שיווק ופרסום

גוגל מאיימת לחסום אתרים שישתמשו בפייק ניוז על הקורונה למטרות פרסום

ענקית הטכנולוגיה תאסור פרסום מודעות לצד ידיעות שקריות על הקורונה ותנטר אותן באמצעות טכנולוגיית הפרסום שלה. לפני ימים ספורים השיקה פייסבוק מהלך דומה וגוגל לא נותרת מאחור
רועי בהריר-פרל | 
גוגל וקורונה (צילום pixabay, unsplash)
גוגל מעלה הילוך במאבק נגד תיאוריות קונספירציה, עובדות לא מבוססות וחדשות כזב שנוגעות לווירוס הקורונה: החל מה-18 באוגוסט היא לא תאפשר לאתרים וליישומונים לפרסם מודעות לצד ידיעות שקריות ו"מסוכנות", כהגדרתה, באמצעות טכנולוגיית הפרסום שלה גוגל אדז. בנוסף לכך, החברה הצהירה כי החל מתאריך זה היא אף תשקול לחסום בפני אתרים שלמים את השימוש בכלים הללו.
למעשה, גוגל מנסה למצוא דרך להתמודד עם הפצת מידע שגוי על נגיף הקורונה עוד מתחילת 2020. עד כה היא הטילה מגבלות על מודעות עם תוכן בנושא זה על ידי גופים לא ממשלתיים ואסרה פרסום באתרים שבהם מופיע מידע רפואי לא מבוסס. כעת, היא מרחיבה את ההגבלה גם למידע שאינו בעל אופי רפואי - בין השאר, לתכנים שמעודדים התנגדות לחיסונים, למסרים שלפיהם נגיף הקורונה הונדס במעבדה בסין ולהאשמתו של ביל גייטס בפיתוח הנגיף ובפרוץ המגפה.
המהלך של גוגל מגיע ימים ספורים אחרי הודעתה של פייסבוק על השקת "צלמית קורונה" בעמוד הבית שלה ושל אינסטגרם - סקציה חדשה שלחיצה עליה מובילה למידע מהימן ורציני אודות הנגיף ולהפרכה של מיתוסים ושל אמונות עממיות לגביו. גם יוטיוב, שבבעלות גוגל, מרכזת מאמץ בניסיון לנטרל פייק ניוז - בעיקר באמצעות קשיים שהיא מערימה על משתמשים ועל מפרסמים בחיפוש ובניטור של סרטונים לא "רשמיים" בעזרת מילת החיפוש covid19. 
"אנחנו מתגברים בימים אלה את מערכות ההגנה שלנו מפני הפצה של תכנים מזיקים שעלולים לפגוע בבריאות הציבור", נמסר מהדוברות של גוגל, "המדיניות שלנו בנושא תקפה לגבי יצרני תוכן ומפרסמים כאחד. מדובר בתוכן מסוכן שמנוגד לקונצנזוס המדעי בנושא ואנחנו פועלים באופן קשוח ונחרץ כדי למנוע זאת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה