שיווק ופרסום

תחרות האפי 2018: שליש מההגשות - של מקאן תל אביב

ההשתלטות של משרדי הפרסום הגדולים על התחרות הפכה למובהקת מאי-פעם. לקטגוריית האפי פלטינום הוגשו 13 עבודות, מהבולטות בשנים האחרונות
משה בנימין | 
תחרות האפי (צילום יח"צ)
משרד הפרסום הגדול בישראל, מקאן תל אביב, מחזיק על גבו את תחרות האפי לאפקטיביות בפרסום עם כמעט שליש מההגשות לתחרות. מתוך 85 הגשות לתחרות והיעדרות בולטת מאוד של משרדי פובליסיס, הגשות מקאן עומדות על 27, כ-31% מסך ההגשות.
לא רחוק מאחוריו נמצא משרד הפרסום אדלר חומסקי שחתום על 24 הגשות, אך בשונה ממקאן תל אביב, חלק גדול מהגשות אלו הן בשיתוף חברת התוכן השיווקי Grey מקבוצת אדלר חומסקי, גיתם BBDO ובלינק בלקוחות כגון שופרסל, פרוקטר אנד גמבל (יחד עם מדיה קום) ושטראוס מים. 
בכלל, נראה שהשנה, ההשתלטות של משרדי הפרסום הגדולים על התחרות הפכה למובהקת מאי-פעם. יחד עם מקאן ואדלר, בולטים בין המתמודדים ראובני פרידן, יהושע TBWA וגיתם BBDO. כמו כן בין המתמודדים מנצ', teenk, קולומבוס, גרייט דיגיטל שגנב את ההצגה בשנה שעברה, Digital cloud, משרד יחסי הציבור שטרן אריאלי, The Box ובמגזרים מיוחס קריאייטיב, מימד וגל אורן. 
בסך הכל, השנה יתחרו עבודות של כ-55 חברות אשר באמצעות 16 משרדי פרסום. בין המפרסמים הבולטים ביותר השנה: בנק לאומי, P&G, yes, בזק, בנק הפועלים, קימברלי קלארק, תנובה ועוד. התחרות נערכת בישראל זו השנה ה-17 על ידי איגוד השיווק הישראלי, איגוד חברות הפרסום והמי"ל והזוכים בה יוכרזו באירוע הגמר שיערך בחודש יולי. 
הקטגוריות הבולטות השנה הן: Media Innovation עם 7 עבודות, מוצרי מזון ומשקאות עם 6 עבודות, פיננסים עם 7 עבודות, תקשורת ומדיה גם כן עם 7 עבודות. לקטגוריות הקמעונאות, טואלטיקה ופארם ופעילות חברתית וציבורית במגזר העסקי הוגשו 5 עבודות כל אחת. 
לפרס היוקרתי בקטגוריית ה- Effie Platinum - Sustained success (אשר שינתה את שמה השנה בשל נהלי התחרות הבינלאומית), הבוחנת הישגים שיווקיים ופרסומיים לאורך פרק זמן שבין 3-5 שנים, הוגשו 13 עבודות, מהבולטות בשנים האחרונות: ראובני פרידן עם HOT ומחלבות גד, אדלר עם מזגני אלקטרה ושופרסל (עם גיתם BBDO), מקאן עם אסם, בנק לאומי, תנובה, יקב טפרברג וקימברלי קלארק, יהושע TBWA עם מכבי ומנצ' עם סקודה. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה