שיווק ופרסום

תגובה לטרור העפיפונים: 'אלכסנדר' במהלך לחקלאי עוטף עזה

המהלך שנולד בליאו ברנט עשוי להילמד בבתי ספר לשיווק: מותג הבירה רכש את החיטה של חקלאי העוטף הסובל מטרור, יפיק ממנה בירה שכל הכנסותיה יחזרו לעוטף 
משה בנימין |  5
טרור העפיפונים סמוך למושב ברכיה בעוטף עזה (צילום דוברות משטרה)
מהלך חדש של מותג הבירה הישראלית אלכסנדר הוא אחת היוזמות החברתיות המבריקות שנראו מזה תקופה ארוכה מצד מותג מסחרי. המהלך השיווקי-פרסומי של המותג, שנולד במשרד הפרסום שלו ליאו ברנט, כולל רכישת יבול החיטה של החקלאים בעוטף עזה שסבלו מנזקי טרור העפיפונים בשנה החולפת, ומיבול זה ייצר ליין בירות ממותגות "עוטף עזה" שכל ההכנסות ממכירתן הן קודש ליישובי העוטף ויועברו אליהם.
מירב תוצרת החיטה של מדינת ישראל מגיעה מיישובי העוטף, מדובר ב-175 אלף טון חיטה בעונה המשמשת להנפקת סוגי קמח שונים. מרבית יישובי העוטף מתפרנסים מחקלאות ומגידול שדות החיטה בפרט. כ-45 אלף דונמים של שדות חיטה נזרעים בישובים אלו ו-15% מהם נשרפו כליל בטרור עפיפוני התבערה בקיץ האחרון.


בירה אלכסנדר עוטף עזה
"כל חקלאי מחכה לקציר. פעם בשנה אנחנו זוכים לראות את תוצר העבודה הסיזיפית שלנו ואין תסכול וכאב גדול יותר מאשר לראות את העבודה שלך נמחקת ברגע" אומר ראובן ניר, מנהל גידולי השדה בקיבוץ מפלסים וכפר עזה, מתאר את מה שהוא והקולגות שלו עברו בחודשים האחרונים.
על פניו, אם בוחנים את המהלך מתוך פריזמה שיווקית-מסחרית, מדובר במהלך מבריק שבליבו עזרה ליישובי העוטף ועזרה לא פחות גדולה למותג הבירה שיזכה, מטבע הדברים, בתמורה לחשיפה נרחבת במדיה ששווה כסף רב. מעבר לזאת, הרעיון עצמו מפגין גמישות קריאייטיבית ראויה לציון מצד 'ליאו ברנט' שמראה כיצד משרד פרסום יכול וצריך לחשוב על רעיונות חדשים עבור הלקוח - עד לרמה של ייצור מוצר חדש או לפחות ליין ממותג בתוך החברה.
  
"בירה היא משקה שמתחיל בשדה, בשעורה ובחיטה, מתחילת דרכנו בחרנו לעבוד עם חיטה ישראלית משדות הדרום כאחד המרכיבים בבירה שלנו", אומר אורי שגיא, מנכ"ל ומייסד המותג בירה אלכסנדר. "גדלתי כחקלאי והקשר לשדות הוא חלק ממני, אינני יכול להישאר אדיש לנוכח המראות קורעי הלב של שדות ויבולים נשרפים ולבי עם החקלאים. אני מזמין את כולם לקחת חלק וליהנות פעמיים – גם מבירה ישראלית מעולה וגם במתן עזרה קטנה לחקלאים הגיבורים בעוטף שעוברים חודשים קשים".
משרד הפרסום ליאו ברנט תחת ניהולו של אדם פולצ'ק וניהול הקריאייטיב של עמי אלוש נמצא במומנטום חיובי רציף בשנים האחרונות. רק לאחרונה נבחר המשרד לאחד מ-5 המשרדים הטובים ביותר בעולם של רשת 'ליאו ברנט' המונה 85 משרדים עם כ-10 אלף עובדים. בשנתיים האחרונות זכה באריה בפסטיבל קאן לפרסום ונראה שהמהלך הנוכחי עשוי להביא למשרד את האריה הבא בתחרות הקרובה. בין לקוחות המשרד נמנים קבוצת עזריאלי, סמסונג, קיה, הראל, שטראוס, א.ל.מ, ארקיע ועוד.
באפיק יחסי הציבור, מלוות את המהלך מאיה קרבט ונירית וייס ממשרד 'קרבט וייס'. מדובר על שיתוף פעולה שני שלהן עם ליאו ברנט אחרי המהלך זוכה הפרסים לנגישות ישראל - 'אנשים, לא סמלים'.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    כל הכבוד (ל"ת)
    מיכאיל 12/2018/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    אדם יא מלך! (ל"ת)
    ב. ק. 12/2018/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    סבבה (ל"ת)
    א 12/2018/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    עשוי להילמד (ל"ת)
    דובצ'ק 12/2018/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אכן פרויקט ומהלך יפה ונכון
    אח שלו 12/2018/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לגבי האריה, נחכה ונראה, תלוי הרבה בדעות הפוליטיות של מעניקי הפרס.
    סגור