופלת בקדנציה של נופר ממרוד הופכת אותה למעניינת יותר, שכן אם היא לא משמשת כסנגור לתפקידו של משרד הפרסום, הרי שמדובר בהבעת אי אמון ממי שמגיע מהתחום עצמו.
עם זאת כוחה של ממרוד מוגבל שכן מדובר בחברה ציבורית. ב-3 השנים האחרונות זינק שווי מניית תדיראן ב-450%, כאשר בעל השליטה משה ממרוד מגדיר את 2016 כשנה החזקה ביותר בהיסטוריה של תדיראן בכל מדדי הרווח.  
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    רוב הטאלנטים נמצאים היום מחוץ למשרדים. זו מגמה שתלך יתגדל (ל"ת)
    א.ב 01/2018/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    הגיע הזמן! מהלך מבורך (ל"ת)
    עמית וינדר 01/2018/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    הגיע הזמן לשינוי
    דודי 01/2018/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגיע הזמן לשינוי, אני מבין אותם , כשגוזרים במינימום 30-40% ומתחזרים בסוף בעל הבית מבין את זה - הדגשה על בעל הבית . איןצ לי ספק שזו מגמה שתחלחל אצל הרבה לקוחות שהם בעלים עלו והצליחו
    סגור
  • 6.
    כל הכבוד- כך צריך לעבוד בימינו (ל"ת)
    אחת שיודעת 01/2018/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    תוך שנה הם חוזרים למשרד פרסום (ל"ת)
    אחד שיודע 01/2018/25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 4.
    הסינדרום הרגיל. חמש שנים תקציבאית (סליחה "סופרויזרית") ומשם לתפקיד מנהלת שיווק שכבר יודעת הכל לבדה ב
    הבן של מד מן 01/2018/25
    הגב לתגובה זו
    8 1
    ופלא שענף השיווק בארץ שובר את שיאי הבינוניות של עצמו כל רבעון מחדש
    סגור
  • 3.
    הגיע הזמן !! מתי יפול האסימון למפרסמים ??
    עמי ק 01/2018/25
    הגב לתגובה זו
    5 1
    תבינו שחברות המדיה עושקות אתכם ועושות עליכם סיבוב!! לא קשה למצוא בחוץ פרילנסלרים בכל תחום ...ולקנות מדיה ישירות ולא דרך מתווכים
    סגור
  • 2.
    חצופה
    ירון 01/2018/25
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מנהלת שיווק שגדלה במשרד פרסום ועכשיו בועטת בכל המשרדים... מקאן זה מה שקורה כשמקדמים מישהי בגלל ויטמין p!
    סגור
  • 1.
    החלטה מעניינת וטובה
    אורלי 01/2018/25
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לשם הלקוחות צריכים ללכת, פרילנסרים !!! זה העולם הבא של הפרסום
    סגור