שיווק ופרסום

דרישה לצו מניעה נגד התאגיד: חשש מקיצוצי שכר ופיטורים

(עדכון 16:00) ארגון העיתונאים וועד העובדים - טוענים כי במהלך פגישה מתוכננת, נאמר כי ההנהלה מתכננת שינויים מבניים וארגוניים. הבקשה נדחתה, דיון יתקיים בשבוע הבא

אלכסנדר כץ |  4
כאן 11 (צילום יח"צ)
(עדכון 16:00) ארגון עיתונאים ו-ועד עיתונאי תאגיד השידור הציבורי כאן הגישו הבוקר (יום ד') לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בקשה לצו מניעה נגד מהלכים אפשריים של פיטורים וקיצוצים בהיקפי המשרות. בקשה זו הוגשה 3 שבועות לאחר שהוכרז על סכסוך עבודה בתאגיד, ועל רקע לאיומי העובדים לבצע שיבושים בשידורים. מאוחר יותר דחה בית הדין האזורי לעבודה את הבקשה צו ארעי לבקשת ארגון העיתונאים ו-ועד עובדי תאגיד השידור כאן, וקבע דיון ליום חמישי הבא.
בבקשה לצו המניעה שהוגשה על ידי היועצים המשפטיים של ארגון העיתונאים, עוה"ד אמיר בשה וד"ר מורן סבוראי, מתבקש בית הדין להוציא צו זמני שימנע מהנהלת התאגיד לבצע כל שינוי מבני לרבות פיטורים, שינוי בהיקפי משרה, הפחתות שכר וכן שייקבע דיון דחוף במעמד הצדדים. בנוסף, הארגון והוועד מבקשים לקבל מידע ונתונים לגבי השינויים המתוכננים על ידי ההנהלה וכי ינוהל משא ומתן כמתחייב בדין.
בבקשה מצוין כי הארגון והוועד פנו לפני ימים אחדים במכתב דחוף למנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, אך למרות בהילות העניין, הוא לא השיב. בבקשה מתארים המבקשים את ההתנהלות של הנהלת התאגיד ובין היתר מציינים כי ביום חמישי האחרון, במסגרת ישיבת שוטף בין נציגים מנציגות העובדים למנהלת מחלקת משאבי אנוש בתאגיד, "נמסר להם, כדרך אגב, הודעה ולפיה, בכוונת המשיב להביא לשורה של שינויים מבניים/ארגוניים במחלקות שונות: פיטורי צמצום במספרים דרמטיים; הפחתת היקפי משרה". העותרים מציינים כי "הודעה זו של המשיב, 'אגב אורחא' במסגרת ישיבת שוטף, באה כשבוע לאחר שהתקיימה ישיבה בין נציגות העובדים לבין הנהלת המשיב בה הכחישה הנהלת המשיב שבכוונתה לערוך שינויים מבניים".
נציגי העובדים מוסרים כי "הנה כי כן, בכוונת מכוון, התנהלות התאגיד נעשית בצורה חד-צדדית, מעל ראשה של נציגות העובדים, בניגוד לכל דין, ובניגוד לחובות המוטלות על מעסיק - על אחת כמה וכמה ממעסיק שהוא מעסיק ציבורי".

מהתאגיד נמסר: "מעבר לשידור ציבורי איכותי ועצמאי, תפקידנו להגן על הקופה הציבורית ולהוביל להתייעלות ומצוינות. אנו מאמינים בחשיבותה של העבודה המאורגנת ונמצאים בקשר הדוק ובהידברות עם ועד העובדים. עם זאת, לא נוכל לאפשר פגיעה ביכולתם של מנהלי התאגיד לקבל החלטות שמטרתן להיטיב ולייעל את העבודה בתאגיד, ולהבטיח את קיומו העתידי".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לסגור .מיותר
    מיכל 02/2018/01
    הגב לתגובה זו
    0 2
    800 מליון שקל בשנה !!!! מישהו פה השתגעעע וקוראים לו כחלון שחוסך על הנכים למען החברים שלו בתאגיד
    סגור
  • 600 מיליון (ל"ת)
    נא לדייק. 02/2018/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אז מה.. חוזרים לימי השביתות?
    יוסי 01/2018/31
    הגב לתגובה זו
    3 5
    עוד מעט כבר נראה עשרות ועדים שונים.... בדיוק כמו בראשות הישנה. תזכרו.. יש הנהלה שתפקידה לנהל ואם תמשיכו ככה.. יסגרו אותכם
    סגור
  • 1.
    כאן מנותקים
    יוהרה 01/2018/31
    הגב לתגובה זו
    1 2
    התאגיד בתגובה: נמשיך לעשות את המיטב כדי שהעונה הבאה של "המכולה" תצא לדרך. זה יותר חשוב מהכל.
    סגור