שיווק ופרסום

הצרות של אפל: ירידה בהכנסות, השקות נדחו ואין חלקי חילוף

המניה של ענקית הטכנולוגיה אמנם יחסית יציבה, אך הקורונה פוגעת גם במותג העל של הסלולר. בישראל צופים מחסור במכשירים ובחלקי חילוף לקראת פסח
רביב שכטר | 
יש לכם אייפון? עדיף לכם לשמור עליו שלם ותקין בתקופה הקרובה מפני שככל הנראה צפויים חוסרים בחלקי חילוף בעקבות וירוס הקורונה. וזה מעבר למחסור הצפוי באייפונים חדשים עקב השבתת המפעלים של החברה בסין, כפי שדווח עוד בחודש שעבר.
"מאפל נמסר לחנויות שייתכנו מלאים נמוכים של חלקי חילוף לטלפונים סלולריים שהיא מייצרת", דווח בסוכנות הידיעות בלומברג אמש. במקביל דיווחה הסוכנות כי כבר כיום ישנן מעבדות וחנויות שיש בהן חוסרים. גם בישראל יש דיווחים על מלאים יחסית נמוכים ש לאייפונים. ההערכות הן שלקראת פסח, אז עולה הצריכה והרכישה של מכשירים - צפוי המחסור לקבל ביטוי יותר רחב.
בד"כ מדיניות התיקונים של אפל בכל הנוגע לאייפונים היא הכי טובה שיש, ולא פעם מעדיפה החברה לספק ללקוח מכשיר חדש רק כדי שהחוויה שלו תהיה חיובית גם במקרה של תקלה. אלא שכאמור, לא רק שכרגע יהיה קשה למעבדות להשיג חלקי חילוף, גם בכל הנוגע למכשירים חדשים – העתיד לא מנבא טובות.
דווקא המניה של אפל בבורסה האמריקנית (נסד"ק), במצב יחסית סביר לתקופה. היא אמנם חוותה ירידה של כמעט 20% במהלך פברואר (מ-327 דולר ב-12 בפברואר ל-273 דולר ב-28 בחודש), אבל בימים האחרונים היא במגמה חיובית ואתמול מחירה נסגר על 302 דולר. וזאת למרות שהמנכ"ל טים קוק אמר לפני כשבוע כי החברה צופה ירידה בהכנסות.
בענקית הטכנולוגיה האמריקנית ממשיכים לעקוב בדאגה אחרי התפשטות וירוס הקורונה וכבר הוציאו הוראות לעובדים לא לטוס לסין, דרום קוריאה או איטליה.
לגבי השקת מכשירים חדשים, עושה רושם כי גם בתחום הזה תירשם דחייה. השקת מכשיר האייפון 9 המוזל שהיה אמור לצאת בסוף מרץ ככל הנראה תצא לפועל רק בעוד שלושה חודשים (בהתאם להתמודדות העולמית עם המחלה) וכמוה גם השקת האייפון 12 שהיתה אמורה לקרות בנובמבר 2020.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה