זכויות בקליק - המתחם למיצוי זכויות בעבודה

הרעת תנאים: באיזה מקרים אתם עשויים להיות זכאים לפיצוי גם אם התפטרתם?

תנאי עבודתכם הורעו בצורה קיצונית עד כדי כך שנאלצתם להתפטר מיוזמתכם? ייתכן ואתם זכאים לפיצויי פיטורים מהמעסיק. המתחם למיצוי זכויות בעבודה עושה לכם סדר

בשיתוף ההסתדרות |  1
שכר (צילום shutterstock)
  • הרעת תנאים מתרחשת כאשר המעביד משנה באופן חד צדדי, את תנאי ההעסקה של העובד או שישנן נסיבות ביחסי העבודה שלא מאפשרות לדרוש מהעובד להמשיך בעבודתו.
  • הרעת תנאים מתבטאת, בין היתר, בשינוי תנאי העבודה – שינוי שעות העבודה, הפחתת שכר, שינוי תפקיד ועוד. 
  • העובד חייב להתריע בפני המעסיק על ההרעה המוחשית בתנאי העבודה או הנסיבות שבגללן הוא לא יכול להמשיך בתפקיד, ולאפשר למעסיק לתקן את המצב.
  • כאשר עובד מתפטר על רקע הרעת תנאי העבודה, ההתפטרות היא בדין פיטורים – ועל כן הוא זכאי לפיצויי פיטורים.

הרעת תנאים מתייחסת למקרים בהם מחליט המעסיק באופן חד צדדי לשנות את תנאי העבודה של המועסק. הרעת התנאים מתורגמת בין היתר להורדת שכר, שינוי בשעות ובתנאי העבודה, שינוי כפוי בתפקיד, הלנת שכר רציפה, או התעמרות בעובד ופגיעה במעמדו. במקרים של הרעת תנאים, יכול עובד להתפטר מיוזמתו ולקבל פיצויי פיטורים.  
ואכן, פרק ייעודי בחוק פיצויי הפיטורים, מתמקד באותן נסיבות מיוחדות בהן דינו של העובד המתפטר הוא כדין מפוטר, כאשר השורה התחתונה כאן היא אחת: אותו עובד זכאי לפיצויי פיטורים, על אף העובדה שסיום העבודה לא נעשתה ביוזמת המעסיק. בהקשר הזה יש לחדד כי לפיצויי פיטורים זכאי עובד שמועסק באותו מקום העבודה שנה ויותר ברציפות.
 
@histadrut הוציאו אתכם לחל"ת בעקבות המצב? צפו בסרטון כדי לדעת מה הזכויות שלכם >>>> קישור לתנאים המזכים לקבלת דמי אבטלה: http://tinyurl.com/yumrb7bv #מילואים#זכויותעובדים #חלת#חל#ההסתדרות ♬ Alone - Official Sound Studio
"חוק פיצויי פיטורים מונה מספר מקרים בהם גם אם העובד יתפטר, יראו את זה כאילו הוא פוטר", מסבירים בהסתדרות. "אחת העילות היא הרעה בתנאי העבודה או שישנן נסיבות ביחסי העבודה שלא מאפשרות לדרוש מהעובד להמשיך בעבודתו. חשוב לציין כי העובד חייב להתריע בפני המעסיק על ההרעה המוחשית בתנאי העבודה, או הנסיבות שבגללן הוא לא יכול להמשיך בתפקיד, ולאפשר למעסיק לתקן את המצב. במקרה בו המעסיק לא תיקן את המצב וההרעה בתנאי העבודה נמשכת בצורה מוחשית וממשית באופן שבו העובד לא יכול לעבוד יותר, יראו את ההתפטרות כפיטורים.
"אז מה זה הרעת תנאים מוחשית וממשית? אין רשימה סגורה, וההחלטה בנושא נתונה על לרוב לשיקול דעתו של בית הדין לעבודה", מוסיפים בהסתדרות. "בין המקרים השכיחים, ניתן לציין למשל אי תשלום שכר, אי הפרשות סוציאליות, או שינוי קיצוני של תנאי העבודה".
 
• • •

יש לכם שאלות נוספות? רוצים לדעת עוד על הזכויות שלכם? ניתן לפנות לאחד ממרחבי ההסתדרות הקרובים למקום עבודתכם – כפי שמפורט באתר או ליצור קשר עם "המוקד לכל עובד" בטלפון 2383*.
למתחם המלא למיצוי זכויות בעבודה לחצו כאן
המידע בכתבה ובסרטונים הוא מידע כללי, אינו מחייב ואינו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ ו/או טיפול משפטי או מקצועי אחר.
(בשיתוף ההסתדרות)
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חשוב מאוד (ל"ת)
    נתן הגדול 04/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור