שיווק ופרסום

כל הסיבות לעריכת צוואה בשנת 2020

גם כיום בשנת 2020 ישנו רצון של אנשים רבים בעריכת צוואה בעודם בחיים. קביעת הצוואה כמעט תמיד ניתנת לשינוי בכל עת וכיום מדובר בהליך פשוט וקל אותו ניתן לעשות תוך שימוש בעורך דין לענייני ירושה. 
כתיבת מומחים | 
Do it now (צילום PIXABAY)
החוק בישראל מאפשר כתיבת צוואה תוך עיגונה באמצעות עורך דין לענייני ירושה המוסמך לכך וזאת בכדי שתוקפה של הצוואה יעמוד לה בזמן שיהיה צריך ליישמה.
מניעה וצמצום של סכסוכים משפחתיים בהווה ובעתיד
רבות הפעמים אשר בעקבות לכתו של אדם מתעוררים סכסוכים קשים בין בני המשפחה הנחשבים ליורשים הפוטנציאליים. מקרים אלו מתרחשים לרוב כשהאדם הנפטר היה בעל נכסים אך לא הותיר אחריו צוואה מסודרת.
אחת הסיבות גם היום לעריכת צוואה היא רצונו של אדם למנוע לאחר לכתו סכסוכים בין בני משפחה, אשר יביאו למאבקים משפטיים של שנים ויגבו מהם הוצאות רבות וסבל נפשי רב. ידיעת היורשים שבן המשפחה הותיר אחריו צוואה אותה מילא ברצון חופשי, יש בה ברוב רובם של המקרים למנוע את אותם סכסוכים משפחתיים, כשעל היורשים לקבל בהסכמה מלאה את רצונו של כותב הצוואה.
בנוסף לכך, ישנם מקרים ובהם עד שאדם לא דואג לטפל מול עורך דינו בנושא הצוואה קיימת במשפחתו התרחשות "תת קרקעית" המלווה בהרבה כעסים וספקולציות בנוגע לירושה – מה כל אחד יקבל? כמה יקבל? איך יקבל ומהם כלל הנכסים? לא פעם, כשניגש אדם לכתוב צוואתו וזו הושלמה במשרדו של עורך הדין, אותם "רחשים תת קרקעיים" של המשפחה חדלים מלקרות והשקט שב לכנו.
הצוואה מהווה ביטוי לרצונותיו האמיתיים של המוריש
אין ספק שקיומה של הצוואה יש בה בעצם לבטא בצורה המלאה ביותר את רצונותיו של האדם בכל הנוגע לרכושו לאחר לכתו. קיומה של הצוואה מהווה כלי אמין ובו מסר ברור שהרכוש שיחולק ייעשה על פי רצון המוריש מבלי שלרצון זה נכנסים אי אלו אינטרסים לא כשרים וכאלו שלא מבטאים את רצונו האמיתי.
הדבר אף מקבל ביטוי חשוב במקרים ובהם מדובר באדם ערירי שלו כבר אין בני משפחה או כזה שבחר באופן מודע לגמרי להוריש את נכסיו לאנשים שהוא רואה בהם כקרובים אליו, על אף שאין ביניהם כל קשר משפחתי ביולוגי.
כתיבת הצוואה תחת עינו הפקוחה של עורך דין לענייני ירושה
חוזקה של הצוואה בה מתוקף היותה כזו המוגדרת בחוק הישראלי שנעשית אך ורק תחת טיפולו של עורך דין לענייני ירושה שהוא חסר כל פניות ואינטרס חבוי. כך מקבלת הצוואה נופך ראוי כמסמך שיש להתחשב בו כנגד כל מסמך אחד שמי מהיורשים ימציא, הקלטת שמע או וידאו ושאר אמצעים שיש בהם לערער את הכתוב בצוואה.
האפשרות של זוגות בעריכת צוואה הדדית
סיבה נוספת לעריכת צוואה נוגעת למקרים בהם בני זוג מסכימים באופן מוחלט לגבי הירושה של רכושם וממונם. אז מתאפשרת לבני הזוג בניסוח של צוואה הדדית ובה מציינים בני הזוג שבמקרה ואחד מהם נפטר, רשאי בן הזוג השני לעשות שימוש ברכוש המשותף כפי שהוסכם ביניהם וזאת מבלי לסטות מהכתוב באותה צוואה ובכך לא תתאפשר לנסח צוואה חדשה לאחר לכתו של בן הזוג.
ניתן לחבר בעזרת עורך דין לענייני ירושה צוואה הדדית, שבה חתומים על הצוואה שני בני הזוג או לחלופין לערוך שתי צוואות לכל אחד מבני הזוג, ששתיהן בעצם זהות בנוסח ונערכות באותו הזמן. בשתי סיטואציות אלו, מתחייבים בעצם בני הזוג לצוואה ואין הם יכולים לשנותה בעתיד.
במשרד עורכי הדין חגית הלוי ושות' נשמח לסייע ולייעץ לכם בניסוח צוואה ליצירת קשר אנא פנו למספר 077-348-7178.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה