שיווק ופרסום

אשת השיווק של ספטמבר: מירי לוין, סמנכ"לית השיווק של HOT

בחברת התקשורת יצאו החודש עם קמפיין "חוק החמש" בכיכובה של הפרזנטורית גל גדות. מה עומד מאחורי הקמפיין ומה המסרים אותם רצו להעביר? סמנכ"לית השיווק של HOT משתפת על מאחורי הקלעים
שרון טל |  8
מירי לוין, סמנכ"לית שיווק HOT (צילום אבישג פינקלשטיין)
חודש ספטמבר היה בסימן סגר על המשק ואינטרנט מהיר, הראשון מגביר את הצורך בשני. הסגר המלא הכניס שוב את הישראלים לבתים, מה שהגדיל את העומס על רוחב הפס ואת הצורך בתפעול מכשירים רבים במקביל על גבי רשת האינטרנט. כשחברות התקשורת השונות השיקו את רשת ה-G5, ב-HOT הגדילו לעשות והחליטו לכוון לאחד מהצרכים הגדולים של הישראלים בעת הזו – אינטרנט מהיר.
לשם המטרה, ב-HOT רתמו את הפרזנטורית שלהם גל גדות, שהקריאה מספר הילדים המוכר "מעשה בחמישה בלונים" בווריאציה קצת שונה – "מעשה בחמישה מכשירים". המטרה ברורה – להבהיר ללקוחות שאינטרנט מהיר יוכלו לקבל ב-HOT, תוך הטעמת המסר השיווקי של "חוק החמש", "אם יש לכם בבית 5 מכשירים (למי לא כיום ש.ט), 500 מגה ואתם מסודרים". כעת, סמנכ"לית השיווק של HOT, מירי לוין, משתפת על מאחורי הקלעים של המהלך השיווקי.
מי את מירי לוין?
"אני משמשת כסמנכ"לית שיווק של חברת HOT מאוקטובר 2018 וכסמנכ"לית לקוחות פרטיים מינואר 2017. במסגרת התפקיד, אני אחראית על כלל הממשק מול הלקוחות החל משירות, מכירות ושיווק. אני עובדת עם לקוחות כבר מעל ל-20 שנה בתחומים שונים, החל מעולמות השירות וקשרי הלקוחות ועד מהלכים השיווקיים והתאמתם לקהלי היעד השונים. כחלק מהתפקיד בחברת HOT, הובלנו, יחד עם צוות ההנהלה, את שיפור חוויית הלקוח בחברה, תהליך ארוך שהוביל לתוצאות מעולות ואף זכינו בפרס המי"ל על מצוינות לשירות ב-2018".
החודש השקתם את המהלך השיווקי של חוק החמש עם חבילת גלישה של 500 מגה, וקמפיין משותף עם גל גדות הפרזנטורית שלכם, מה היו המסרים שרציתם להעביר, ומה היו התגובות?
"את הקמפיין השקנו במטרה להראות את הצורך שיש, בייחוד היום, לתשתית אינטרנט מהירה, יציבה ובפריסה הרחבה ביותר. בחרנו להשתמש במסר "חוק החמש", שלפיו אם יש לך בבית חמישה מכשירים או יותר, אתה חייב שיהיה לך את האינטרנט הטוב והמהיר ביותר".
"לפני בחירת המסר הפרסומי, עשינו מחקרי שוק שמראים כי יותר מ-63% מבתי האב מחזיקים ביותר מחמישה מכשירים. בתקופת הקורונה, צריכת האינטרנט  עלתה משמעותית, עם גידול של יותר מ-33% בשימושים. הצריכה באה לידי ביטוי בשירותי סטרימינג, גיימינג, זום ועוד. הקמפיין זכה לתגובות אוהדות, מחבקות ובעיקר מרגשות על הקמפיין עצמו – שמבוסס על סיפור הילדים האהוב "מעשה בחמישה בלונים", ספר הילדים האהוב ביותר בישראל".
"כחלק מהמהלך, השקנו קטגוריה חדשה ב-VOD  הכוללת את הכוכבים האהובים שלנו, מקריאים את סיפורי הילדים שדורות שלמים בישראל גדלו עליהם. החיבור של "חוק החמש" ל"מעשה בחמישה בלונים" היה חיבור טבעי ומדויק. בסופו של דבר, מרבית האנשים לא יודעים מתי צריך להשתמש במהירויות שונות של הבית, והחוק מסביר בצורה פשוטה את הצורך ב-500 מגה".
רגע מיוחד שאת זוכרת מאחורי הקלעים של המהלך השיווקי?
הרגע המרגש ביותר מאחורי הקלעים היה עם הנכד של הסופרת הנהדרת מרים רות, ששיתף אותנו בכך שהוא נרגש מהקמפיין ומכך שהקמפיין משמר את דרכה של סבתו ויחשוף את הסיפור לילדים נוספים". 
"‏HOT היא הבית של היצירה הישראלית, וחרטנו על דגלנו להוביל תוכן איכותי וחינוכי. הנגשנו את התכנים האלו ועודדנו את הקריאה במדיה שמגיעה לכולם, ונתנו לילדים של ימינו עולם חדש והזדמנות להורים ולילדים לקבל הפוגה קטנה מתקופת הקורונה, ולהנות עם הילדים מהקלאסיקות האהובות". 
מה צריך לדעתך כדי להיות מנהל/ת שיווק טוב/ה ומקצועי/ת?
1.סקרנות מטורפת – לרצות להכיר את השוק, מה קורה בעולם, את המתחרים, את המגמות. ידע זה כוח לאיש השיווק.
2. להכיר את המספרים  יש להבין את המספרים של החברה אותה אתה משווק. מה עומד מאחורי המספרים ומה הכוחות שמשפיעים עליהם.
3.חיבור לשטח  הקרבה למנהלי השירות והמכירות קריטית להצלחה. לרוב, סיעור מוחות עם נציגי שירות ומכירה מסייע לך לקבל תובנות והארות, שרוב הסיכויים שלא היית מגיע אליהם לבד. האנשים שבשטח הם הברומטר ללקוחות שלנו.
4.אסטרטג וטקטיקן – מנהל שיווק טוב חייב לדעת לרוץ ספרינטים ולהיות טקטיקן בטווח קצר בניהול תהליכים אך גם לדעת לרוץ מרתון ולדעת לחשוב כמה שנים קדימה. לא זה או זה – גם וגם.
5.תעוזה – שיווק זה לא קרדיולוגיה. מותר לעשות טעויות כל עוד לומדים מהם ומסיקים מהן מסקנות להמשך. יצר התעוזה בשיווק גורם לארגון לעוף קדימה ולייצר חדשנות עסקית.
טיפים למנהלי שיווק בתחילת הדרך:
1. לשרטט איפה אתה רוצה להיות עוד 10 שנים ולהתחיל לגזור אחורה: בבחירת התחום בו אתה עובד, בחברה בה אתה עובד ובפעולות היומיומיות שאתה עושה.
2.לפתח את יצר הסקרנות: כל הזמן לקרוא וללמוד על התחום שבו אתה רוצה להתפתח ועל אסטרטגיות שיווקיות של חברות גדולות. מדהים מה לומדים מזה.
3. לפתוח את הראש: ערבו את עצמכם בכמה שיותר פרויקטים ותצברו ידע. תנתחו כל פרסומת שאתם רואים בצורה ביקורתית, תנסו להבין מה המסר שרצו להעביר לנו ולאיזה קהל יעד ניסו לפנות? האם השיגו את המטרה, ומה יכלו לעשות אחרת?
בהצלחה!
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    האינטראנט החדש
    מנשה יוחנן 10/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הצטרפתי לשרות החדש של הסיבים . ובמקום להוסיף ערוצים . הורידו לי את כל ערוציי הספורט . לוקחים יותר כסף . וחוסמים ערוצי ספורט
    סגור
  • 7.
    מבקשת מייל של גברת מירי לוין, סמנכ"ל ת שווק (ל"ת)
    גרציה חבושה 01/2021/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 6.
    מיושנים (ל"ת)
    שלום ולא להתרהוט 10/2020/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 5.
    תואר מנותק מהמציאות
    חחחחחחחח 10/2020/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מעניין, אני כבר שבועיים מנסה לקבל מהם שירות מינימלי ונתקל כבכל פעם בשירות המזעזע בגלקסיה. בדיוק עכשיו א י על הקן, מחכה... מחכה... מחכה... אבל כנראה שלפרס הזה אין שום משמעות ורצון להתחבר למציאות. אנשי פרסום ושיווק שמנותקים מהקהל ומחוברים רק לעצמם. מה חדש?
    סגור
  • 4.
    אשת השיווק מטעם מי ועל מה?
    זה תוכן שיווקי, נכון 10/2020/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היא חביבה, נאה וכנראה גם מוכשרת אבל הוט לא נמצאת בתקופה כל כך מוצלחת. נתח השוק שלה יורד משמעותית (חוץ מהוט מובייל) והמתחרות עושות לה בית ספר. נראה שהחברה על צומת דרכים משמעותית בעקבות השינויים בתחום התקשורת
    סגור
  • 3.
    אינטרנט (ל"ת)
    דיי 10/2020/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    השירות לקוחות הגרוע ביותר (ל"ת)
    אבי 10/2020/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    הוט מתעללת בלקוחותיה התמימיםמי שנפל
    יש 10/2020/02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מי שנפל בפח כמוני שיתעורר
    סגור