שיווק ופרסום

מתקרקעים: חברות התעופה הישראליות מפסיקות טיסות לחו"ל

ענף התעופה בחזית משבר הקורונה: באל על שוקלים הדממה, ארקיע וישראייר עוצרות טיסות לחו"ל ובימים הקרובים וויזאייר תפסיק את הטיסות לארץ. סגירת השמיים תעלה למדינה בחודש הקרוב כ-4 מיליארד שקל  

עינת שחק | 
מטוס בשדה התעופה בן גוריון (צילום גיא ברנע מתוך אתר פיקיויקי)
מכה נוספת נחתה על ענף התיירות ועל חברות התעופה בפרט, עם החלטת הממשלה אמש (יום ב') לחייב בבידוד של 14 יום כל מי שינחת בישראל. משמעות החלטה זו היא סגירת שמי ישראל, ועל פי הערכת האוצר עלותה נאמדת בכ-4 מיליארד שקל בחודש הקרוב, אולם עשויה לקטון בחלוף הזמן. 
בתוך כך גורמים מעריכים כי חברות התעופה הבינלאומיות יחדלו מלטוס לישראל בקרוב, מאחר שלא יוכלו להרשות לעצמן לשלוח את צוותיהן לבידוד למשך 14 יום בגין כל טיסה שתיכנס לארץ. זוהי תמונת המצב הנוכחית בחברות התעופה השונות: 
ארקיע: הפסיקה טיסות לחו"ל והוציאה 36% מעובדי החברה לחל"ת
חברת התעופה עצרה את הפעילות הבינלאומית של החברה לכל חודש מרץ ותפעיל רק טיסות פנים לאילת אשר יימכרו החל מ-159 שקל לכיוון. המשבר תפס את החברה בעיצומה של תוכנית הבראה, וכעת כ-180 מתוך 550 עובדי החברה הוצאו לחל"ת בעקבות המשבר. בטרם יצאו לחופשה, ייאלצו עובדי החברה לנצל את מכסת ימי החופש שצברו לפני שיוגדרו כעובדים בחל"ת עבור מיצוי זכויותיהם בביטוח לאומי. 
ישראייר: מפסיקה פעילות בינלאומית ותחזיר את השוהים בחו"ל עד הסופ"ש
החברה הודיעה אף היא על הפסקת הפעילות הבינלאומית, ועד לסוף השבוע הקרוב תפעל להחזרת כלל הנוסעים המטיילים בחו"ל. החל משבוע הבא יבוטלו הטיסות הבינלאומיות עד סוף החודש, למעט טיסות כמו טיסות במסגרת חבילות סקי עם סקידיל וטיסות ללפלנד. בתוך כך תמשך פעילות החברה מחיפה ומנתב"ג לשדה התעופה רמון, תוך החזר כספי לנוסעים אשר טיסותיהם בוטלו. 
אל על: יימשכו הטיסות אך ליעדים מצומצמים, שוקלת הדממה 
אל על הודיעה על דחיית השקת הקווים החדשים ליעדים שיקאגו, טוקיו ודיסלדורף, ונכון לכתיבת שורות אלה עדיין שוקלת הדממה נוכח ההחלטה. "אל על רואה ערך עליון בשימור נתיבי האוויר לישראל וממנה גם בשעת חירום, ולכן תוסיף להפעיל טיסות לאמריקה, אירופה ואפריקה וזאת בהתאם לביקושים ולצורך", אמר אמש מנכ"ל אל על גונן אוסישקין.
כמו כן החברה תאפשר ללקוחות המחזיקים בכרטיסי טיסה שמועד תחילת נסיעתם עד 31/3/20 לדחות או להקפיא כרטיס הטיסה ליציאה עד 28/2/21 ללא תשלום דמי שינוי וטיפול בכפוף לשינויים במחיר כרטיס הטיסה ככל שיחולו.
אין זו החלטה פשוטה להמשיך ולהפעיל את שירותי החברה אף במתכונת מצומצמת, שכן גורמים מעריכים כי כבר עכשיו מאות אנשי צוות מהחברה נמצאים בבידוד בשל הגעה מיעדים במערב אירופה. המשך קיום טיסות יכפה על החברה בידוד לכל הצוותים שינחתו. 
חברות זרות: וויזאייר ביטלה הגעה, טורקיש מצמצמת
עם ההודעה על חובת בידוד למשך 14 יום, חברת הלואו קוסט ההונגרית וויזאייר הכריזה כי תפסיק לטוס לכל יעדיה החל מה-12 למרץ ועד 23 במרץ. כמה מהקווים שייפגעו מהמהלך הם וינה, סופיה, ורנה, בודפשט, דברצן, ריגה, וילנה, קטוביץ, קרקוב, ורשה, בוקרשט, ולונדון. 
רק באוגוסט האחרון פני הדברים נראו אחרת לגמרי: וויזאייר הגדילה את תדירות הטיסות בקו תל אביב-וינה, אחד מיעדי התיירות הפופולריים באירופה, כשהתוכנית הייתה להציע לנוסעים הישראלים 14 טיסות שבועיות החל מיולי 2020.
גם חברת התעופה טורקיש איירליינס תצמצם משמעותית את הפעילות ותרד מכ-50 טיסות בשבוע לישראל ל14 טיסות שבויות בלבד, כלומר שתי טיסות ביום במקום שש עש תשע טיסות ימים כתיקונם. אייר בלטיק, חברת התעופה הלאומית של לטביה הודיעה כי החליטה לבטל טיסות לישראל עדה-31 במאי. משמעות הודעה זו היא ביטול שלוש טיסות שבועיות בקו תל אביב-ריגה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה