שיווק ופרסום

צוקרברג בצרות: חברות ענק מכריזות חרם על הפרסום בפייסבוק

המהלך הדרמטי נובע ממדיניותה של הרשת החברתית לאפשר פרסום תכנים "רעילים". בן אנד ג'ריז ודה נורת' פייס כבר הכריזו על החרמת הפרסום בפייסבוק, מותגים נוספים צפויים להצטרף
רועי בהריר-פרל |  6
חברות ענק מחרימות את הפרסום בפייסבוק (צילום ויקיפדיה, freepik, פייסבוק/Ben & Jerry's)
הקרב נגד פייסבוק עובר לשלב המעשי: הקריאה של הליגה למניעת השמצה ו-NAACP למפרסמים לפתוח בחרם נגד הרשת החברתית כדי למחות על כישלונה בהפיכתה למקום "פחות עוין" גרמה לשני מותגים גדולים - מותג הגלידות הפופולרי בן אנד ג'ריס ומותגי האופנה המובילים דה נורת' פייס ופטגוניה - להכריז על החלטתם להפסיק לפרסם בפייסבוק לאלתר.
כזכור, פייסבוק והמנכ"ל שלה מארק צוקרברג נמצאים בשבועות האחרונים תחת מתקפה רב-חזיתית שמונעת בידי מאבק ה-BLM (חיי שחורים חשובים) וגוברת נוכח התייצבותו של צוקרברג לצד נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ, לאחר ששניים מציוציו בטוויטר סומנו על ידי הרשת בהתראת "מידע מסית לא מבוסס".
 
קראו עוד ב-ice
כעת, כאמור, מותגים שונים מתחילים להסיר את מודעותיהם ואת שאר התכנים השיווקייים שלהם מפייסבוק, בטנעה שהאחרונה מפיצה "תכנים רעילים". "מה שהם עושים לא עולה בקנה אחד עם הערכים שלנו, נקודה", אמר אתמול מתיו מקארתי, מנכ"ל בן אנד ג'ריס, ב"פסגת רשת CMO" של הוול סטריט ג'ורנל.  "המציאות היא שכל מה שטוב לעסקים אבל לא טוב לערכים שלנו, הוא לא טוב".
מקארתי הסביר כי מטרת מותג הגלידה היא "לעשות את הדבר הנכון", והבהיר כי החברה דורשת מהשותפות שלה "לעשות את אותו הדבר". "מבחינתי", אמר, "זה לא רק הצטרפות לחרם - מה שאנחנו בהחלט נשקול. זה עניין של אילו פעולות אנחנו רוצים לראות כדי שנוכל לשתף פעולה עם פרטנרים שרוצים לקדם את השינוי שאנחנו תומכים בו".
מדה נורת' פייס ופטגוניה נמסר כי "החברות לא תפרסמנה בפייסבוק עד שזו תנקוט בצעדים נגד נאומי שנאה" - מה שכולל, כמובן, גם את נאומי הנשיא טראמפ. זאת, לאחר שבשבוע שעבר צצו ברשת קבוצות שקראו לחברות גדולות להחרים את הפרסום בפייסבוק, תחת ההאשטאג #StopHateForProfit.
מדובר בסנוניות ראשונות של מחאה גוברת נגד הפרסום בפייסבוק, אליה צפויים להצטרף בקרוב מותגים נוספים, קטנים כגדולים. נוכח העובדה שהכנסותיה של פייסבוק מפרסום בשנה שעברה עמדו על לא פחות מ-70 מיליארד דולר, סביר להניח שהפגיעה הצפויה בהכנסותיה, אם וכאשר המחאה תצבור תאוצה, תהיה משמעותית. בינתיים, מסרה בתגובה קרולין אברסון, סגנית נשיא בקבוצת העסקים הבינלאומיים בפייסבוק, כי "החברה תישאר ממוקדת בהסרת תכני שנאה מאתריה" וכי היא "מצויה בשיחות עם ארגוני זכויות אזרח ומפרסמים על איך לעבוד יחד כדי להיות כוח למען מטרות טובות".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    צוקרברג חכם, יושב על הגדר וממתין (ל"ת)
    דני 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    הם רוצים לסתום פיות לפי הדעה שלהם
    גל 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כי לדעתם דעה מסויימת הרעילה. הבנתם?
    סגור
  • 3.
    "לא עומד עם הערכים שלנו", אתם מוכרים פאקינג גלידה (ל"ת)
    הכל פוליטיקה 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    מעניין כשכתבו נגד ישראל שקרים לא קם מישהו
    יוסי 06/2020/24
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לדעתי הסיפור הרבה יותר פוליטי שמאלני ולא כל כך טהורים כמו שמנסים להיצטייר...
    סגור
  • מה קשור שמאל לאנטישמיות?
    גל 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בן אנד ג'ריס יהודים. גם צוקרברג. איזה אינטרס יש לו?
    סגור
  • 1.
    זה לא ברור? ממש, איכפת למותגים מ BLM או מחופש ביטוי
    הכל פוליטי וכספי פה 06/2020/24
    הגב לתגובה זו
    4 1
    התנועה השמאל ליברלית וגרורותיה. זו התוצאה. אם אתם לא חושבים כמונו, נכפה עליכם לחשוב כמונו. מקווה מאוד שלמארק יש עמוד שידרה ושהוא לא יתקפל תחת אלו שרוצים לשמוע ציוצים של צד פוליטי אחד בלבד. תנו לי לנחש, אחר כך יגידו גם לחסום את ביבי מהרשת בגלל שראש ממשלה שמואשם בפלילים וכו. הצביעות חוגגת...
    סגור