שיווק ופרסום

P&G העולמית חותכת את תקציבי הפרסום ומשרדי הפרסום

מנהל המותג העולמי של החברה מארק פריצ'ארד לחברות רכש ותכנון המדיה: "נקו את העסק" או שתאבדו את הכסף של P&G. נכון לעכשיו, מדיניות החברה העולמית לא באה לידי ביטוי בשוק הישראלי 
משה בנימין | 
פרוקטר אנד גמבל (צילום יח"צ)
פרוקטר אנד גמבל, מתאגידי הצריכה הגדולים בעולם ובהתאם לזאת גם אחד המפרסמים הגדולים בעולם חותכת באופן דרסטי את תקציבי הפרסום שלה וצפויה לחתוך ב-50% את מספר סוכנויות הפרסום הבינלאומיות המספקות לה שירותי פרסום ומלווים את פעילותה מסביב לעולם. 
סמנכ"ל הכספים של P&G ג'ון מולר (Jon Moeller) אמר בנושא כי החברה כבר הפחיתה את עלויות הפרסום וההפקה ב-750 מיליון דולר וצפויה לחסוך עוד כ-400 מיליון דולר בשלב הבא של תהליך ההתייעלות. בשיחת ועידה עם משקיעים אמר מולר כי נכון להיום P&G עובדת עם 2500 סוכנויות פרסום ומתכננת לחתוך את המספר בחצי, ל-1250 סוכנויות. 
דבריו של מולר אינם עניין של מה בכך. סמנכ"ל הכספים של ענקית מוצרי הצריכה הוסיף ואמר כי "החברה זקוקה לתרומתם של טאלנטים מתחום הקריאייטיב ומוכנה לשלם על כך, אך אינה זקוקה לרכיבים נוספים שמגבירים את העלויות". למעשה, בין השורות, מולר בעצם אומר ש-P&G פותחת פרק חדש של פרסום שישתמש פחות ופחות במשרדי הפרסום הממוסדים ויותר יותר בשירותי פרילנס מהירים גמישים ובמחירים זולים יותר. 
P&G היא סמן ימני וחלוצה בכל הקשור לפעילות הפרסום של החברה. לאחר שהפנתה תקציבים רבים לתחום הדיגיטל היא הסעירה את העולם עם אמירות על ההתפכחות מעידן הדיגיטל וחזרה לטלוויזיה. זאת ועוד, לאחרונה אמר מנהל המותג העולמי של החברה מארק פריצ'ארד כי חברות רכש ותכנון המדיה צריכות "לנקות את העסק" או שיאבדו את הכסף של P&G. מטבע הדברים, תאגיד הצריכה שיושב על תקציב פרסום עצום מודע לכוחו הרב ומנצל זאת כדי לשלוח איומים מרומזים ומרומזים פחות לאנשי המדיה כדי להביא לשקיפות מוחלטת.   
נכון לעכשיו, מדיניות החברה העולמית לא באה לידי ביטוי בשוק הישראלי. 2017 הייתה שנה שיא מבחינת ההופעה של פרוקטר בטלוויזיה, אליה היא חזרה לאחר ששמה את יהבה על הדיגיטל. מעבר לזאת, בשוק קטן כמו בישראל החברה מרכזת את רכש המדיה במקום אחד - מדיה קום - כך שלמדיניות הפחתת הספקים אין כל כך משמעות. מעבר לכך, הפקטור של עלויות ההפקה אינו תופס לגבי ישראל מכיוון שרוב פרסומות P&G המשודרות בישראל הן אדפטציה לפרסומות מחו"ל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה