שיווק ופרסום

מחקר: דווקא עם מסך ביד - צופי טלוויזיה קשובים יותר לפרסומות

אחת ממסקנות המחקר למפרסמים, היא לפרסם בתכניות שבהן הסיכוי שהצופה בטלוויזיה גולש במקביל גם במכשיר הסמארטפון, הוא גבוה יותר
משה בנימין | 
מחקר חדש של חברת המדיה מדיה-קום וחברת ViewersLogic בבריטניה מגלה ששימוש בנייד תוך כדי צפייה בטלוויזיה לא משפיע לשלילה על קשב הצופים לפרסומות, ואולי אף ההפך מכך - מגביר את הקשב והאפקטביות.  
על פי המחקר, הרגל הצפייה בטלוויזיה בימינו, שנעשה במקרים רבים תוך כדי שימוש בסמארטפון או טאבלט דווקא מגדיל את הסיכוי שהצופים יעקבו אחרי הפרסומת בטלוויזיה ב-75%. התוצאות, ממחקר שהתבסס על 1877 צופים בבריטניה, היו עקביות בכל קבוצות הגילאים, מגדרים וערוצי טלוויזיה שנמדדו. תוצאותיו מאששות מחקר קודם בנושא על ידי Thinkbox לפיו ה"מולטי-סקרינרס" - אנשים שמשתמשים במספר מסכים במקביל - הם בסבירות של 8% מעל לממוצע שלא להעביר ערוץ או לעזוב את החדר בזמן הפסקת פרסומות בטלוויזיה.  
על פי המחקר, נשים הראו שהן קשובות יותר ובעלות סיכוי גבוה יותר להגיב באופן פעיל לפרסומת בטלוויזיה בזמן שהן משתמשות במסך נייד, עם נתון שעומד על 59% תגובה פעילה בזמן שהן פעילות במסך נוסף, לעומת 51% בקרב הגברים. קבוצת הגיל שבין 40-54 היא הרספונסיבית ביותר עם 57% תגובה פעילה תוך כדי שימוש במסך נוסף. קבוצת הגיל בעלת התגובתיות הנמוכה ביותר תוך כדי שימוש במסך נוסף היא של בני ה-55+.
"פריצת הדרך" במחקר, כפי שהיא מוסברת על ידי פאולין רובסון, מנהלת יחידת המחקרים של מדיה קום היא במסקנה שאותה צריכים המפרסמים להבין. בשונה מהחשש המוקדם שלהם מהשינויים בהרגלי הצפייה ונדידת העיניים למסכים נוספים, רובסון ממליצה למפרסמים לפרסם בתכניות שבהן יש סיכוי גבוה שהצופים מחזיקים בידיהם מסך נוסף, טאבלט או סמארטפון, תוך כדי הצפייה בטלוויזיה. 
נתונים נוספים שעלו מן המחקר מלמדים על הרגלי הזיפזופ-העברת ערוצים של הצופים. המחקר מצא שצופים שגולשים גם בטלפון הנייד תוך כדי צפייה בטלוויזיה מזפזפים בממוצע 10% פחות מכאלו שאינן משתמשים במסך נוסף. תוצאה זו נמדדה בכל שכבות הגיל פרט לבני 18-24 שם דווקא נמדדה התוצאה ההפוכה - זפזופ יתר תוך כדי שימוש בנייד. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה