שיווק ופרסום

קאן ליונס 2018: ירידה ניכרת בהגשות המשרדים הישראליים

ללא ליאו ברנט ובאומן שהגישו בשנה שעברה 40 עבודות ומספר משרדים שבחרו השנה שלא להתמודד, היקף ההגשות של משרדים מישראל צונח ויעמוד על שפל של שנים 
משה בנימין | 
קאן ליונס (צילום קאן ליונס)
בעוד כחודשיים ייערך פסטיבל קאן ליונס השנתי במתכונתו החדשה ומשרדי הפרסום הישראליים נערכים בהתאם. השנה, על רקע החלטת פובליסיס העולמית שלא לאפשר למשרדיה מסביב לעולם להשתתף בתחרות, באומן בר ריבנאי וליאו ברנט (גליקמן שמיר סמסונוב אינו מתחרה בראן ללא קשר להחלטה) ייאלצו לצפות בחבריהם מהצד בלי לקחת חלק בחגיגה.
המשמעות היא שהיקף ההגשות של השוק הישראלי יקטן באופן משמעותי שכן ליאו ברנט ובאומן הגישו יחד כ-40 עבודות בשנה שעברה, כאשר ליאו ברנט היה גם המשרד הישראלי עם מספר ההגשות הגדול ביותר - 24. על פי הערכות שמבוססות על נתונים שהועברו לאייס ממשרדי הפרסום היקף ההגשות השנה יהיה רחוק מאוד מ-140 ההגשות בשנה שעברה ןלמעשה יציין שפל של שנים, לעומת מאות הגשות בשנים קודמות.
בראש המגישים השנה ניצב אדלר חומסקי ששומר על יציבות יחסית לשנה שעברה, עם כ-15 הגשות. מקאן תל אביב יגיש פחות מ-10 עבודות, כמו גם NONONONONOYES של גדעון עמיחי. שמעוני פינקלשטיין פרלמוטר יצטרף לרשימת המגישים עם 4-5 עבודות, כמו גם גיתם BBDO עם מספר דומה ו-LEAD עם 3 עבודות. M&C Saatchi תל אביב יגיש 2-3 עבודות. בין המשרדים שטרם החליטו האם להשתתף נמנים גפן טים ופרסום אברהם. בין המשרדים שהגישו בשנה שעברה ולא יתמודדו השנה נמנים ענבר מרחב G, לעומק התודעה ומדיה-קום.
הסיכוי לזכייה במדליה אינו גבוה ועומד סטטיסטית על כ-3% בלבד מסך ההגשות (סיכוי של 10% לקבלת שורטליסט). יתרה מכך, השנה הוחלט לשנות את שיטת הניקוד באופן שיהפוך את הזכייה באריה כסף או זהב להישג כמעט חסר תקדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה