שיווק ופרסום

שוק המדיה: האם הממונה תדרוש מידע מערוצי הטלוויזיה?

פניה אל הערוצים מתבקשת כדי להשוות את המידע אותו מעבירות חברות המדיה לממונה ולהצליב אותו עם דו"חות המכר של הערוצים כדי לקבל את התמונה המלאה על הנעשה בשוק
משה בנימין | 
דן אלעזרי. מנכ"ל יוניברסל מקאן (צילום יח"צ)
בדיקת שוק רכש המדיה בישראל, על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים, עלתה שלב בשבוע האחרון עם דרישה לקבלת מידע מחברות המדיה. כעת נראה כי הצעד המתבקש הבא יהיה פנייה לגופי המדיה בטלוויזיה: קשת, רשת וערוץ עשר. בשוק הפרסום מעריכים כי אין מדובר בשאלה של אם, אלא מתי.
מצד הממונה על ההגבלים העסקיים סירבו להגיב לשאלה האם דרשה הממונה מידע בנושא רכש זמן אוויר מצד גופי המדיה בטלוויזיה. בדיקת אייס במקביל מעלה כי נכון לעכשיו טרם התקבלה דרישה שכזו בקשת, רשת או ערוץ עשר אך מנגד נראה כי גם שם מעריכים שבקשה כזו מצד הממונה תנחת על מפתן דלתם בקרוב. 
כאמור, הרקע לבחינת שוק רכש המדיה הן הבקשות למיזוג חברות בין TMF ליוניון ובקשה לפטור מהסדר כובל, לטובת רכש מדיה במשותף בין זניט למדיה קום. כשפי שהיה במקרי עבר, בקשות אלו למיזוג ושיתוף פעולה בשוק המדיה הריכוזי מגיעות כניסיון להתמודד עם נתח השוק של יוניברסל מקאן, החברה החזקה בשוק שבעבר כבר הוגבלה על ידי הממונה ל-25% נתח שוק בפריים טיים כל עוד רכשה את המדיה עבור גליקמן שמיר סמסונוב. משזה נרכש על ידי קבוצת פובליסיס, פג התנאי ופג תוקפה של ההגבלה. 
פניית הממונה אל ערוצי הטלוויזיה נדרשת באופן טבעי כשהנושא הנידון הם נתחי השוק של חברות המדיה. גופי המדיה משמשים גורם רלוונטי לסוגיה - מה שמתיישב עם התגובה  הקודמת של הממונה על ההגבלים העסקיים לפיה "יצאה דרישה לכל הגורמים הרלוונטיים בשוק". גורם בשוק המדיה אומר לאייס כי פניה אל הערוצים מתבקשת כדי להשוות את המידע אותו מעבירות חברות המדיה לממונה ולהצליב אותו עם דו"חות המכר של הערוצים כדי לקבל את התמונה המלאה על הנעשה בשוק.
מתווה נוסף שבו הממונה עשויה לפעול כדי ללמוד יותר על הנעשה בשוק, הוא פנייה למפרסמים בדרישה שגם אלו יחשפו את ההוצאות על זמן אוויר בערוצים המסחריים. דהיינו דרישה להציג בפניהם מסמכים מהם יהיה ניתן ללמוד על התשלום לחברות המדיה וכך להשוות אל מול התשלום שהועבר לערוצי הטלוויזיה על ידן במטרה לגלות את נתוני האמת על העמלות הנהוגות כיום בתעשייה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה