השוק

הפניקס תשקיע 350 מיליון שקל במשק אנרגיה: עסקת הענק נחשפת

משק אנרגיה הכריזה כי השלמת ההשקעה של הפניקס במימון רכישת תחנת הכוח באשכול הושלמה בהצלחה. במסגרת העסקה, הפניקס תשקיע 350 מיליון שקל במשק אנרגיה בתמורה להקצאת מניות בכורה

מערכת ice |  2
תחנת הכוח אשכול (צילום עמוס מרון, shutterstock)
לאחר מגעים בנושא השקעת הפניקס בחברת משק אנרגיה בתמורה להקצאת מניות בכורה, היום (שני) הכריזה האחרונה כי המהלך הושלם בהצלחה. במסגרת ההסדר בין השתיים, הפניקס תשקיע במשק אנרגיה 350 מיליון שקל בתמורה לאחזקת מניות. 
במסגרת ההשקעה, הפניקס תממן את רכישת תחנת הכוח באשכול על ידי דליה, חברת הבת של משק אנרגיה. עלות רכישת תחנת הכוח הינה בסך של 9 מיליארד שקל. רוב המימון לאותה רכישה מועבר במסגרת הלוואה בסך 6.5-6 מיליארד שקל, אשר נלקחה מבנק הפועלים ומזרחי. 
במסגרת ההשקעה של הפניקס, דווח כי הסכום הנכבד הועבר לחשבון נאמנות והוא יגיע לחברת משק אנרגיה בסמוך למועד חתימת העסקה הסופית לרכישת תחנת הכוח באשכול. 
 
על פי הדוחות הכספיים של חברת החשמל, התאריך להעברת התחנה צפוי בתחילת חודש יוני וככל הנראה כי בחודש מאי התשלום עבור אותה השקעה יעבור במלואו. במסגרת ההסדר בין משק אנרגיה להפניקס, דווח כי 250 מיליון שקל יוקצו כמניות בכורה שניתנות לפירעון תוך 5 שנים ועוד 100 מיליון שקל שניתן לפרוע תוך מספר חודשים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אוכלי חינם .כסף של מדינת ישראל
    דידי 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברת החשמל היא נצלנית אוכלת חינם .יושבים במשרדים בלי לעבוד .לוקחים גזל. .יורקים בצלחת .מי שעובד זה עובדים זמנים ועובדי קבלן ..עובדי חחי ..יש להם גב מוועד העובדים ..לכן יש המון הפסדים
    סגור
  • 1.
    למי שייך הפניקס
    סכנה 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרווח הולך למדינה ערבית ???
    סגור