שיווק ופרסום

משכנתא בהקפאה: בנק לאומי בהטבה ללקוחות בגלל הקורונה

לאור התפשטות הווירוס, הודיע הבנק כי תינתן ללקוחות אפשרות להקפיא את המשכנתא למשך שלושה חודשים ולקבל פטור מלא מעמלה. טל בראל, ראש אגף משכנתאות: "למעט שיחת ייעוץ טלפונית וחתימה על המסמכים בסניף, הכל מתקיים אונליין"
עינת שחק |  4
בנק לאומי (צילום דוד שי מויקיפדיה)
לאור הסערה הכלכלית אליה נקלע המשק הישראלי בשל התפשטות הקורונה, אתמול בערב (ג') הודיע בנק לאומי כי יציע ללקוחותיו להקפיא את המשכנתאות שנטלו למשך תקופה של שלושה חודשים ללא ריבית. זאת, לאור התפשטות נגיף הקורונה הגורר האטה במשק ועלול להשפיע על תזרים המזומנים של לא מעט אזרחים, ובפרט אלה אשר מצאו עצמם ללא עבודה או בחל"ת או בבידוד. 
"פה המקרה הוא יוצא דופן. זו סיטואציה שלא יכולנו לצפות אותה", אומר טל בראל ראש מערך משכנתאות בבנק. "קודם כל מה שמנחה אותנו זה טובת הלקוחות. בעתות משבר כאלה, אני לפחות הייתי מצפה שארגון כמו בנק לאומי, שהוא בנק גדול, יפעל בצורה לא שגרתית, ולכן זו ההחלטה שקיבלנו. 
"אנו מבינים את מצוקת הלקוחות שלנו, שחלקם עלולים להגיע אליה, גם אלה הנמצאים בבידוד וגם מי שעשויים להינזק תזרימית מהקורונה, ולכן הדבר הקטן שאנו יכולים לעזור ולתרום זה לתת אפשרות לאותם לקוחות להקפאה לפסק זמן של עד שלושה חודשים. עם כל הלחץ מסביב, את הלחץ של תשלומי המשכנתא אנו מבקשים קצת להוריד, בתקווה שבאמת בתקופה הקרובה הדברים יסתדרו", הוא מוסיף.  
לפני ימים ספורים חזה הכלכלן הבכיר, פרופסור שלמה מעוז, בראיון ל"אייס" כי בתקופה הקרובה "אנשים יבינו שאין להם כסף למסעדות ולנסיעות לחו"ל, הם יצטרכו להצטמצם.  מי שאין לו כסף במצב זה, גם לא יוכל לשלם את המשכנתא. לכן אני צופה שנטילת המשכנתאות תפחת בחודשים הקרובים, כי אנשים לא יוכלו לעמוד בתשלומים".  החלטת הבנק מגיעה בהתאם לתחזית זו ומאפשרת הקלה במידת מה נוכח אי הוודאות הגדל במשק. 
"מדובר במאות עד אלפים בודדים מבין לקוחות הבנק ולא בהיקפים גדולים מאוד, כי סך הכל אנשים שיוכלו לעמוד בתשלומים לא ירצו לדחות. למען ההגינות בסופו של דבר הבנק ימשיך לקבל את הריבית, אנו רק דוחים את התשלום. מה שכן, לרוב כשלקוח מבקש הקפאה יש עם זה עמלה, אולם בצעד חריג קיבלנו את הסכמת הנהלת הבנק לכך שההקפאה תתרחש עם פטור מלא מעמלה". לדבריו, שירות תקף גם עבור לקוחות חדשים של הבנק אשר יוכלו לבקש אף הם גרייס של שלושה חודשים. 
בראל מסביר כי הרציונל הוא מוכוון הלקוחות, שכן עבורם זה עשוי להיות סיוע גדול, בעוד שהבנק מסוגל לספוג זאת. "בנוסף, מתוך מחשבה על בריאות הלקוחות אנו מקדמים את העבודה דרך הערוצים הישירים בדיגיטל, בין אם באמצעות הזמנת פגישות מראש מבלי להמתין בתור, או נטילת משכנתא בצורה דיגיטלית בתהליך, אשר למעט שיחת ייעוץ טלפונית וחתימה על המסמכים בסניף, מתקיים כולו אונליין. בימים אלה, היתרון בכך ללקוחות הוא שנמנעת מהם חובת הביקור בסניף לצורך ביצוע פעולות".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הקפאת משכנתה
    מיכאל זקין 03/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קורונה
    סגור
  • 3.
    הקפאה משכנתתא (ל"ת)
    דסטאו טאקלה 03/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    עיקוב החזר משכנתא (ל"ת)
    סעדון שרלי 03/2020/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    ידיעה ברנז'אית מדי לטעמי (ל"ת)
    ג'וני חסון 03/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור