מחיסכון להשקעה:  כל מה שצריך וחשוב לדעת במעבר מחיסכון להשקעה

הפניקס אינווסט: הכירו את המוצר שהופך חיסכון להשקעה

כשיותר ויותר ישראלים מחפשים אלטרנטיבה לכסף הפנוי, את המענה מספקת הפניקס אינווסט, פוליסת חיסכון המציעה מגוון מסלולי השקעה, בארץ ומעבר לים, בניהול  מומחי השקעות. שלומי גבסו, מנהל מוצרי ביטוח–חיסכון ארוך טווח וסיכוני חיים בהפניקס: "בזכות תמהיל השקעות מגוון, חכם ומתקדם, אנו מייצרים במוצר אחד מענה לתרחישים כלכליים שונים".
בשיתוף הפניקס | 
שלומי גבסו, מנהל מוצרי ביטוח. תחום חסכון ארוך טווח וביטוח חיים - הפניקס (צילום ליאור נורדמן, Shutterstock)
סימני השאלה הכלכליים של התקופה האחרונה, המתלווים לסביבת ריבית גבוהה ויוקר מחייה – מביאים ישראלים רבים לשנות הרגלים ישנים, גם בנוגע לאפיקי החיסכון שלהם. הנחת העבודה לפיה עדיף תמיד להשאיר את הכסף בבנק, לא בהכרח מוכיחה את עצמה במבחן המציאות, ומחייבת פתרונות פיננסיים עדכניים.
במצב העניינים הקיים, אלטרנטיבה איכותית למוצרים הבנקאיים המסורתיים, מציג הפניקס אינווסט – מכשיר השקעה פיננסי נזיל ורב מסלולי. "מדובר בפוליסת חיסכון המאפשרת לחסוך לכל מטרה, לפרקי זמן קצרים או ארוכים לפי בחירת החוסך", מציין שלומי גבסו, מנהל מוצרי ביטוח–חיסכון ארוך טווח וסיכוני חיים בקבוצת הפניקס, בשיחה עם אתר ice. "זוהי פוליסה המציעה מגוון אפיקי השקעה, כשתוך כדי תנועה ניתן לעבור בין המסלולים ללא אירועי מס. אופן ההפקדה הוא חד פעמי או בכמה פעימות – בהתאם לבחירת המשקיע, כשאת הכסף הוא יוכל לפדות מתי שיחפוץ ללא מגבלות, בתשלום מס על רווחים. המוצר מנוהל בידי טובי מומחי ההשקעות בישראל ומעבר לים". 
"הרציונל הוא לאפשר למשקיעים ראש שקט", מחדד גבסו. "למנוע מהם את כל המורכבויות והתהליכים שהם חלק בלתי-נפרד מניהול עצמאי של תיק השקעות. לבנות תיק השקעה ולתחזק אותו באופן רציף, מצריך מהמשקיע זמן ומחייב היכרות עמוקה עם התחום. זה בדיוק מה שאנחנו באים לחסוך בפוליסת החיסכון מהמשקיעים שלנו. הם לא צריכים להיות אקטיביים, לסחור במניות ולהתעסק בתיק ההשקעות ברמה היומיומית – זו העבודה של מנהלי ההשקעות מטעם הפניקס שנמצאים כל העת עם האצבע על הדופק".
קהל היעד
"הפניקס אינווסט זמין למעשה לכולם", מדגיש גבסו. "והוא יכול להתאים למי שהצטבר אצלו כסף פנוי – שבמקום שישכב בחשבון הבנק ואולי אף יאבד מערכו, ינותב להשקעה. זהו מוצר שרלוונטי לא רק לבעלי כיסים עמוקים".
הערך המוסף
איזה יתרונות מייצרת הפניקס אינווסט עבור משקיעים? גבסו מפזר את סימני השאלה: "לרשות המשקיעים עומדים מגוון מסלולי השקעה בישראל ומחוצה לה, ובדרגות סיכון שונות – כשהפוליסה דינמית ומאפשרת במציאות המשתנה לנהל את הכסף בצורה חכמה. באמצעות הפניקס אינווסט ניתן לשלב בין כמה וכמה מסלולי השקעה, להחליף ביניהם ללא מגבלה – ולייצר את ההתאמות הרצויות ללקוח בזמן אמת. לא פחות חשוב: המעבר בין מסלולים לא נחשב כאירוע מס. תשלום המס בגין רווחים, מתבצע רק במועד פדיון הכספים".
"היבט נוסף בפניקס אינווסט נוגע לנזילות", מסביר גבסו. "בניגוד לפיקדון בבנק למשל, כשהכסף לרוב סגור לפרקי זמן מוגדרים, בפוליסת חיסכון הכסף נזיל כל העת. יתרון זה מאפשר מרחב תמרון לפדות את ההשקעה בכל זמן נתון, ללא סנקציה של קנסות. המשמעות של נזילות מקבלת משנה תוקף במיוחד בתקופה הנוכחית, כשמשקיעים נדרשים לגמישות".   

כך מתנהלת ההשקעה
איך רוכשים פוליסה ומתחילים להשקיע? ובכן, הפרוצדורה קלה ופשוטה: ניתן לפנות לסוכן ביטוח. "בניית הרכב ההשקעות בהפניקס אינווסט נעשית בהתאמה לפרופיל הלקוח", מפרט גבסו. "לפני שיוצאים לדרך חשוב ליישר קו ולהבין מה המטרות שלשמן מושקע הכסף, מה טעמי הסיכון של הלקוח, הצרכים, הרצונות והתקציב".
"באמצעות כלים דיגיטליים מתקדמים הלקוח יכול באיזור האישי באתר החברה לצפות ולעקוב  אחר החיסכון שלו וגם לשנות מסלולי השקעה כשהתהליך הוא נגיש וידידותי", מתאר גבסו.
ערוצי ההשקעה
במסגרת פוליסת החיסכון הפניקס אינווסט של הפניקס, מוצעים נכון להיום 15 מסלולי השקעה שונים, מקומיים ובינלאומיים, אקטיביים ופאסיביים, בעלי רמות סיכון שונות, המנוהלים בידי מומחי השקעות מיומנים ומנוסים, ובליווי  מחלקת מחקר מתקדמת. המסלולים הבולטים:
  • מסלול כללי – מאופיין בחשיפה לחו"ל ולישראל, ומציע פורטפוליו מגוון הכולל בין היתר מניות, אג"ח ונכסים לא סחירים.
  • הפניקס בולט - מסלול עוקב מדדי אג"ח  המורכב מתיק אג"ח חכם העוקב אחר שלושה מדדים המורכבים מאג"ח קונצרני וממשלתי בישראל לשנת פדיון 2027, בדירוג משוקלל גבוה של AA+.
  • מסלול השקעה מחקה מדד S&P 500 – מסלול השקעה פאסיבי, המתמקד במדד ניירות הערך האמריקאי, הכולל כ-500 תאגידים.
  • מסלולי הפניקס BlackRock – שיתוף פעולה בין הפניקס לבין ענקית ההשקעות העולמית BlackRock. במסגרת זו, גובשו 3 מסלולי השקעה אירוח גלובאליים ייחודיים – הפניקס BlackRock כללי, הפניקס BlackRock מניות חו"ל והפניקס BlackRock אג"ח – שניהול ההשקעות בהם מבוצע באמצעות צוות מוביל Global Allocation Investment Team  של BlackRock.
  • מסלול השקעה מתמחה מניות – מסלול השקעה אקטיבי בעל שיעורי חשיפה גבוהים למניות בחו"ל. חשיפה לנכסים מתבצעת באמצעות השקעה במישרין, בנגזרים, בתעודות סל, בקרנות נאמנות או בקרנות השקעה.

"הפניקס אינווסט שם דגש על תמהיל השקעות מגוון, חכם ומתקדם – ובעצם מייצר במוצר אחד מענה לתרחישים כלכליים שונים", מסכם גבסו. "באקלים הנוכחי, אנו מבינים שאנשים לא רוצים להתקבע. באמצעות המוצר שלנו, החוסך יכול בעצמו להתאים ולשנות את מסלולי ההשקעה תוך כדי תנועה. באופן הזה   הוא מקבל פתרון פיננסי מקיף והופך חיסכון להשקעה".
למעבר למתחם המלא: לחצו כאן

"הפניקס אינווסט" הינו השם המסחרי של פוליסת חיסכון, תכנית פרט- מסלול לחיים שבניהול הפניקס חברה לביטוח בע"מ (להלן: "הפניקס"). תנאי המוצר הינם בהתאם לתכנית הביטוח. האמור אינו מהווה ייעוץ מכל סוג שהוא בידי בעל רישיון עפ"י דין המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם או התחייבות להשגת תשואה. הפניקס עוסקת, בין היתר, בשיווק פנסיוני ולה זיקה למוצרים פנסיוניים ו/או פיננסיים ו/או ביטוחיים המנוהלים על ידה.  BlackRock® הוא סימן מסחרי רשום של חברת BlackRock, Inc.  והישויות המסונפות לה (להלן – "BlackRock") ונעשה בו שימוש ברישיון. BlackRock אינה מציגה מצגים או התחייבויות לגבי כדאיות ההשקעה במוצר כלשהו או לגבי השימוש בכל שירות המוצע על ידי הפניקס חברה לביטוח בע"מ. BlackRock  אינה נושאת באחריות או מחויבות כלשהי בקשר לתפעול, שיווק, מסחר או מכירה של כל מוצר או שירות המוצעים על ידי הפניקס חברה לביטוח בע"מ. S&P 500 הוא מוצר של חברת S&P Dow Jones Indices LLC או חברות קשורות לה (להלן: "SPDJI"), אשר הפניקס (להלן: "בעלת הרישיון") קיבלה/קיבלו רישיון שימוש בו. Standard & Poor's® ו-S&P® הם סימנים מסחריים רשומים של Standard & Poor's Financial Services LLC (להלן: "S&P"); Dow Jones® הוא סימן מסחרי רשום של Dow Jones Trademark Holdings LLC (להלן: "Dow Jones"). SPDJI, Dow Jones, S&P והחברות הקשורות של הנ"ל, בהתאמה, אינן נותנות חסות למוצרים של הפניקס או ממליצות עליהם, מוכרות אותם או מקדמות אותם, ואף אחד מהצדדים הנ"ל אינו מציג כל מצג לגבי כדאיות ההשקעה במוצרים אלה ואינו נושא בכל אחריות לשגיאות, מחדלים או הפרעות כלשהן ב-S&P 500. מסלול הפניקס עוקב מדדי אג"ח (להלן: "הפניקס Bullet") הינו מסלול השקעה בפוליסת אינווסט המנוהל ע"י הפניקס באמצעות מומחי המדדים של קבוצת קסם מהפניקס בית השקעות בע"מ והינו צמוד למדד המחירים לצרכן. מקור הנתונים ביחס לשקלול המדדים במסלול זה: עורך המדד. מדדי אינדקס הרשומים לעיל הם סימן מסחרי של אינדקס מחקר ופיתוח מדדים בע"מ (להלן: "אינדקס") אשר ניתנה בו זכות שימוש לפניקס. המדד אינו מנוהל, מאושר, משווק או מקודם על ידי אינדקס ואין במתן זכות השימוש במדד כדי להביע עמדה של אינדקס על כדאיות ההשקעה במוצר או משום המלצה לרכוש מוצרים מבוססי מדד או מוצרים פנסיוניים / פוליסת חיסכון. המסלול אינו מסלול השקעה מבטיח תשואה. מדיניות ההשקעה, הרכב הנכסים ומדיניות ההשקעה הצפויה במסלול זה עשויים להשתנות בכפוף להוראות הדין, תנאי הפוליסה, החלטות ועדת ההשקעות והחלטות החברה. יובהר כי מדיניות ההשקעה הצפויה של המסלול והרכב ההשקעות שלו נקבעו על ידי ועדת השקעות של החברה עד לתום שנת 2027 , אולם וועדת ההשקעות של החברה רשאית לבצע שינויים בהרכב התיק במהלך תקופה זו לפי שיקול דעתה. במהלך שנת 2027 מבנה תיק המסלול והנכסים המוחזקים בו צפוי להשתנות כתוצאה מפדיון אגרות החוב שבמדד, וזאת בהתאם למדיניות השקעה התקנונית של המסלול. בסוף שנת 2027 תפורסם מדיניות השקעה צפויה חדשה לשנת 2028 בהתאם למדיניות התקנונית, תנאי השוק והחלטת ועדת השקעות של החברה, והכל בכפוף להוראות הדין. האמור כתבה זו כפוף לתנאי הפוליסה, נהלי החברה והוראות הדין.  תשלום מס על רווחים יחול רק בעת משיכת כספים. החברה רשאית לשנות את מדיניות ההשקעות בהתאם לשיקול דעתה ובכפוף לפוליסות הביטוח ולהוראות הדין. מועד הפרסום:07/04/24.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה