פרסום ושיווק

קסטרו נפרדת מראובני פרידן: 'צורב ומעליב, החלטה של מור פסו'

למרות שטרם נחתם הכיוון הוא לאלדר חומסקי שבו עבדה בעבר סמנכ"לית השיווק החדשה של קטסרו מור פסו אבלגון. ניב חורש וזיו קורן לעובדים: "זה כואב וצורב ומעליב וכוסומו, אבל אנחנו חזקים וטובים מזה"
משה בנימין |  42
רותם סלע. קסטרו (צילום דודי חסון)
לאחר 30 שנה של עבודה משותפת ובניית אחד ממותגי האופנה הגדולים והמצליחים בישראל - קסטרו החליטה להיפרד ממשרד הפרסום ראובני פרידן. בשונה ממקרים אחרים שבהם, לכאורה, לא ברורים המניעים או זהות מקבל ההחלטה, במקרה הזה נראה שמדובר באופן ודאי בהחלטה של סמנכ"לית השיווק החדשה של רשת האופנה - מור פסו אבלגון שמונתה לאחרונה לתפקיד ובעברה שנים רבות באדלר חומסקי.
פסו אבלגון נכנסה לתפקידה לפני כחודשיים לאחר שבשנתיים האחרונות שימשה כסמנכ"לית השיווק של מותג ההלבשה התחתונה דלתא. כאמור, בעברה, שימשה פסו אבלגון כמנהלת לקוחות במשרד הפרסום אדלר חומסקי, שמטפל גם בתקציב דלתא ועמו שמרה על יחסי חברות ועבודה רציפים.
כעת, למרות שקסטרו לא מצהירה על כך באופן רשמי ונכון לעכשיו היא ללא משרד פרסום קבוע - הכיוון הוא העברת התקציב לאדלר חומסקי. לפי בדיקת אייס, אכן אין שום סיכום בין משרד הפרסום לחברת האופנה אך בין הצדדים מתנהלים בימים אלו מגעים לגבי התנאים המסחריים ובמידה ולא תתגלע מחלוקת בין הצדדים, התקציב אכן יועבר לטיפול המשרד.
הטלת האחריות על סמנכ"לית השיווק החדשה כמי שקיבלה את ההחלטה, היא הבחירה הקלה. בפועל, ללא אישור של גבי רוטר, מהלך שכזה לא היה יוצא אל הפועל ללא ברכת הדרך של המייסד והבעלים. לאחר 30 שנה יחד לצד אודי פרידן ומשה ראובני וממשיכי דרכם ניב חורש וזיו קורן נראה שרוטר מוכן להפקיד את עסקיו בידי קבוצת אדלר, בידיהם של אייל חומסקי, אורי עיני ואמיר גיא ובידיו של רן בר און ומדיה קום. מבחינה כספית מדובר ב"מחיקה" של כ-15 מיליון שקל מהמחזור השנתי של ראובני פרידן - היקף תקציב הפרסום של קסטרו. 
גבי רוטר, המנכ"ל המשותף של קסטרו אמר: "לפני 30 שנה התחלנו את דרכנו המשותפת צעד צעד, להובלת שוק האופנה בישראל ויצירת פריצות דרך בעולם האופנה. אנו גאים על הדרך המשותפת שעשינו, מודים לאודי פרידן שהוביל אותנו יד ביד לאורך כל השנים, ולכל היוצרים בראובני פרידן. אנו נפרדים בהוקרה גדולה, בחברות מיוחדת וידידות עמוקה. ראובני פרידן הוא אחד ממשרדי הפרסום הטובים ביותר במדינה, המובילים והחזקים, ואנו מאחלים לראובני פרידן הצלחה".
"כוסומו, אבל אנחנו חזקים וטובים מזה"
במשרד הפרסום קיבלו, כמובן, את ההחלטה בצער ובכעס. במייל פנימי שנשלח לעובדי המשרד מאת המנכ"לים המשותפים ניב חורש וזיו קורן והגיע לידי אייס, הוא כותב: "בוקר טוב לכולם, אחרי מאבק איתנים של זיו ואודי - קסטרו החליטו לעזוב את המשרד ולעבור לאדלר. ההחלטה היא של מור פסו סמנכלית השיווק החדשה שגדלה ועבדה עם אדלר, ולצערנו קיבלה גיבוי מגבי ואתי. זה כואב וצורב ומעליב וכוסומו, אבל אנחנו חזקים וטובים מזה. דלתות חדשות ייפתחו. קחו יום להתאבל ויאללה ממשיכים בנצחונות. אין לנו ספק שהכל לטובה".
שיתוף הפעולה בין ראובני פרידן וקסטרו, עוד מימי הקמת ערוץ 2, הניב כמה מהפרסומות הזכורות ביותר, וללא ספק את קמפיין האופנה האייקוני ביותר בתולדות הטלוויזיה המסחרית - הקמפיין הראשון שעלה לערוץ המסחרי, ערוץ 2, בשנת 1992 בהשתתפותם של יעל אבקסיס וליאור מילר (פרסומת המעיל). קסטרו היו גם הראשונים לפרסם על שלטי הענק כאשר הפרסומת הראשונה בישראל הייתה של קסטרו עם צילומה של עמית מכטינגר על רקע דיונה בשמלה אדומה בקיר הענק בצומת ההלכה בתל אביב.
 
ראובני פרידן היו גם אחראים על ליהוקם של כמה מהפנים המוכרות ביותר בישראל למותג האופנה: החל מדודי בלסר בשנות התשעים, עמית מכטינגר, סנדי בר, גל גדות, עומר דרור, ועד רותם סלע כיום. 
תגובות לכתבה(42):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 34.
    מישהו יודע לאן נעלם עדי דייכובסקי?
    ג'ורג' קלוני 26/12/2018 14:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תעלומה!!
    סגור
  • 33.
    כן יופי בואו נאשים את פסו.
    פסו 26/12/2018 13:12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ראובני יצאתם כאלה אפסים. להשחיר בחורה כזו כי לקוח אסטרטגי עוזב אתכם, כאילו שזה תלוי רק בה. ולא בעובדה שהתחום מדמם, או בזה שאתם עושים קמפיינים לא טובים כבר תקופה ארוכה.
    סגור
  • 32.
    נעשתה עבור קסטרו עבודה פורצת דרך לאורך שנים
    מכר ותיק 26/12/2018 12:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    גם לא פעם המשרד התעקש להעלות קמפיינים למרות מגבלות תקציביות ומגבלות אחרות וכנגד כל הגיון כלכלי למשרד ושלא נדבר על דורות של מנהלות לקוח שנאבקו למען קסטרו ואנשי קריאטיב וסטודיו שנתנו נשמה ושינה ועיניים לתקציב הזה. נקסט ויבואו טובים אחרים
    סגור
  • 31.
    זה נשמע לי כמו אוי אוי אוי של הראובניז
    בכור ושושי 26/12/2018 10:25
    הגב לתגובה זו
    2 2
    תסצכלו במראה - גם אתם אמרתם ביוש לכל מיני אנשים לאורך הזמן... אז הלך לכם תקציב, ביג פאקן דיל. הקמפיינים האחרונים שלכם עבורו היו לא יותר ממביכים.
    סגור
  • 30.
    30 שנה.. ראובני בנו את קסטרו (ל"ת)
    רותם 25/12/2018 22:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    משרד לא ראוי
    גיא 25/12/2018 18:46
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אם זו תגובה של משרד שחי מקסטרו 30 לא ראוי להיות לקוח שלו
    סגור
  • 28.
    מיועד לזיו קורן
    אחד שמכיר 25/12/2018 16:31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זיו, מי שעוזב אותך, לא ראוי לך. עבדתי עם הרבה פרסומאים בענף, ואתה עלית על כולם.
    סגור
  • 27.
    תגובה דוחה של מנכ"ל.
    שרון 25/12/2018 16:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העיקר להאשים את הסמנכ"לית החדשה. לא אצילי בעליל.
    סגור
  • 26.
    נו באמת
    י.ב. 25/12/2018 16:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נראה לכם שהבחורה הזו יכולה לפרק שותפות של 30 שנה? החבר'ה בקסטרו רואים את מצב תעשיית קמעונאות האופנה, כרגיל הכי קל זה לזרוק את משרד הפרסום, ומצאו את השעיר לעזאזל הקל ביותר להפיל עליו את הסיפור.
    סגור
  • 25.
    מסתבר שפרסומאים כמו ראובני ופרידן לא רואים את הכתובת על
    אלי 25/12/2018 16:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הקיר. זה לא מור. ולא פסו. זה הם שכבר פסו מן העולם. הלקוח (קסטרו) החל להפנים שכללי המשחק השתנו ברגע שהתחיל להגיר דם-ורווח בשפע. הכלים להתמודד ען העולם החדש של הקמעונאות המקוונת ממש לא נמצאים בהישג ידו של אותו לקוח..והחברים בראונבי חושבים שתמונה גדולה של פלונית תציל את המצב...אז שלא...
    סגור
  • טען עוד
  • 24.
    אהרון קסטרו מתהפך בקברו
    שמלה אדומה 25/12/2018 15:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתה הנאמנות
    סגור
  • 23.
    ההפסד כולו של קסטרו
    אפרת כהן 25/12/2018 15:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההפסד כולו של קסטרו
    סגור
  • 22.
    במייל אחד הצליחו מנכלי ראובני להעצים את המותג מור פסו
    ההוא 25/12/2018 15:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הייתי מצפה ממנכלים של משרד פרסום להבין קצת יותר בתקשורת ובנית מותגים. הם בנו במייל הזה (שהיה ברור שידלוף) את מור פסו כמנהלת שיווק כרישה שעושה מה שהיא רוצה וזאת תוך חודש בתפקיד. אז מי הרוויח מהמייל הזה? מי המותג שהתחזק ומי נחלש? יצאתם קטנים ומתקטננים והוצאתם את מור פסו גדולה וחזקה. תחשבו על זה זיו וניב.
    סגור
  • זו התחזקות לצורך התרסקות (ל"ת)
    מותגיסט 26/12/2018 19:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ניתוח יפה של הסיטואציה, אבל יש כאן פוליטיקה עמוקה יותר
    פינצ'ר 26/12/2018 14:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זיו וניב (וגם אודי) לא יכולים לטנף ישירות על גבי ואתי, איתם היו בקשר יום יומי, אז נוח לזרוק את כל האשמה על מור פסו, פקידת שיווק בשירות גבי. האמינו לי, שום דבר, אבל שום דבר לא זז בלי שגבי יודע ומאשר. אז כל החירטוטים הם לא יותר מאשר אחיזת עיניים.
    סגור
  • 21.
    מילא שמור פסו היא אפסית, אבל התגובה של ראובני עלובה
    בימבה 25/12/2018 14:58
    הגב לתגובה זו
    2 1
    נראה למישהו שמנהלת שיווק מושתנת יכולה להזיז תקציב עוגן שטופל אישית ע"י מוישה ואודי (כשהוא לא על היאכטה)? ראובני הוציאו קמפיינים גרועים לקסטרו בשנים האחרונות ולרוטרים נשבר מהם.
    סגור
  • 20.
    אין לה מושג! (ל"ת)
    בובו 25/12/2018 14:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    היה צריך לקרות מיד אחרי ה"מאיפה ה-DRESS" המזעזע הזה (ל"ת)
    אני 25/12/2018 14:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 18.
    איזה מצב רוח!!!!
    מצב רוח 25/12/2018 14:08
    הגב לתגובה זו
    7 1
    פסווווווווווווווווו יא מלכההההה!! אוהבים אותך!!!
    סגור
  • 17.
    "יום להתאבל". קצת נסחפו פה... יש צרות אמיתיות בעולם (ל"ת)
    פידל 25/12/2018 13:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 16.
    mor was so embarrassing to work with
    jack 25/12/2018 13:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    i dont know where she is now but she was one of the worst israelis weve ever worked with
    סגור
  • 15.
    ככה מתנסח מנכ"ל?
    אורן 25/12/2018 13:03
    הגב לתגובה זו
    19 6
    אין ספק שזה נעים ואם זה אכן הצעד הראשון של סמנכ"לית השיווק החדשה בתפקיד אז זה קטע מאוד מלוכלך. אבל ככה מתנסח מנכ"ל החברה? בהאשמה בוטה של הסמנכלית בפני כל עובדי המשרד? בלקרוא להם ללכת להתאבל ליום אחד?? שלא לדבר השפה הנמוכה... בושה למשרד שככה מתנהלים המנכ"לים שלו, אפס מנהיגות, אפס דוגמא אישית.
    סגור
  • הבנת הנקרא
    גלעד 26/12/2018 22:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחור , תקרא פעם נוספת את תגובת המנכ"ל ,מבלי לפגוע חלילה יש לך בעיית אי הבנת הנקרא בעניין
    סגור
  • מה בדיוק הבעיה? הלואי שכל המנכלים היו כמו זיו וניב
    אפרת כהן 25/12/2018 15:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העולם היה הרבה יותר אמיתי, שקוף ויפה
    סגור
  • 14.
    אדלר חומסקי
    חברת התקליטים 25/12/2018 12:41
    הגב לתגובה זו
    11 3
    מודים לקסטרו על ההצטרפות ואנחנו בטוחים שביחד נוציא אלבום פלטינה. מיטב אנשי הקריאיי... המלחינים והמשוררים כבר מוכנים לקבל את התקציב. אם זה לא יעבוד נפנה לכפרי שיציל אותנו. בהצלחה!
    סגור
  • 13.
    זעקת הקוזאק הנגזל!!! באמא שלכם ראובני פרידן (ל"ת)
    יוסיפון 25/12/2018 12:39
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 12.
    הסיפור הוא בכלל חברות אופנה ותיקות
    אילנה 25/12/2018 12:33
    הגב לתגובה זו
    4 0
    על רקע מכירות האינטרנט הגלובליות שנוגסות בהם נתחים. קסטרו סוס מת
    סגור
  • 11.
    באמת שלא מבין איך עדיין יש להם לקוחות בכלל
    אור 25/12/2018 12:21
    הגב לתגובה זו
    16 2
    ראובני מסמל את כל מה שרע בתחום הפרסום של היום ,משרד שחי בתקופת הזוהר של העבר שמבוסס כולו על פוליטיקה וביזנס של בעלים וזהו , המשרד הזה מייצר בשנים האחרונות רק תוצרם בנאליים ומטרחנים (די כבר עם הדביר הזה !!) קריאייטיב של שנות ה 90 ושום חיבור למה שקורה עכשיו באמת שלא מכיר שם אף אחד באופן אישי ולא סוגר חשבונות עם אף אחד .פשוט לא מבין איך כזאת בינוניות (במקרה הטוב) עדיין שמה אותם בעשירייה .. העתיד לא נראה טוב עבור ראובני !!
    סגור
  • מפרגנים אתם באדלר (ל"ת)
    וואלה 25/12/2018 12:40
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 10.
    מעשה בגידה של חברת אופנה בקריסה (ל"ת)
    רונן 25/12/2018 12:19
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • שת"פ לעד ?
    moses 25/12/2018 17:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעשה בגידה ? שיתוף פעולה של 30 שנים אם זו לא נאמנות , נאמנות מהי
    סגור
  • למה בגידה? נסיון החיאה עצמי...
    אלי 25/12/2018 16:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אילו אם בחרו "אותו דבר בעטיפה אחרת" - זו ממש זכותם לטעות
    סגור
  • 9.
    הכל לטובה כולם ירויחו מהאיוורור הזה (ל"ת)
    מוטי 25/12/2018 12:13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 8.
    מור פסו תותחית והיא אפילו לא הסיפור
    תרגיעו ומהר 25/12/2018 12:11
    הגב לתגובה זו
    3 3
    קסטרו היו מתים לעוף מראבוני. מור פסו סידרה להם עם הקישור לאדלר את הדרך הפוליטית הנוחה ביותר להיפרד מאודי פרידן אחרי כל כך הרבה שנים. בסוף גם לקסטרו היה לא נעים אז זו הדרך שזה קרה בסוף, כדי לפגוע כמה שפחות באנשים
    סגור
  • 7.
    הקמפיין עם ה coat היה גם דבילי ואפילו מביש
    פלנרית במיל. 25/12/2018 12:10
    הגב לתגובה זו
    9 2
    פרובינציאליות כזו, לא ברור מי אשר את הבריף. כזה ניתוק מקהל היעד ותת רמה, אני לגמרי מבינה למה הם עוזבים, לא שאדלר זה כזה גליק גדול.
    סגור
  • 6.
    ראובני משרד בינוני (ל"ת)
    סנד 25/12/2018 12:07
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 5.
    חמודה... (ל"ת)
    אויש 25/12/2018 11:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    כפיות טובה (ל"ת)
    מופתע 25/12/2018 11:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    חוסר נאמנות והכרת תודה
    עמית 25/12/2018 11:18
    הגב לתגובה זו
    3 1
    זוהי התמצית של עולם הפרסום . חוסר נאמנות חוסר הכרת תודה ולא רואים בעיניים . אין חברויות אמיתיות בתחום הזה הכל אינטרסים . תתעוררו אנשים .
    סגור
  • זו הדוגמא שלך לחוסר נאמנות?
    ערן 25/12/2018 12:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קסטרו היו נאמנים לראובני שלושים שנה. לגיטימי אחרי שלושים שנה לרענן את השורות. זו דווקא דוגמא לנאמנות ארוכת שנים שכל כך לא אופיינית לעולם הפרסום הישראלי
    סגור
  • 2.
    מור פסו חושבת שהשמש זורחת לה מהתחת בדיוק כמו לבעלה שחי