שיווק ופרסום
הקורונה היכתה בעולם הפרסום: קיטון של 7% בעוגת הפרסום 2020
| שנה | סך כל ההוצאה לפרסום במיליוני ש''ח |
| 2008 | 3,869 |
| 2009 | 3,700 |
| 2010 | 3,943 |
| 2011 | 3,762 |
| 2012 | 3,492 |
| 2013 | 3,646 |
| 2014 | 3,643 |
| 2015 | 3,870 |
| 2016 | 3,880 |
| 2017 | 4,017 |
| 2018 | 4,178 |
| 2019 | 4,400 |
| 2020 | 4,096 |
התפלגות עוגת הפרסום 2020 לפי סוגי מדיה - במיליוני ש"ח
| 2019 | 2020 | |||||
| מדיה | סכום | גידול/קיטון | נתח | סכום | גידול/קיטון | נתח |
| טלוויזיה | 1,581 | 1% | 36% | 1,597 | 1% | 39% |
| דיגיטל | 1,681 | 12% | 36% | 1,782 | 6% | 43.50% |
| עיתונות | 484 | -12% | 13% | 334 | -31% | 8.20% |
| חוצות | 294 | 4% | 7% | 147 | -50% | 3.60% |
| רדיו | 315 | 20% | 7% | 227 | -28% | 5.50% |
| קולנוע | 45 | -3% | 1% | 9 | -80% | 0.20% |
| סה"כ | 4,400 | 4% | 100% | 4,096 | -7% | 100% |
טלוויזיה – נתונים ומגמות - במיליוני ש"ח
| 2019 | 2020 | |||||
| מדיה | סכום | גידול/קיטון | נתח | סכום | גידול/קיטון | נתח |
| טלוויזיה | 1,581 | 6% | 36% | 1,597 | 1% | 39% |
הטלוויזיה המסחרית מסכמת שנה מורכבת, מחד בתקופת הסגרים נותרנו מרותקים למסך והיא שבה להיות מדורת השבט, נתוני הצפייה הכוללים עלו הצורה ניכרת אולם מבט בנתוני הצפייה בשעות הפריים מציגים סטגנציה ביחס ל-2019. צריך לזכור כי בעסקאות השנתיות מול גופי המדיה הרוויחו דווקא הלקוחות שבתקופת השפל בסגר (ימי חגי תשרי ופסח וחודשים מאי ויוני) ביקשו הנחות משמעותיות ואילו בימים בהם לא היה היצע הסתמכו על הסיכומים השנתיים ושילמו מחירים נמוכים יותר.
בסגרים שחווה השוק וביתר שאת בסגר הראשון פעילות השיווק של גופים רבים הוקפאה ואילו אחרים ויתרו על קמפיינים בעיקר בתקופת החגים וכך נוצר פרדוקס שנתוני הצפייה עלו אולם זה לא בא לידי ביטוי בהכנסות. יחד עם זאת ראוי לומר כי הטלוויזיה התחזקה, ונמצאת בשיא וזה הודות לעלייה גדולה מאוד בנתוני הצפייה במרבית החודשים בשנה ובעיקר באוגוסט וברבעון האחרון. נתון נוסף שיש לציינו היא מכירת החסויות שעלו גם הם. התבוננות על הרבעון האחרון של השנה יכולה לעודד את אנשי הטלוויזיה לקראת 2021.
| דיגיטל | 2019 | 2020 | ||||
| 1,681 | 13% | 38% | 1,782 | 6% | 43.50% | |
בשנה שעברה עלה הדיגיטל לראשונה בישראל בהכנסה מפרסום על הטלוויזיה, מגמה זו נמשכת גם השנה וההוצאה לפרסום בעולמות הדיגיטל ממשיכה לעלות חרף משבר הקורונה. בדומה למגמות שאנו עדים להם מהעולם עם גידולים דו ספרתיים בהכנסות מפרסום של ענקיות הטכנולוגיה גוגל ופייסבוק, ראוי תמיד לזכור שמספר המפרסמים בעולמות הדיגטל הוא גדול בצורה דרמטית מעולמות אחרים, פייסבוק וגוגל מעבר להכנסות ממפרסמים גדולים ממשיכות ליהנות מהכנסות מעולמות ה SMB.
| עיתונות | 2019 | 2020 | ||||
| 484 | -12% | 11% | 334 | -31% | 8.20% | |
עולם העיתונות נכנס למשבר הקורונה לאחר שנים של ירידה בהכנסות מפרסום אולם הקורונה היכתה בעולם הפרינט בצורה דרמטית. ההוצאה לפרסום בעיתונות נחתכה בלמעלה מ-30% וחלקה בעוגה קטן לכדי 8% בלבד. הסגרים ושינויים באורך החיים בתקופת הקורונה היכתה בעולמות הפרינט, מספר האינצ'ים שמכרו העיתונים ירדה בעשרות אחוזים ומגמת סגירת עיתונים, מוספים וצמצום העמודים נמשכה ביתר שאת השנה.
| חוצות | 2019 | 2020 | ||||
| 294 | 4% | 7% | 147 | -50% | 3.60% | |
ענף שילוט החוצות מסכם שנה עגומה במיוחד, שלטים מושחרים ללא מפרסמים היו מחזה שכיח לאורך השנה, הקורונה היכתה בשילוט החוצות בצורה קשה מאוד. הסגרים והשהייה בבתים פגעה בחודשים רבים לאורך השנה, דווקא בשנים בה מדיה זו חוותה תקופה חיובית והשפעתה על קהלי היעד הייתה רבה הגיע המשבר הנוכחי והותיר אותה ללא מפרסמים.
| רדיו | 2019 | 2020 | ||||||
| 315 | 1% | 7% | 315 | -28% | 5.50% | |||
| קולנוע | 2019 | 2020 | ||||
| 45 | 0% | 1% | 9 | -80% | 0.20% | |
בתי הקולנוע הינם הנפגעים הגדולים ביותר ממשבר הקורונה למעשה הם נותרו סגורים מאמצע מרץ וההוצאה נחתכה בהיקף של כ – 80%. אחרי שנים רבות של השקעה גדולה במתחמי קולנוע חדשים ויבוא שוברי קופות שהובילו המונים לבתי הקולנוע בא משבר הקולנוע והקפיא את המצב. המפרסמים הבולטים בקולנוע היו בנק לאומי וקוקה קולה.
הכתבות החמות
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה


