שיווק ופרסום

ברקע לדליפת מידע: מניית קפיטל וואן איבדה 5.9%

ע"פ הודעת הבנק, נתונים אישיים על 150 מיליון לקוחות הבנק דלפו. נזכיר כי הבנק זכה בציון הנמוך ביותר ב"מבחני הלחץ" האחרונים של הפד'
עמית נעם טל | 
קפיטל וואן (צילום istock)

כאשר בוחנים את הדו"חות של הבנקים בשנים האחרונות, ניתן לזהות די בקלות כי החשש הגדול ביותר של הנהלות הבנקים מגיע דווקא מתחום הבטחון המידע של הלקוחות. עבור הבנק קפיטל וואן (סימול:COF) נראה כי החששות הפכו למציאות, כאשר הבנק חשף אמש כי נתונים אישיים של כ-100 מיליון לקוחות הבנק נחשפו.

ע"פ הדיווח של הבנק, פרצת האבטחה התגלתה ב-19 ביולי, ונכון להיום הבנק הודיע כי פרצת האבטחה השפיעה על 100-150 מיליון לקוחות, כאשר פרטים של 140 אלף כרטיסי אשראי ועוד פרטים חסויים על 80,000 חשבונות בנק הודלפו. הפרטים כוללים שמות, כתובות, מספרי טלפון, ונתונים על דירוג האשראי של הלקוחות.
מלבד החשש מגניבת המידע של הלקוחות, הפרצה האחרונה צפויה להיות מכה לתדמית של הבנק בציבור. בנוסף, הבנק  צפוי בעתיד להידרש לעמוד מול הרשויות הרגולטוריות ולהסביר כיצד האירוע התרחש. הסבירות להטלת קנסות במקרה זו היא גבוהה.
מניית הבנק הגיבה הערב בירידות של 5.9% במסחר תנודתי, ונסחרת כעת לפי שווי שוק של 42 מיליארד דולר. למרות הירידות, מניית הבנק גבוהה כעת בכ-30% מרמות השפל של סוף דצמבר האחרון. החברה עלתה לכותרות בקופה האחרונה גם ברגע ל"מבחני הלחץ" שערך הפד'. בתסריט הגרוע ביותר שהציג הפד' השנה, יחס ההון של הבנק (רובד 1) הוא הנמוך ביותר מכל הבנקים שנבדקו. 
גרף שבועי של מניית החברה בשנים האחרונות

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה