שיווק ופרסום

חגיגת קאן ליונס כבר החלה: 2 פיינליסטים למקאן ו-1 לגיתם

פרויקט המוצרים החכמים THISABLES לאיקאה מציב את מקאן בעמדת פתיחה מעודדת מאד. בגיתם ו-BBDO IM משיגים שורטליסט עם מהלך שגם הוא עבור בעלי מוגבלויות
משה בנימין |  11
קאן ליונס. יוני 2018 (צילום פסטיבל קאן)
תחרות קאן ליונס ה-66 שתפתח רשמית ב-17 ביוני ותימשך עד ל-21 ביוני מתחילה השנה מוקדם מהצפוי עבור המתמודדים מישראל.
היום (יום ד') פורסמו רשימות השורטליסט (העבודות שמעפילות לשלב הגמר בו יש להן אפשרות לזכות בפרס אריה ארד, כסף או זהב) בקטגוריות החדשנות (Innovation), טיטניום ו-Glass והנציגים מישראל כבר רושמים פתיחה מרשימה עם 3 שורטליסטים: 2 למקאן תל אביב בחדשנות ובטיטניום עבור מהלך ה-THISABLES לאיקאה ואחד לגיתם BBDO ו-BBDO IM עבור המהלך לחברת הסטארט-אפ  OrCam.  
לאייס נודע כי מקאן תל אביב השקיעה משאבים רבים בתחרות קאן ליונס השנה, כשהדגש הוא על מהלך THISABLES לאיקאה אותו הגישה מספר רב של פעמים למגוון קטגוריות בהשקעה כספית גבוהה. כעת נראה שההשקעה הרבה לפחות מתגמלת את המשרד עם 2 פיינליסטים ב-2 מתוך 3 רשימות השורטליסט שפורסמו.
הפעם האחרונה בה משרד מישראל העפיל לשלב הגמר בקטגוריית הטיטניום הייתה ב-2012, אז היה זה באומן בר ריבנאי עם פרויקט ה-Impossible brief שזכה ב-5 אריות זהב אך לא זכה בטיטניום. במידה ומקאן תל אביב יזכה באריה טיטניום (שנחשב לאחד הקשים והנחשקים) זאת תהיה הפעם הראשונה אי פעם לישראל.

 
THISABLES הוא פרויקט משותף לאיקאה, עמותות מילב"ת, נגישות ישראל ומקאן תל אביב שבמסגרתו פותחו לראשונה פתרונות מיוחדים לאוכלוסיות מוגבלות בעלות צרכים שכוללים קו חדש של מוצרים חכמים שמייצר נגישות מקסימלית בכל היבט של הפרויקט החל מהאתר היעודי ועד למוצרים, שחלקם אף ניתן להדפסה עצמאית במדפסת תלת-מימד על פי דגמים שהועמדו לרשות הציבור הרחב באתר.
הפיינליסט של גיתם BBDO יחד עם BBDO IM מגיע גם הוא מעולמות התוכן של פתרונות חכמים עבור בעלי צרכים. בגיתם הוציאו לפועל פיילוט ניסיוני המבוסס על פיתוח של חברת OrCam המתמקדת בעיקר בפיתוח מוצרים המיועדים לאנשים עיוורים, לקויי ראייה ולמתקשים בקריאה.


במסגרת הפרויקט שנערך במהלך יום הבחירות הארציות אשר התקיים ב-9 באפריל 2019, הצביעו לראשונה עיוורים ולקויי ראייה באופן עצמאי וללא עזרת מלווה, בעזרת פיתוח מתקדם בשם OrCam MyEye 2 - מכשיר עזר חדשני המסייע לעיוורים ולקויי ראייה, לקרוא טקסטים מכל משטח, לזהות פרצופים, צבעים ועוד. את כל זה עושה המכשיר באמצעות מצלמה זעירה, לבישה ודיסקרטית המשלבת ממשק משתמש אינטואיטיבי ונוח לתפעול.
 

סך ההגשות לתחרות הפרסום הגדולה בעולם בשנת 2017, עמד על 41,170. ב-2018 ירדה כמות ההגשות ל-32,372 הגשות מ-90 מדינות. ב-2017 הוגשו מישראל 177 עבודות ובשנה שעברה הוגשו 133 עבודות - ירידה משמעותית של 25%. הקטגוריה שאליה הוגש מספר העבודות הגדול ביותר היא קטגוריית האאוטדור עם 2628 הגשות. אחריה במקום השני ממוקמת קטגוריית המדיה עם 2594 הגשות ובמקום השלישי קטגוריית הדיירקט עם 2480 עבודות שהוגשו אליה. 
הזוכים בקטגוריית החדשנות יוכרזו בתאריך ה20 ביוני ויממה לאחר מכן, ב-21 ביוני, יוכרזו הזוכים בקטגוריית הטיטניום. כזכור, על פי הנהלים החדשים של התחרות ניתן להגיש עבודה אחת ל-6 קטגוריות בלבד, בנוסף לטיטניום (עם הגבלות משתנות בהיקף ההגשות לתתי הקטגוריות). עבודות בקטגוריית העמותות-פרו בונו נשפטות בנפרד משאר הקטגוריות של המותגים המסחריים.  

מי, מה ומתי: טקסי הפרסים בשבוע התחרות
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    נראה קצת יזום לקאן, אבל אחלה. סרט ההגשהיכל להיות טוב יו (ל"ת)
    פרוייקט יפה 06/2019/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    למר/גברת הגזתם (המ' נעלמה במקור)
    טמבל מהתעשיה 06/2019/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה עם אלדר?
    סגור
  • 4.
    הקרדיטים האמיתיים
    הגזתם 06/2019/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז הנה הקרדיטים האמיתיים :סיגל עבודי המלכה שלא ישנה חודשים/לספיר זגורי גבע שעבדה על הפרוייקט הזה קרוב לשנתיים בלי הפסקה /מיכל פופוב ובתל אל אסייג שלא הפסיקו להתרוצץ בכל הבניין /דנה מוסקוביץ של נחה לרגע /לכפיר פרץ שלא הפסיק לצלם ולערוך בלי הפסקה /לאדי גולדנברג שלא הפסיק לראיין אנשים מכל העולם/ למיטל זהבי על האתר המושלם של THIS ABLE /נווה זרח - שאין אין ולא יהיה בכל התעשייה הזאת דברים כמוה/לעמית משיח וכל הנהלת מקאן תל אביב שזרמו ודחפו ובעיקר לא הפריעו לנו ? מיותר לציין שבטוח שכחתי פה עוד כמה שמות בנוסף לכל צוותי הצילום האנשי המקצוע שעבדו על הפרויקט הזה מעניין אתכם לדעת מי אני ? אני בטוחה שכן .., אבל אין סיכוי תדעו אנשים עושים פרוייקט כזה קרדיט זה הדבר האחרון שמעניין אותם
    סגור
  • הגדרה מילונית לאוננות עצמית (ל"ת)
    אני 06/2019/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ונעבור לדיווח מהשטח
    זיקית 06/2019/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תודה לעמנואל רז על רשימת הקרדיטים להפקה.. חבל שלא זכרת את הוגה הרעיון.. כי זה מה שיש פה קודם כל.. אלדר יוספוב
    סגור
  • טען עוד
  • 3.
    באמת אבל
    הגזתם 06/2019/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באמת שאין לכם מושג כמה הגזמתם ,כל טמבל בתעשייה הזאת חושב שמגיע לו קרדיט כי הוא במקרה היה באיזה חדר שדיברו על הפרוייקט הזה ,מיותר לציין שאף אחד מהאנשים האילו לא עובדים במקאן. האנשים שכן מגיע להם קדיט אילו האנשים שסחברו ונסעו ולא ישנו ימים שלמים במשך יותר מחצי שנה של הפקה וששמו את האינטרסים שלהם בצד והלכו להתאבד על הפרוייקט הזה לא בשביל איזה פסל מפגר או יוקרה רק מתוך ההזדמנות להיות חלק ממשהו שבאמת יכול לשפר לאנשים את החיים לטובה וכן בלי טיפה של ציניות יכול לגרום לאוכלוסיה שלמה להרגיש קצת כמו כולם אבל בגלל שהתעשייה הזאת מלאה באנשים עם מעט כישרון והמון בולשיט
    סגור
  • 2.
    כל עליה לגמר היא הישג
    משה 06/2019/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נכחתי בקאן חמש פעמים, פעמיים העפלתי לגמר. חגיגת הפרסום הגדולה בעולם
    סגור
  • 1.
    כשיזכו, לא לשכוח את
    כי נוטים 06/2019/05
    הגב לתגובה זו
    0 5
    עודד לביא, תום אשל ועידן קרביץ
    סגור
  • עברתי פעם ליד סיגל עבודי ואני רוצה קרדיט גם (ל"ת)
    עוד טרמפיסט 06/2019/05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • עוד קרדיט
    המנקה 06/2019/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    למנקה שניקה את המשרדים שבהם ישבו כל הלילות האנשים שבאמת עבדו בפרוייקט הזה והקימו אותו בפועל.
    סגור
  • לא השכח ולא נסלח (ל"ת)
    זכרון 06/2019/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור