זכויות בקליק - המתחם למיצוי זכויות בעבודה

ימי חופשה: לכמה אתם זכאים בשנה והאם ניתן לצבור?

לימי חופשה ודמי חופשה זכאי כל עובד, כשמספר ימי החופשה נקבעים בהתאם לוותק. ומה באשר לחופשה מרוכזת מטעם המעביד וחגי ישראל? המתחם למיצוי זכויות בעבודה עושה לכם סדר

בשיתוף ההסתדרות | 
חופשה (צילום freepik)
  • כל עובד זכאי לימי חופשה ממקום העבודה.
  • מספר ימי החופשה להם זכאי העובד, תלוי בוותק שצבר.
  • דמי החופשה תלויים בוותק שצבר העובד, בהיקף המשרה ומספר ימי העבודה בשנה.
  • במהלך ימי החופשה זכאים העובדים לתשלום דמי חופשה בגובה שכרם.
  • המעביד אינו רשאי לדרוש מהעובד לצאת לחופשה על חשבון ימי החופשה שטרם נצברו ולהכניסו ליתרה שלילית.
  • במידה והמעביד אינו מאפשר לעובד לנצל את ימי החופשה, רשאי העובד להגיש תלונה למינהל ההסדרה ואכיפת חוקי עבודה במשרד העבודה.

לימי חופשה זכאי כל עובד בישראל. מספר ימי החופשה נקבעים בהתאם לוותק שצבר העובד, ובהתאם להיקף המשרה. בזמן החופשה זכאים העובדים לתשלום דמי חופשה בגובה שכרם. ניתן לצבור ימי חופשה ולנצל אותם בשתי שנות העבודה הבאות – אלא אם צוין בחוזה העבודה הסדר אחר, אשר מיטיב עם העובד.
 
@histadrut ריכזנו לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על חופשה מרוכזת 🏝️ חופשה נעימה! #זכויותעובדים #חופשהמרוכזת #ההסתדרות ♬ Alone - Official Sound Studio

ומה בנוגע לחופשה מרוכזת? בהסתדרות מסבירים: "המעסיק הוא זה שקובע את לוח החופשות, אבל כדי להוציא את העובדים לחופשה מרוכזת עליו לוודא שלעובד יש לפחות חופשה אחת בשנה של 7 ימים רצופים. אם משך החופשה עולה על 7 ימים, על המעסיק להודיע לעובדים על כך 14 ימים מראש".
עוד מוסיפים בהסתדרות: "חופשה מרוכזת היא על חשבון ימי החופשה השנתית הצבורה לעובד. במידה ולא נותרו לעובד ימי חופשה, והמעסיק לא מאפשר להגיע למקום העבודה – על המעסיק לשלם לעובד על הימים בהם נעדר בעל כורחו".
 
@histadrut יודעים איך מתבצע התשלום על יום חג? תייגו את החברות והחברים שלכם שידעו גם #זכויותעובדים #חופשתחג #עבודה #ההסתדרות ♬ original sound - ההסתדרות

בהסתדרות מתייחסים גם לימי חג ומציינים: "עובד שנעדר מעבודתו עקב החג (לפי חגי ישראל או דתו) ושמועסק במשרה שעתית או יומית, יהיה זכאי לתשלום עבור 9 ימי חג בשנה, אם יעמוד בתנאים הבאים: העובד עבד באותו מקום עבודה לפחות 3 חודשים; היה אמור לעבוד ביום בו חל החג או שעבד שלא מתוך בחירה; עבד ביום שלפני ואחרי החג  – אלא אם נעדר בהסכמת המעסיק והחג לא חל בשבת".
עבור עובד יהודי, הרי שימי החג כוללים את 2 ימי ראש השנה, יום כיפור, 2 ימי סוכות, 2 ימי פסח, יום העצמאות ושבועות. עובד במשכורת חודשית-גלובלית זכאי לתשלום שכרו המלא גם אם חלו ימי חג באותו החודש.
 
• • •

יש לכם שאלות נוספות? רוצים לדעת עוד על הזכויות שלכם? ניתן לפנות לאחד ממרחבי ההסתדרות הקרובים למקום עבודתכם – כפי שמפורט באתר או ליצור קשר עם "המוקד לכל עובד" בטלפון 2383*.
למתחם המלא למיצוי זכויות בעבודה לחצו כאן
המידע בכתבה ובסרטונים הוא מידע כללי, אינו מחייב ואינו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ ו/או טיפול משפטי או מקצועי אחר.
(בשיתוף ההסתדרות)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה