שיווק ופרסום

עסקים למען עסקים בתקופת הקורונה: הקולקטיב שמנסה לשרוד

לפני פחות משבוע הקים הבלוגר פבל ישראלסקי קבוצת פייסבוק שמטרתה לחבר בין עסקים כדי למזער פגיעה כלכלית, וכבר הצטרפו אליה 750 עסקים. מה כולל המיזם, איך  זה עובד וכיצד הוא תורם למי שניצב בפני סגירה כפויה? 
עינת שחק |  1
פבל ישראלסקי (צילום דני בכר)
בצוק העתים, על ספו של משבר כלכלי חריף שסופו לא ידוע, כאשר עשרות אלפי אנשים יוצאים לחל"ת ועסקים סופגים מכה תזרימית המאיימת על קיומם, זוהי גם שעתה היפה של הסולידריות החברתית – והעסקית. 
לאור הפגיעה הכלכלית הקשה בעסקים, גדולים וקטנים כאחד, לפני פחות משבוע הוקמה קבוצת הפייסבוק "עסקים למען עסקים בתקופת הקורונה" מבית אנגורה מדיה גרופ שבבעלות היזם פבל ישראלסקי. הקבוצה שמה לה למטרה לאחד כוחות בין בעלי העסקים, ולעזור אחד לשני לשמור על מקומות העבודה תוך מתן סיוע הדדי להפחתת הפגיעה הכלכלית. 
עד כה הצטרפו לקבוצה 745 עסקים המשתפים בה תובנות ומהלכים עסקיים שמתרחשים בארגון שלהם או בארגונים אחרים, מעניקים ומבקשים עצות פרקטיות להמשך ניהול עסקים שנסגרו זמנית בשל הקורונה, מעניקים הנחות לשירותים שהם מציעים, תורמים מזמנם ומכישוריהם האחד לשני ללא עלות, ועוד. 
כך למשל, עם פתיחת הקבוצה, הכריז ישראלסקי כי יתרום מדי חודש 100 שעות על מנת לעזור לכל עסק שרוצה לבחון איך להתאים את אסטרטגיית השיווק הדיגיטלית שלו למצב החדש, עסק אחר הציע פוסט מעוצב מתנה לכל עסק שיפנה, אחד החברים הכין סרטון ובו טיפים למעבר לעבודה אונליין ורבים מציעים שיחות ייעוץ חינמיות בתחום התמחותם.
עד כה לדברי ישראלסקי נוצרו מהיוזמה עשרות עסקות ונשלחו כ-30 הצעות חינם בין עסקים לעסקים. "הקבוצה גדלה מאד יפה, ועיקר התוכן שאני מאשר הוא כזה שבו אנשים מתייעצים לגבי סוגיות עסקיות או שיווקיות שיעזרו להם בתקופה הקשה הזו", אומר ישראלסקי. 
"אני נמצא עמוק בעולם העסקים וחשוף להרבה מאד עסקים, קטנים וגדולים, שנפגעו כלכלית חזק מאד לצערי (חלקם לצערי הולכים לסגור את העסק). אני מאמין בכל ליבי שככל שנצליח לגייס יותר אנשים לקבוצה הזו ככה נייצר קבוצת תמיכה שתעזור ליותר עסקים לעבור את המשבר הזה, בין אם בזכות הטיפים והמידע שמשתפים שם ובין אם בזכות החסכון בהוצאות כתוצאה מהשירותים שמציעים שם בחינם" הוא מסביר.
ישראלסקי פתח את בלוג השיווק הדיגיטלי AskPavel בשנת 2007, ומאז הפסיק להקים את אנגורה מדיה גרופ המעניקה שירותים לחברות כמו קרביץ, רשת אפריל, דן אנד ברדסטריט, גוליבר, Ynet, כלכליסט, וכן חברות בינלאומיות גדולות כמו לומיניס, אינסייטק, נקסט אינשורנס ועוד. מלבד זאת תחת מטריית הקבוצה הקים גם את המכללה לשיווק דיגיטלי כאשר לקח את תובנותיו מהבלוג והפך אותן לסדרת קורסים מעשיים. 
"הקבוצה גדלה מאד יפה ועיקר התוכן שאני מאשר הוא כזה שבו אנשים מתייעצים לגבי סוגיות עסקיות או שיווקיות שיעזרו להם בתקופה הקשה הזו. סוג נוסף של תוכן שעולה זה טיפים והמלצות לעסקים", אומר ישראלסקי. "כל פעם שמישהו מעלה הצעה שיווקית או פרסומית אני מפנה אותו לטופס מיוחד שהכנתי כדי לרכז את כל ההצעות במקום אחד, ובקרוב אוסיף מנהלים שיפקחו על זה כי חשוב לי שזה לא יהפוך למשהו מסחרי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קידום בימי קורונה
    חל"תניק 04/2020/10
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כשזה נעשה מטעם חברה פרטית, זה מריח כמו פרוייקט שיווקי מדי. כמו הכתבה עצמה. בהצלחה.
    סגור