שיווק ופרסום

"אלימה ובוטה": הרשות ה-2 הורתה להסיר פרסומת של קסטרו

כ-50 תלונות התקבלו בזמן קצר אצל נציב תלונות הציבור ברשות שהעביר את הנושא לבדיקה. הרשות הורתה לקשת, רשת ועשר להסירה עד שיערכו בה שינויים
אלכסנדר כץ |  1
רותם סלע בקמפיין לקסטרו (צילום דודי חסון)
הרשות השנייה הורתה הערב (יום ה') לערוצי הטלוויזיה להסיר פרסומת של רשת האופנה קסטרו, לאחר שהתקבלו ביממה האחרונה כ-50 תלונות נגדה, כפי שנודע לאייס. אל נציב פניות הציבור ברשות דוד רגב הגיעו בין היתר תלונות של המועצה לשלום הילד ושל ארגון משפחות הנרצחות והנרצחים בישראל.
הקמפיין של קסטרו, בהובלה של רותם סלע הנשואה לבנם של בעלי חברת האופנה אתי וגבי רוטר, עלה השבוע לאוויר באמצעות משרד הפרסום ראובני פרידן. הפרסומת הנוכחית מתייחסת לשמלה לבנה של קסטרו, במסגרתה מתועדת כשהיא נוסעת במדבר במהירות רבה, מגלה גילויי מיניות, ובסוף מתברר כי כלאה אישה בתא המטען של המכונית לאחר שזו סירבה לגלות לה מיכן רכשה את שמלתה.
בתלונות טענו הצופים בין היתר כי הפרסומת מכילה תכנים מינים בוטים ומעודדת למעשי אלימות ואף לרצח. בעקבות התלונות, פנה רגב לגורמים המקצועיים ברשות ואלה פתחו בבדיקה מול המפרסם.
  
בנוסף הוציאה הרשות השנייה מכתב ל-3 הגופים המשדרים – קשת 12, רשת 13 וערוץ עשר - בדרישה לא לשדר את הפרסומת עד לביצוע שורה של תיקונים. הרשות דורשת שיוסרו מהפרסומת סצנות של אלימות בוטה. הדרישה מתייחסת לכל חלקי הפרסומת ובמיוחד לחלק בו מופיעה בחורה כפותה בתא מטען של מכונית. הרשות ביקשה למתן את התכנים המיניים בפרסומת.
יו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב ברקוביץ', ומנכ"ל הרשות  ניר שויקי, ניר שויקי מסרו במשותף כי "הפרסומת מציגה אלימות מוגזמת אשר עלולה לפגוע ברגשות הציבור ולהשפיע לרעה על בני נוער. הרשות נצמדת למטרותיה לשמור על האינטרס הציבורי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מצחיק שזה אלים להם, אבל כל מה שמסביב במדינה בסדר
    ג׳יזס 08/2018/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    + זה קצת ביצ׳ בטר הב מיי מאני של ריהאנה. קצת הרבה.
    סגור