שיווק ופרסום

גם יהושע TBWA מחוץ לקקטוס: "נשקיע בלקוחות ולא בהגשות"

לאייס נודע כי משעות הבוקר מנהלים אנשי הפרסום התכתבות ערה ומרובת מחלוקות, ששותפים לה רבים מהענף, לגבי צורת השיפוט בתחרות ואופן הגשת ה'קייסים'
משה בנימין |  1
קקטוס 2018 (צילום נדב כהן יונתן)
תחרות הקקטוס לשנת 2018 מאבדת עוד משרד פרסום מרכזי שהחליט לא להגיש עבודות. יהושע TBWA לא ישתתף השנה בתחרות, כך על פי הודעה שהעביר המשרד לאיגוד הפרסום, המנכ"ל יגאל בראון ויו"ר ועדת הקקטוס יורם לוי.
בהודעה שהעביר המשרד לאיגוד כתב המנכ"ל יגאל ברקת: "אני מבקש לעדכן אתכם כי החלטנו שמשרד הפרסום יהושע\TBWA לא ייקח חלק בתחרות הקקטוס. אנחנו מעדיפים להשקיע את כל משאבי הקריאייטיב שלנו בלקוחות ולא בהגשות ובאריזות הנדרשות לשם זכייה בפרסים".
איגוד הפרסום שהמתין עם תחרות הקריאייטיב לקבוצת פובליסיס ויקיים השנה אירוע שיכלול טווח פעילות של שנה וחצי, ייאלץ לעשות זאת ללא מקאן תל אביב שלא השתתף (לראשונה) בתחרות הקודמת והשנה לא שינה את החלטתו. יחד עם יהושע TBWA שפרש השנה וראובני פרידן שלא מתמודד מזה שנים רבות באופן עקבי - התחרות מתחילה מנקודת פתיחה בעייתית ללא 3 גופים מרכזיים.
לאייס נודע כי יהושע TBWA אינו היחיד ששקל בימים האחרונים שלא להתמודד בתחרות וייתכן כי יתווספו אליו משרדים נוספים. אחת הטענות היא כי משרדים רבים שאינם מאריות הענף ואינם מגישים עשרות עבודות, חשים שאין ביכולתם לבלוט או להציג את מרכולתם באופן שווה.  
בתוך כך, לאייס נודע כי משעות הבוקר מנהלים אנשי הפרסום התכתבות ערה ומרובת מחלוקות, ששותפים לה רבים מהענף, לגבי צורת השיפוט בתחרות, אופן הצגת העבודות ועוד. ההתכתבות החלה לאחר מייל שנשלח מועם האיגוד ובו פירוט ההחלטות שהתקבלו בפגישה האחרונה של ועדת הקקטוס. 
במייל נכתב, כי "אופן הגשת העבודות ימשיך לכלול הגשת קייסים עם ההגבלות הבאות: בקטגוריית TV ו- VIDEO, לא ניתן להגיש קייס אלא סרטון בלבד; קייסים שיוגשו לא יארכו יותר מ-2 דק'; לא ניתן להגיש את אותו הסרטון במקביל לקטגוריית Film(TV)  וגם ל- VIDEO; בקטגורית CRAFT  יש לשלוח סרטון של העבודה העצמה (ללא קייס) , העבודה עצמה נשפטת - נטו על רמת הביצוע (מוזיקה/צילום/ בימוי- יוצא דופן), ללא הסברים/הנמקות; אין אפשרות לשלב תוצאות בקייסים (תוצאות שיווק/מכירה/חשיפה/שיתופים), למעט בקטגוריית PR שבה ניתן להציג נתוני חשיפה/שיתופים היות וזהו מבחן ההצלחה של העבודה בקטגוריה זאת".
עיקר הוויכוח בין שניים מאנשי הקריאייטיב המובילים בענף היה סביב ההחלטה שקובעת כי בהגשות הקייס סטאדיס לתחרות המשרדים לא יוכלו לצרף נתוני אפקטיביות כגון חשיפות, תוצאות, מכירות וכו' שישפיעו על ציון העבודה. מנגד נטען כי הגשת עבודות ללא התוצאות בפועל בצידן אינה משרתת את מהות הפרסום שמשלב אמנות ומכירות.  
מאיגוד הפרסום לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    "מהות הפרסום שמשלב אמנות ומכירות"????!
    יוגב 07/2018/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרסום משלב אמנות? ממתי? זה חוסר הבנה בסיסי של פרסום ושל אמנות.
    סגור