שיווק ופרסום

בגלל "הערבים ישמידו את כולנו": פייסבוק מענישה את הליכוד

פייסבוק משעה את הליכוד משימוש בבוט למשך 24 שעות בגין הפרת מדיניות החברה, בין היתר בכל הנוגע לדיבור שנאה. הליכוד: "טעות של עובד מטה"
משה בנימין |  5
בנימין נתניהו (צילום קובי גדעון, לע''מ)
פייסבוק ישראל החליטה להשעות את הליכוד משימוש בכלי הבוט למשך 24 שעות. זאת, ימים ספורים לאחר שנחשף כי הבוט של הליכוד, הפועל על גבי המסנג'ר של פייסבוק העביר למצביעי המפלגה ואוהדיה מסרים פוליטיים קיצוניים, בהם נאמר: "אסור שתקום בעוד שבוע ממשלת שמאל מסוכנת עם לפיד, עודה, גנץ וליברמן. ממשלת שמאל חילונית, חלשה, שסומכת על הערבים שרוצים להשמיד את כולנו – נשים, ילדים וגברים – ותאפשר איראן גרעינית שתחסל אותנו. אסור לנו לתת לזה לקרות!".
מדוברות פייסבוק נמסר כי "לאחר שבחנו את פעילות הבוט בשימוש קמפיין הליכוד, מצאנו הפרה של המדיניות שלנו בכל הנוגע לדיבור שנאה. כמו כן, מצאנו שהבוט עשה שימוש לרעה בפלטפורמה על ידי יצירת קשר עם אנשים מחוץ לתקופת הזמן המותרת. בעקבות כך, השעינו את פעילות הבוט למשך 24 שעות. במידה ויהיו הפרות נוספות של המדיניות שלנו, אנו ננקוט בפעולה המתאימה".
כזכור, הביבי-בוט של הליכוד החל לפעול כבר לפני הבחירות הראשונות שנערכו השנה - אז גם החלו הבעיות של פייסבוק עם הדרך בה צוות הדיגיטל של המפלגה עושה שימוש בכלי. המערכת הרובוטית-אוטומטית של הליכוד שניהלה שיחות בצ'אט פייסבוק עם גולשים זוהתה כפעילות אסורה על פי פייסבוק עוד במרץ 2019, כך שלמען הדיוק מדובר בהפרה השנייה של המלגה, מבחינת מדיניות פייסבוק.
באותו המקרה, פייסבוק העבירה למפלגה דרישה לחדול מכך. הכלי שאותו הפעיל הליכוד בצ'אט, שבגינו פנתה פייסבוק אל המפלגה היה בזמנו סקר שבאמצעותו הליכוד "צבע" ואפיין פרופילים של גולשים לטובת עבודה מול מיקרו סגמנטים - ובמילים אחרות דיוק הקמפיין עד לרזולוציה גבוהה ככל האפשר מול הגולשים.  
בסיבוב הנוכחי של הבחירות, במה שהחל עוד לפני הבחירות הקודמות, הליכוד אסף מידע רב על העדפות הגולשים שבעזרתו ניסו לגייס "סוכנים" בקרב אוהדיה האדוקים של המפלגה כדי שאלו יצרו קשר עם מי שתויג כ"מתנדנד" במטרה לשכנע אותו. 
התגובה הרשמית של הליכוד לאחר פרסום המסרים של הבוט, הייתה: "מדובר בטעות של עובד במטה. ראש הממשלה נתניהו לא ראה את הדברים, לא אישר אותם, הם אינם על דעתו ואינם מקובלים עליו. כשהדברים הובאו לידיעתו הוא ביקש להסירם מיד".
הבוקר (יום ה') התראיין נתניהו בתכנית 'דקלסגל' בכאן רשת ב' בה התייחס לנושא. לדבריו, "הטעות תוקנה מיד. זו טעות של אחד מעובדי המטה. תחשוב בהיגיון, אתה חושב שאני באמת כותב דבר כזה? אני אדם רציני. יש לי ידידים במדינות ערב, ויש לי כבוד לאדם באשר הוא, בין אם הוא יהודי, ערבי מוסלמי או נוצרי. מה זה השטויות האלה? זו המחשבה שלי? אז עובד עשה שטות ואמר את זה - אה, נתניהו ככה חושב".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    השקרים של ביבי לחם חיים נמאס לשמוע הבטחות שלא מתקימות (ל"ת)
    איילה 09/2019/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    דברי ביבי מסוכנים יותר מכל אויב אחר,
    ששש 09/2019/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עאלק טעות של עובד מטה, ביבי זה הכל דברי ביבי המסית הלאומי. כשלא נאה לו הוא מטיל אשמה על אחרים.
    סגור
  • 3.
    איפה חופש הביטוי
    בב 09/2019/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פייסבוק, גם אנחנו מחרימים אותכם. אי9ה חופש הביטוי, רק כאשר מדובר בביבי הכל אסור. מה גם שהובהר שזה טעות. בושה לכם.
    סגור
  • 2.
    התגובה של ביבי מלמדת עד כמה הוא מסוכן
    רם 09/2019/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אנשים שאף פעם לא מודים בטעות, לא לוקחים אחריות ולא מתנצלים הם אנשים מסוכנים כשזה נוח לו אז הוא המלך והוא זה ששולט בכל דבר. כשזה פחות נוח לו אז פתאום זה כבר לא קשור אליו והוא מסיר מעצמו את האחריות וזורק אותה על הש.ג. יכול להיות ואפילו הגיוני שהטקסט הזה נשלח ללא ידיעתו של ביבי אבל בתגובה הוא היה חייב להתנצל ולומר שגם אם מדובר בעובד זוטר שקיבל את החלטה וגם אם זה לא היה בידיעתו הוא עדיין לוקח על עצמו את האחריות ומביע התנצלות.
    סגור
  • 1.
    היום ביבי עושה מסיבת עיתונאים ומאשים את פייסבוק שגם הם
    רובי 09/2019/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נגדו.
    סגור