שיווק ופרסום

טחינה אל ארז תמכה בלהט"ב - בעלי סופרמרקטים במגזר הסירו את המוצר

בימים האחרונים נשמעו קריאות לחרם על מוצרי החברה בעקבות תרומה שלה להקמת קו סיוע ללהט"ב במגזר. ברשתות החברתיות משיבים מלחמה וקוראים לרכוש דווקא את הטחינה מנצרת
אילן שניג |  1
טחינה אל ארז (צילום חשבון הטוויטר של האגודה למען האזרח)
ראיתם מלא תמונות של טחינה ברשתות החברתיות ולא הבנתם במה מדובר? יש לכך הסבר: טחינת אל ארז, והבעלים שלה אשת העסקים ג׳וליה זהר החליטו לתמוך כספית בקהילת הלהט״ב ולפתוח קו סיוע במגזר הערבי.  בעקבות הצעד הזה, פעילים דתיים יזמו קמפיין חרם על הטחינה - ביממות האחרונות נשמעות קריאות לחרם ולהסרת מוצרי החברה מהמדפים מצד פעילי ימין מהמגזר הערבי, כשמפיצים של החברה אף איימו להפסיק לספק אותה לשחקנים משמעותיים במגזר דוגמת רשת קינג סטור. מנגד, מול החרם הזה יותר ויותר פעילים, עיתונאים וח״כים מביעים תמיכה בטחינת אל ארז ברשתות החברתיות וקוראים לציבור לרכוש דווקא אותה. חלק מהם מלינים על חברי הרשימה המשותפת שלא נשמעו עד כה.
גל אוחובסקי כתב: " זה רגע לא נעים. במגזר הערבי עושים חרם על טחינת אל ארז, בגלל שהחברה לקחה חסות על קו קשב ללהטב״קים ערבים. צריך לתמוך באל ארז. לייקים, והכי חשוב לקנות טחינה שלהם (שהיא אגב הכי טעימה). אבל צריך גם ללחוץ על ראשי המשותפת שיגידו מילה. אי אפשר להתנהג כאילו החרם הזה לא קורה."
 
כתב חדשות 13 בצפון, אלי לוי, כתב: "1. טחינה פצצה. 2. את ג׳וליה ראיינתי לא פעם ואני מכיר טוב את סיפור העסק המשפחתי. 3. היא גם נבחרה לא פעם לאשת עסקים מובילה ודוגמה לניהול עסק בטח בצפון. 4. בכל מקום שיש חרם כזה דווקא נקנה יותר". 
 
האגודה לזכויות האזרח פרסמה בחשבון הטוויטר שלה: "שמענו שטחינה אל ארז הם החברה הראשונה בארץ שתורמת למען הלהט״בים מהמגזר הערבי. לנו הם סגרו את הפינה של ארוחת הצהרים המשרדית, מה איתכן/ם?"
 
ענת סרגוסטי כתבה: "הכרתי את ג׳וליה זהר והיא אישה ערכית, חכמה ובעלים של עסק מצליח ואיכותי. מציעה לעזור לאל-ארז לעמוד בפני המתקפה. תקנו טחינה של אל-ארז".
טחינה אל ארז שפועלת מאזור התעשייה שגיא שסמוך לנצרת, ויש לה נתח שוק של קרוב ל-20% ממכירות הטחינה בישראל, והיא גם מייצאת לחו"ל. לפי הערכות, היקף מכירותיה למגזר הערבי הינו קטן יחסית ומהווה פחות מ-5%. מחזור המכירות השנתי שלה נאמד בכ-55 מיליון שקל בשנה.
מאיגוד יצרניות המזון בהתאחדות התעשיינים נמסר: "האיגוד מבקש לחזק את ידיה של מנכ"לית טחינת אל ארז, ג'וליה זהר, על תרומתה הכספית החשובה לקהילת הלהט"ב הערבית. כיצרנית מזון ותיקה ומוערכת, זהר מבינה שמזון זה הרבה יותר ממוצרי גלם במינונים מסוימים. מזון זה תרבות, חוויה, פולקלור, שייכות, בית. ומזון ישראלי הוא לכל הישראלים באשר הם -לכל האנשים בכל מגזרים ובכל המגדרים - לא משנה את מי הם אוהבים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד לטחינה ולעומדים בראשה (ל"ת)
    אורן 07/2020/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור