שיווק ופרסום

ישראלי שני בדרך לחלל: טייס הקרב לשעבר איתן סטיבה

סטיבה בן ה-62 ימריא לחלל בסוף שנת 2021 ויתרום את כל עלויות הנסיעה והציוד הנשרד לניסויים. נשיא המדינה רובי ריבלין: "צא לשלום ותחזור בשלום ואל תשכח לנופף לנו לשלום שם מלמעלה"
יהודה לוינגר | 
איתן סטיבה (צילום מתוך טוויטר, unsplash)
האסטרונאוט הישראלי השני בדרך לחלל, כך הודיעו היום (שני) נשיא המדינה רובי בילין וקרן רמון בשיתוף משרד המדע. איש העסקים וטייס הקרב לשעבר, איתן סטיבה, ימריא לחלל בסוף שנת 2021 למשימה מדעית בתחנת החלל הבינלאומית.
סטיבה, בן ה-62, יהיה לאחד מחלוצי תעשיית החלל הפרטית בעולם ויבצע שורת ניסויים ופעילויות להנגשת עולם החלל לילדי ישראל, ועתיד לשהות בתחנת החלל הבינלאומית במשך 200 שעות.
 
האסטרונאוט הישראלי יתחיל את הכשרתו לקראת ההמראה לחלל, ויצטרך לעבור במשך שלושה חודשים סדרת אימונים מרוכזת בחו"ל. מעבורת החלל בה יהיה סטיבה תשוגר מפלורידה. איש העסקים יתרום את כל עלויות הנסיעה, לרבות שיגור הציוד הנדרש לניסויים.
נשיא המדינה, ריבלין, מסר בתגובה: "איתן יקירנו, במסע שלך אתה ממשיך ומגשים את המורשת שלהם. היום, אתה הופך להיות השליח של כולנו. אנחנו כולנו מעניקים לך את ברכת הדרך, ומאחלים לך הצלחה רבה. צא לשלום ותחזור בשלום ואל תשכח לנופף לנו לשלום שם מלמעלה. אנחנו מחכים לך בבית".
ריבלין גם הזכיר את האסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון: "אי אפשר שלא להזכיר, במעמד החגיגי והמשמח הזה, את אילן, רונה ואסף זכרם לברכה, שהיעדרם, היום, מהדהד בחלל. היעדר כבד כל כך, מוחשי כל כך, כמעט נוכח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה