שיווק ופרסום

קוקה קולה עוצרת קמפיינים פרסומיים ברחבי העולם

החלטת החברה להוריד למינימום את ההשקעה בפרסום נובעת מירידה של 25% במכירות עקב הסגר, כמו גם מההנחה כי השפעתם של קמפיינים מוגבלת בזמנים אלה. הרבעון השני של 2020 צפוי להיות רע במיוחד מבחינתה 
רועי בהריר-פרל | 
קוקה קולה עוצרת קמפיינים פרסומיים ברחבי העולם (צילום pexels)
חברת קוקה-קולה העולמית רשמה ברבעון האחרון ירידה חדה במכירות בשיעור של 25%, וכעת, כדי לאזן את ההפסדים, היא מחליטה לצמצם את הקמפיינים הפרסומיים שלה למינימום, ובמדינות מסוימות אף לבטלם לחלוטין במהלך כל הרבעון השני של 2020, אך לא בישראל.  
הצניחה בהכנסות החברה באה לידי ביטוי במיוחד בעסקיה מול בעלי מסעדות, ברים, בתי קולנוע, אצטדיוני ספורט ובתי קפה, אשר הפסיקו להזמין ממנה באופן גורף, שכן רובם המכריע נסגרו בהוראת השלטונות. כך הדבר גם בנוגע לחנויות הנוחות, הממוקמות לרוב בתחנות דלק, שנפגעו מאוד מהמשבר עקב הירידה הדרסטית בתנועה בכבישים. 
על פי מנכ"ל קוקה קולה, ג'יימס קווינסי, הצניחה נבלמה במעט על ידי הזמנות אונליין ממסעדות ומסופרמרקטים, אך לא מספיק כדי להשפיע על התמונה הגדולה. לדעתם של מקבלי ההחלטות בחברה, הרבעון השני של 2020 צפוי להיות הרע ביותר מבחינתה השנה. 
בנוסף לעובדה שרוב השוק של החברה מנוטרל, ההחלטה לצמצם באופן משמעותי את היקף הפרסום נבעה גם מסקפטיות של קוקה קולה בנוגע לאפקטיביות הפרסום בימים קשים אלה, ולכדאיות ההשקעה בקמפיינים פרסומיים. 
"צמצמנו מאוד את קשרי הלקוחות שלנו ועצרנו כמות גדולה של קמפיינים כבר בשלבים הראשונים של המשבר ונמשיך בהם כשנראה לנכון", אמר קווינסי, "התוכניות האלה ישתנו ממדינה למדינה, כשהמדינה הראשונה שבה נחזור לפעילות פרסומית תהיה, לדעתי, סין". 
לדבריו של מנהל הכספים בחברה ג'ון מרפי, המטרה של קוקה קולה בטווח הזמן הקרוב היא "להישאר קרובים ללקוחות באופן רלוונטי. הודענו כבר כמה פעמים בתקופה האחרונה שאנחנו מתכוונים לקחת הפסקה מהפעילות השיווקית הגלובלית והארצית שלנו כדי להתמקד בחיבור לקהילה ובתחומים אחרים", אמר, "נחזור לפעילות מלאה או חלקית משלב מאוחר יותר של השנה". 
יש לציין כי לצד העובדה שקוקה קולה עצרה כמעט לגמרי את פעילות הפרסום שלה, היא מתמקדת כעת בשדרוג הנראות של מוצריה ברשתות השיווק ובחנויות ואף העבירה סדנאות מכירה לנציגיה בשווקים השונים. כמו כן מתכננת החברה להשקיע משאבים בייעול שרשרת האספקה שלה. 
על פי הודעת החברה, מיליוני הדולרים שהיו אמורים להיות מושקעים בקמפיינים השיווקיים יועברו - ומועברים כבר עכשיו - כתרומה לרכישת ציוד הגנה ומשקאות קלים לעובדי מערכת הבריאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה