שיווק ופרסום

קרן המטבע: כ-19 טריליון דולר בסיכון במקרה של האטה משמעותית

גדול מכדי ליפול? לאחר הורת תחזיות הצמיחה לשנת 2020, קרן המטבע מזהירה מפני החוב הגדול שהצטבר בשנים האחרונות בשוק האג"ח הקוצרני. בפועל, הצעדים האחרונים של הבנקים המרכזיים מעודדים המשך גידול של החוב
עמית נעם טל |  1
סוחר (צילום istock)
ברקע לסימני האטה ברוב השווקים בעולם, קרן המטבע העולמית (IMF) מספקים היום היום סיבה נוספת מדוע מקבלי ההחלטות יעשו ככל שביכולתם בכדי למנוע האטה משמעותית בכלכלה. 
בקרן המטבע מציינים כי התמריצים שסיפקו הבנקים המרכזיים בעשור האחרון גרמו לחברות להגדיל בצורה דרמטית את כמות החובות. לטענתם כ-40% מהחוב הקונצרני במדינות המפותחת הכוללות את ארה"ב, סין,יפן, גרמניה, בריטניה, צרפת ואיטליה, צפוי להיות בסיכון במקרה של האטה משמעותית בשווקים. לטענתם, מדובר בסכום אסטרונומי של כ-19 טריליון דולר. 
בקרן המטבע מוסיפים כי להערכתם מחירי המניות בארה"ב וביפן מנופחים. במקביל, מרווחי האשראי בשוקי האג"ח, כלומר הפיצוי שדורשים המשקיעים כנגד סיכון, נראה נמוך מידי לנוכח מצבה של הכלכלה העולמית. נזכיר כי אמש חתכה קרן המטבע העולמית את תחזית הצמיחה ל-2020 לרמה של 3% בלבד, הרמה הנמוכה ביותר מאז 2008. 
יש לציין כי הטענות סביב הסכנה בשוק האג"ח הקונצרני אינן חדשות. בדו"ח החצי שנתי האחרון של הפד' (מאי) הזהיר הבנק מהעלייה ברמת החוב של החברות. לטענת הפד': "הרמה ההיסטורית של החוב העסקי ביחס לתמ"ג האמריקני, והגידול שמרוכז בעיקר בחברות המסוכנות עלול להוות סיכון לחברות הללו, ולעיתים גם לנושים שלהם" (לכתבה המלאה). עם זאת, המהלכים האחרונים של הבנקים המרכזיים צפויים לגרום לעלייה נוספת ברמת החוב.
החוב התאגידי והחוב של משקי הבית בארה"ב ביחס לתמ"ג מתוך דו"ח היציבות הפיננסי האחרון של הפד'
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל יום תחזית קודרת והשווקים רק שוברים שיאים (ל"ת)
    אילן 10/2019/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור