שיווק ופרסום

ההחלטה של אייל דרור: שטראוס תכריע השבוע בין אדלר לבאומן

חודשיים לאחר היציאה למכרז, המנכ"ל יחליט השבוע על זהות המשרד הזוכה. גורמים נוספים שהמלצתם תכריע את הכף הם מנכ"לי החטיבות ומנהלי השיווק שהם למעשה מי שיהיו בעתיד הקרוב ה"לקוחות"
משה בנימין |  4
אייל דרור. שטראוס (צילום סיוון פרג)
חודשיים לאחר ההודעה שהסעירה את שוק הפרסום, שטראוס צפויה להחליט השבוע על זהות המשרד הזוכה במכרז עשרות המיליונים שלה - אדלר חומסקי או באומן בר ריבנאי. לאייס נודע כי ההחלטה צפויה ליפול השבוע לאחר ש-2 משרדי הפרסום הגישו לשטראוס את הצעותיהם המסחריות הסופיות ובזאת סיימו את שנדרש מהם מבחינת ההליך המכרזי.
חשיבות המכרז עבור שטראוס גדולה מאוד, הן מבחינת המשמעות הכספית והן מבחינת הבחירה בספק שילווה את החברה תדמיתית ויוביל את הקו התקשורתי שלה. בהתאם, ההחלטה הסופית היא בידיו של המנכ"ל אייל דרור שישקלל בהחלטתו את ההמלצות של מחלקת הרכש של שטראוס ומחלקת המדיה שבנו את המכרז בפועל. גורמים נוספים שהמלצתם תוכל להכריע את הכף הם מנכ"לי החטיבות ומנהלי השיווק שהם למעשה מי שיהיו בעתיד הקרוב ה"לקוחות" של משרד הפרסום הזוכה. 
למרות ששטראוס לא ניהלה מול משרדי הפרסום מכרז מסורתי מבוסס בריף עם דרישה לפתרון אסטרטגי/קריאייטיבי, "מדד ההתרגשות" לא היה מבוטל. אדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי נדרשו להציג פרזנטציית משרד שכללה היכרות עם כל הגורמים החשובים במשרד ויכולתם, במבט נרחב על הקבוצה כולה, המנכ"לים, חברות בנות ועוד. 


מי יזכה. מימין: יוסי לובטון (פובליסיס באומן) ואורי עיני (אדלר חומסקי)
תקציב הפרסום של שטראוס נאמד בכ-100 מיליון שקלים, והוא כולל עשרות מותגים בעלי נוכחות תקשורתית רבה. ההחלטה כאמור טורפת את הקלפים עבור 2 המשרדים ששטראוס מהווה עבורם תקציב דגל אסטרטגי מבחינה יוקרתית, במה פרסומית למהלכי קריאייטיב שבונים את ה-DNA של המשרד, וכמובן כספית. מדובר במשחק סכום-אפס מבחינתם - הכל או כלום שישאיר אותם בסוף המכרז עם כל הקופה כווינרים הגדולים או בלי כלום עם תחושה מרה של הפסד ואכזבה, גם מורלית.
לצד ההחלטה על המשרד שיוביל את עיקר הפעילות הפרסומית של שטראוס, החברה הודיעה שתמשיך לעבוד עם משרדים בסדר גודל קטן יותר כגון ליאו ברנט, מנצ' וגפן טים. בשטראוס הסבירו שהתהליך המכרזי עליו החליטה החברה יכלול "מכרז על העבודה מול משרדי הפרסום הגדולים - באומן ואדלר כשהכוונה היא שמותגים שזקוקים לליווי כל השנה באונליין ואופליין ימשיכו לקבל שירותי פרסום מהמשרד המוביל ולצידם החברה תמשיך לעבוד עם משרדים קטנים יותר במערך שנחשב למתמחים - בכל אותם המותגים שאינם נדרשים לעבודה עם ריטיינר קבוע אלא במתכונת של פרויקט נקודתי". 
מבחינת אדלר חומסקי, נזכיר שמדובר בתקופה גורלית וחשובה. לצד המכרז על שטראוס המשרד מתמודד מול מקאן תל אביב על תקציב הפרסום של yes מקבוצת בזק. הפסד בגזרת שטראוס יכול להיות מכוסה על ידי זכייה בבזק, מנגד זכייה ב-2 החזיתות תהווה עבור המשרד נקודת פתיחה חסרת תקדים, כמו גם הפסד ב-2 החזיתות, לשלילה. 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אדלר עוקף את מקאן? (ל"ת)
    מקאקניסטיקה 02/2019/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    צפו לפרסומת של כפרי לשוקולד פרה (ל"ת)
    נועם 02/2019/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    לובטון יפסיד (ל"ת)
    לשניהם לא מגיע... 02/2019/24
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 1.
    נו באמת לבאומן אין סיכוי מול אדלר (ל"ת)
    צופה מהצד 02/2019/24
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור