שיווק ופרסום

עיצוב קורות החיים

כתיבת מומחים | 
ניב רווח (צילום יחצ)
למה עיצוב קורות החיים הוא משמעותי?
רובנו מקדישים הרבה מחשבה לניסוח קורות החיים שלנו, ולמידע שהם יכילו. אבל מה לגבי העיצוב שלהם? למרות שהינו רוצים להאמין שהמעסיקים שלנו לא יביטו בקנקן, אלא במה שבתוכו, חשוב שנזכור שהם בוחנים כמויות עצומות של קורות חיים בכל יום, ועיצוב משעמם יכול לפגוע בסיכוי שיתעכבו על קורות החיים שלנו.
קורות החיים שלנו משאירים רושם ראשוני, וכפי שלא היינו לובשים בגדים מוזנחים לראיון עבודה, לא הינו רוצים שקורות החיים שלנו ישעממו את הקורא. כמובן שאנחנו גם לא רוצים לבלוט מהסיבות הלא נכונות, ואנחנו לא רוצים שיזנחו את קורות החיים שלנו מהר מידי בגלל עיצוב נועז או משונה. אבל אם תיצמדו לכללים הפשוטים שנפרט להלן לגבי עיצוב קורות חיים אנחנו בטוחים שתשפרו את הסיכויים שלכם לקבל את המשרה שרציתם.
.
איך כדאי לעצב?
עיצוב מוצלח של קורות החיים הוא כזה שיקל את הקריאה ויהפוך אותה לזורמת, מבלי להשמיט שום פרט. מעסיקים בדרך כלל מרפרפים על קורות חיים בחיפוש אחר הפרטים שהכי מעניינים אותם. לכן חשוב שנמקם את ההישגים הכי מרשימים שלנו במקום בולט לעין, כלומר במרכז העמוד ובחציו העליון. כך שאת המשרה המוצלחת שאנחנו גאים בה, או ההתמחות הנחשקת שהתקבלנו אליה לא נשאיר לסוף הפסקה.
בנוסף, חשוב להימנע מפסקאות ארוכות ולהעדיף כתיבה בנקודות. הקורא ירפרף הלאה מנקודה לנקודה ולא יפספס אינפורמציה שעלולה להיבלע בפסקה עמוסה. ולאחר שהרשמנו אותם עם הניסיון העשיר שלנו, אנחנו לא רוצים שהמעסיקים העתידיים שלנו יצטרכו להתאמץ ליצור איתנו קשר! שימו לב שפירטי ההתקשרות שלכם רשומים באופן ברור ובולט בראש העמוד.
איך העיצוב משקף אותנו?
אין עיצוב אחד שהוא עדיף באופן גורף. חשוב מאוד שהעיצוב ישקף את מי שאנחנו, וייתן טעימה של מה שאנחנו מביאים איתנו למשרה החדשה. אם אנחנו מתעסקים בעולם העיצוב, חשוב שקורות החיים שלנו ישקפו במידה את הקו העיצובי והטעם האסטטי שלנו. גם בתור אנשי תוכן טוב שקורות החיים שלנו יבלטו, כדי לתת את התחושה שאנחנו בעלי חשיבה ייחודית ויצירתית. לעומת זאת, ברוב המשרות עדיף שנימנע מעיצובים מאוד נועזים ונבחר עיצוב נקי ונוח לקריאה.
מספיק שנבחר בפונט רשמי נעים מספיק שאינו אריאל או דייוויד, וכבר תתקבל תחושה מקצועית יותר. חשוב שנשים את הדגש על ארגון של המידע באופן מזמין על הדף, על פני בחירה נועזת בצבעים או עיצובים. עוד דרך טובה לתת לקורות החיים שלנו תחושה אישית יותר, היא לצרף תמונה קטנה שלנו בסמוך לפרטים האישיים.
פונטים: עשה ואל תעשה
אנחנו לא רוצים שהבחירות העיצוביות שלנו יקשו על הקריאה או ישוו לקורות החיים מראה חובבני. בחירת פונט שונה מהפונטים הסטנדרטיים יכולה להבליט אותנו, אבל חשוב שניצמד לפונטים רשמיים ונימנע מבחירות שהמטרה שלהן היא לשעשע. אם נבחר פונט אחד לכותרות, ופונט שונה בשביל התוכן אנחנו יכולים לשדרג את המראה של קורות החיים. לעומת זאת, בחירה של יותר משלושה פונטים בקורות חיים תיצור מראה מבולגן.
בנוסף גודל הפונט הסטנדרטי למסמכים הוא לרוב בין 11 ל13, ולכן חשוב לא לחרוג מהטווח הזה. בחירה של פונט או עיצוב נקודות ייחודי יכול להראות נהדר, אבל לא תמיד יופיע בצורה תקינה בכל מחשב. לכן חשוב שניצמד לעיצובים הסטנדרטיים של תוכנות אופיס, או שנדאג לשלוח קובץ PDF.
איך לנצל את הדף שלי עד תום?
עיצוב חכם גם יכול לאפשר לנו להציג עוד מידע לגבינו מבלי לחרוג מגבולות הדף הבודד. בזמן שבעיצוב פשוט הפסקאות יופיעו בזו אחר זו, אנחנו יכולים לסדר את המידה שלנו גם בעמודות. חישבו על הדף כגריד או טבלה, בה כל משבצת יכולה להכיל כותרת אחרת. חלוקת הדף למשבצות תכיל הרבה מידע מבלי שהוא יראה עמוס.
אפילו עובד בעל ניסיון רב, יוכל למצוא מקום כדי למנות את המיומנויות הנוספות שלו שיעבירו את הייחוד שהופך אותו לעובד מוצלח. באופן הזה העיצוב הייחודי שנבחר לא ייראה שונה "סתם", אלא באמת יאפשר לנו להציג כמות מידע רבה יותר ולשקף את הייחודיות האמיתית שלנו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה