שיווק ופרסום

מנכ"ל בזן: "התחזקות הדולר בהחלט טובה לנו"

מנכ"ל בזן הסביר בשיחה עם Bizportal את הסיבות שהובילו את החברה לרבעון שני מוצלח והתייחס לעליית מחירי הדלק ולהתחזקות הדולר מול השקל
נועם בראל |  1
ישר בן מרדכי, מנכ"ל קבוצת בזן (צילום רמי שלוש)
{בזן} פרסמה הבוקר (ה') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה והציגה עליה הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה. מרווחי הזיקוק של החברה התחזקו בכ-6% ועמדו ברבעון השני של השנה על 7.8 דולר לחבית, בהשוואה ל-7.3 דולר לחבית, ברבעון המקביל אשתקד.
מנכ"ל קבוצת בזן, ישר בן מרדכי, הסביר בשיחה עם Bizportal את הדו"חות הטובים של הקבוצה, שמנייתה רושמת עלייה של 4.5% מתחילת החודש, וכ-12% מתחילת השנה.
מרווח הזיקוק השתפר ברבעון השני בכ-6%, האם אתם רואים את השיפור גם לאחר תקופת הדו"ח?
ישר בן מרדכי: "מרווח הזיקוק בהחלט השתפר ברבעון שני מול הרבעון המקביל אשתקד ומול הרבעון הקודם. יש מגמת שיפור במרווחים ואנחנו רואים את השיפור גם ברבעון הנוכחי, כאשר מרווח אורל-בלומברג הגיע לאיזור של 8 דולר לחבית. המרווח הגבוה מבטא בעצם ביקוש מוגבר למוצרי התחבורה ומוצרי דלק אחרים, וככל שההיצע מוגבל המרווחים מתגברים.
"בנוסף, יש ביקוש גבוה לסולר ובנוסף בקיץ הזה יש צריכת שיא של בנזין, כשבארה"ב מדווחים על עלייה בנסיעות. מעבר לזה, יש צריכה גבוהה של מזוט לביטומן, כשהסעודים צורכים הרבה מאוד מזוט כדי למזג את המדבר והרוסים בעונת סלילות כבישים וצורכים כמות גבוהה של ביטומן ובעקבות זה מרווחי הביטומן חזקים. זוהי תקופה טובה של ביקושים".
כיצד בזן מושפעת מעליית מחירי הנפט?
ישר בן מרדכי: "מדינות אופ"ק החליטו לאחרונה להגדיל את ההקצבות, אך לא היה ברור מי בעצם יענה להגדלת ההקצבות, הסעודים או האחרים. מצד שני, החלטת האמריקאים להטיל סנקציות על האיראנים שעשוי להשפיע ומצד שלישי יש שמועות שהסינים יטילו מכסים על יבוא נפט מארה"ב, כך שיש לא מעט שמועות וכיוונים שמשפיעים על מחיר הנפט, אך נכון להיום המחירים אמנם תנודתיים אך יציבים. ההשפעה של מחיר הנפט עלינו היא בעיקר בהון החוזר, ככל שמחירי הנפט נמוכים אנחנו צריכים להשקיע פחות בהון החוזר וככל שהם נמוכים אנחנו צריכים להשקיע פחות בהון החוזר,.
הדולר מתחזק מול השקל, טוב לבזן?
ישר בן מרדכי: "שער החליפין שבו הדולר מתחזק מול השקל הוא בהחלט טוב לנו כיוון שאנחנו משלמים בשקלים ומרוויחים בדולרים. ככל שהדולר חזק יותר זה בהחלט מיטיב איתנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סכסוך בין ועד העובדים להנהלה יגרור לשביתה בבזן (ל"ת)
    פינטו 08/2018/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור