שיווק ופרסום

איגוד השיווק הישראלי: אלו הזוכים בפרס "ההשקה המנצחת" לרבעון הראשון

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי בחרה בזוכים בפרס ההשקה המנצחת לרבעון הראשון של 2020. בין הזוכים: רשת פיצריות, חברת ביטוח, קבוצת חדשות, קופת חולים וחברת טכנולוגיה
שרון טל | 
אבי וייס והכתבים (צילום עודד קרני)
אילו השקות הרבעון היו המוצלחות ביותר? ועדת החדשנות של איגוד השיווק סקרה שורת השקות של חברות מובילות ובחרה מתוכן את 5 המותגים שיצאו בהשקה בולטת במיוחד ברבעון הראשון של 2020.
ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי מורכבת משורת שופטים המשמשים בתפקידים בכירים במשק. החברים בוועדה הם: אורלי אטלס, מנהלת ענני תקשורת; תלמה בירו, מנכ”ל, איגוד השיווק הישראלי; רונן בר-שלום, מנכ”ל כתר; אורית גזית, סמנכ”ל שיווק ומכירות, כצט;  יבין גיל מור, מנכ”ל Yad2; מיכל הלר; עדי הנגבי, מנהלת שיווק אל על; אבי זיתן, בעלים ומנכ”ל זיתן יעוץ ואסטרטגיה; אריאל כהן; תרי ישכיל, סמנכ”ל שיווק פרטנר; מירי לוין, סמנכ”ל שיווק ולקוחות פרטיים, HOT; מורן לשם-בר, מנכ”ל ומייסדת גיקטיים; ישי מנדיל, מנהל שיווק ופרסום יוניליוור; אילן סיגל, סמנכ”ל שיווק פלאפון; טלי סקלר, מנהלת חדשנות ואסטרטגיית לקוח, כללית; אתי פינקלשטיין; טל צורף, מנהלת השיווק, כלמוביל; מיטל שירן-הראל, ראש אגף שיווק, לאומי.
הזוכים המאושרים שנבחרו לבסוף על ידי הוועדה הם חדשות 12 שיצאו בהשקה של אפליקציית החדשות של N12, דומינוס פיצה עם השקת "פיצה בורגר", מכבי שירותי בריאות שיצאה עם השקת הלחצן "מכבי RED", כלל ביטוח עם "הלחצן של כלל" ו-HP INDIGO  שהחליפה תערוכה בהשקה וירטואלית בינלאומית.
לגבי הבחירה ב-N12 נימקו השופטים כי: "ההחלטה לשנות את הפורמט הוותיק בו מוגשות החדשות בדיגיטל, לצ'אט עם הכתבים המוכרים של חדשות 12, הוכיחה את עצמה. זאת מתוך תובנה צרכנית לפיה הקוראים יעדיפו לצרוך חדשות ב-N12 אם ישתכנעו שהכתבים הם העומדים מאחורי הכתבות באפליקציה. שבוע לאחר עליית הקמפיין לאוויר נרשמו קרוב לחצי מיליון הורדות ותוך חודשיים וחצי – 1.4 מיליון, והביא את N12 למקום הראשון בחנויות האפליקציות".
ההשקה הבאה לה בחרו השופטים להעניק את הפרס היא של "פיצהבורגר" של דומינוס פיצה: "באמצעות טיזרים ברשתות החברתיות הצליחה דומינו'ס ליצור באזז שהביא לכיסוי תקשורתי בערוצי הדיגיטל ואפילו בחדשות. היו דיווחים בעד, היו נגד אבל החידוש הצליח להגיע לציבור ללא הוצאות על תקשורת, עוד לפני ההשקה. השלים את התמונה קמפיין רחב של טלוויזיה, דיגיטל ושילוט חוצות. התוצאות עלו על היעדים שהוצבו מראש: 9.3% עליה במכירות  לעומת היעד של 5%, לקוחות חדשים – 18.2 לעומת יעד של  10%, הזמינו פעם נוספת – 50.2% לעומת יעד של 30%", נימקו השופטים את הבחירה.
בתחום הבריאות בחרו השופטים את השקת לחצן המצוקה של מכבי שירותי בריאות – "מכבי RED": "בבסיס ההשקה החדשה עמד הרצון  לאפשר לציבור להתחבר לשירות ממקום חיובי, ולא מתוך תחושות פחד וחשש. לאור זאת, הושק סרטון אנימציה מוסיקלי המכיל בתוכו את כל המידע הנדרש להבנת השירות ומעביר בקלילות את המסר המרכזי : ישנם מקרי חירום -רפואיים אשר ניתן לטפל בהם באופן מיידי ומהיר בקהילה, ללא צורך להגיע לחדר המיון. המהלך זכה לתשומת לב רבה, לאהדה ולחשיפה גבוהה בקרב צרכנים: הסרטון זכה בתקופת ההשקה לכ-3.2 מיליון צפיות ביוטיוב ולתגובות אוהדות וחיוביות. מכבי RED זכה לסיקור תקשורתי בערוצי הטלוויזיה השונים, בהם כתבה במהדורת החדשות  המרכזית בחדשות 13, לצד כתבות בעיתונות ובאתרי חדשות מקומיים", נימקו השופטים את הבחירה.
לחצן נוסף שנלחץ טוב לשוטפים הוא זה של כלל ביטוח, שהשיקה מוקדם יותר השנה לחצן חירום משלה, ובמשברה קורונה אף הוסיף לחצן נוסף שמאפשר להתייעץ עם רופא אונליין. "הקידום התקשורתי התבסס על הפרזנטור הקבוע,  החתול שמיל – נתן דטנר, כשצורף אליו הזמר איתי לוי שמסביר "איך עושים את זה". מעבר לטלוויזיה, היה גם שימוש ברדיו, באינטרנט ועוד. המהלך הביא לשיא של עלייה בפניות – גידול של 139% בביקוש לביטוח דירה ו-70% לביטוח רחב, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תוך חודשיים היו 54,500 הורדות של הלחצן", נימקו השופטים.
השקה נוספת שתפסה את השופטים היא זו של ענקית הטכנולוגיה HP INDIGO – שיצאה בהשקה וירטואלית בינלאומית כחלופה לתערוכת DRUPA 2020, התערוכה הגדולה בעולם של תעשיית הדפוס עם מעל 300,000 צופים. בשל דחיית האירוע נאלצו באינדיגו לחשב מסלול מחדש ולצאת בהשקה וירטואלית ראשונה מסוגה בעולם עם 9 פלטפורמות שידור שונות במעל 50 מדינות. המהלך הביא  לתוצאות טובות. בוצעה כמות רכישות מרשימה וחל גידול בנאמנות הלקוחות (NPS) לעומת שיעורו בעקבות תערוכות פיזיות. ההשקה זכתה גם לכיסוי עיתונאי נרחב במגזינים הייעודיים", נימקו השופטים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה