שיווק ופרסום

את לא לבד: ההסתדרות בקמפיין חדש להעלאת המודעות לאלימות נגד נשים

הקמפיין שהופק על ידי משרד באומן בר-ריבנאי ובוים על ידי אלעד אסולין, יעלה גם בשפות ערבית, רוסית ואמהרית. יו"ר ההסתדרות: "אי אפשר להמשיך ולשתוק מול הכתובת על הקיר" 
שרון טל | 
אלימות נגד נשים (צילום דוברות ההסתדרות)
מתחילת שנת 2020 נרצחו בישראל 11 נשים, 8 מהן רק בתקופת הקורונה, ביניהן מקרי הרצח המזעזעים של מאיה ווישניאק ולילי בן עמי, שעל פי החשד נפלו קורבן בידי בני זוגן. מנתוני הקו החם של נעמת עולה כי נפח הפניות על אלימות במשפחה שנקלטו בחודשיים האחרונים, גדל ב-100% בהשוואה לתקופה דומה אשתקד. אירוע שרדף אירוע הוציא אלפים לרחובות, והשבוע (ב') אלפים הפגינו בתל אביב כנגד גל האלימות נגד נשים ששוטף את ישראל.
בשל המציאות הקשה, יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, קיבל החלטה לצאת במהלך פרסומי רחב היקף שנועד להגביר את המודעות לנושא. ההסתדרות החליטה לעלות הערב (ד') בקמפיין ארצי חדש שקורא לנשים שחשופות לאלימות בבית, לפנות לקו החם של נעמת שמספרו 9201*.
הקמפיין שהופק על ידי משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי ובוים על ידי אלעד אסולין, יעלה החל מהערב בטלוויזיה, ברדיו וברשתות החברתיות, ויונגש גם בשפות ערבית, רוסית ואמהרית.  
הקמפיין החדש של ההסתדרות ושל נעמת, שמאגדת בתוכה את כל חברות ההסתדרות, מחזיר את הקול לנשים שהזעקה שלהן לא נשמעת. במרכז הקמפיין, דמותה של אישה שמספרת בלחישות על החיים בצל הפחד, על איך זה ללכת בין הטיפות וללמוד מה להגיד ומתי, רק כדי לגלות בסוף שזה לא מה שמפסיק את האלימות בבית. הדמות בקמפיין, שמגולמת על ידי השחקנית תמרה סטיל כהן, עוברת לדבר בקול צלול ורגיל, רק כשהיא פונה לעזרה וקוראת לנשים נוספות לא להישאר לבד ולפנות לקו החם של נעמת (9201*).
יניב לוי, יו"ר אגף ההסברה בהסתדרות, אשר מוביל את הקמפיין, ציין כי: "אלימות במשפחה היא לא בעיה של 'מישהו אחר', זו לא בעיה רק של מגדר אחד או של מגזר אחד. כשאדם מרים יד על מישהו בבית, הוא מרים יד על כל החברה הישראלית וכולנו צריכים להירתם למאבק. כל אישה שנחשפה לאלימות בסביבה המשפחתית, צריכה לדעת שהיא לא לבד ושיש במי להיעזר. חייגו עכשיו ל-9201*".
 
על רקע הזינוק הדרמטי בדיווחים על אלימות בתא המשפחתי, החליטו בנעמ"ת לתגבר את מערך הטיפול והייעוץ לנשים וגברים במעגל האלימות כמו גם את פעילות הקו החם בנשות מקצוע נוספות שיעניקו מענה מיידי בכל שעות היממה.
יו"ר נעמת, חגית פאר, מזהירה כי הגל השני של הקורונה, צפוי אף להחריף את המציאות הזו. פאר אמרה כי: "הלחצים הכלכליים והנפשיים מובילים להחרפה דרמטית בכמות הדיווחים על אלימות. לצערנו, לא כל אישה שחווה אלימות, פונה אלינו או למוקדים האחרים וזה הוא רק קצה הקרחון. לפיכך, החלטנו לתגבר את הקו ולהפעילו בכל שעות היממה. אנו שמחות שההסתדרות נרתמה להעלות קמפיין אשר ינגיש את קו הסיוע לכמה שיותר נשים הנזקקות לו״.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר כי: "אי אפשר להמשיך ולשתוק מול הכתובת שתמיד נמצאת על הקיר. עד שיגיע פתרון מערכתי מהמדינה, שמתוקצב באופן ראוי ונותן מענה אמיתי, אזרחי ישראל חייבים לשלב ידיים ולפעול יחד כדי למנוע את הרצח הבא במשפחה. ההסתדרות הקצתה ותמשיך להפנות משאבים כדי לעצור את התופעה שקיבלה את השם 'גל טרור נגד נשים'. הקו החם של נעמת תוגבר כדי לעזור לעוד נשים וגברים שחשופים לאלימות במשפחה, לצאת מהמעגל הזה לפני שיהיה מאוחר מדי ולקבל את הסיוע הנדרש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה