שיווק ופרסום

ארגוני היוצרים נגד מסקנות ועדת פולקמן: "תחסל את תעשיית הטלוויזיה בישראל"

ארגוני היוצרים יצאו בביקורת פומבית נגד המסקנות של וועדת פולקמן, וטוענים כי החלטותיה יתאפשר לבעלי ההון להתעשר על חשבון תעשיית הטלוויזיה המקומית.  וקראו: "לא נאפשר פגיעה בציבור הישראלי לטובת בעלי ההון ותאגידי התקשורת שבבעלותם". 
מערכת ice |  2
רועי פולקמן (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של רועי פולקמן)
התנגדות פומבית ראשונה למסקנות ועדת פולקמן: איגודי היוצרים והשחקנים הגישו מכתב רשמי אל הוועדה, בו טענו כי חלה פגיעה בעולם היצירה הישראלי וכן, עקב כך, גם בציבור הישראלי.
ועדת פולקמן הוקמה על ידי שר התקשורת לשעבר, יועז הנדל, מנת להסדיר את ענף התקשורת בישראל . במשך שנים קיים מאבק בין ארגוני היוצרים לבין בעלי המניות בגופי השידור, עלך אופן חלוקת התקציבים עבור היצירה הישראלית. ארגוני היוצרים טענו מצם לאורך השנים כי בעלי הערוצים לא מעבירים תקציבים באופן שיטתי ליצירה המקומות לטובת תוכניות ריאליטי, וכתוצאה מכך נפגעת התעשייה המקומית. הוועדה אמורה ליצור אסדרה של עולם התקשורת בישראל, כשבין היתר גם נושא היצירה המקומית עלה לדיון.
במכתב שפרסמו ארגוני היוצרים עליו חתומים עו"ד ליאור תמם, מנכ"ל איגוד התסריטאים בישראל; מנכ"ל אק"ט, איתמר אביטן; לימור פנחסוב, יו"ר איגוד הבימאים; וחגית בן יעקב יו"ר הפורום הדוקומנטרי'; הוצג הזעם והכעס על הוועדה בעקבות הפרסומים האחרונים בתקשורת מתוך דיוניה, לפיהם יופחת הפיקוח של המדינה על התוכן הישראלי.  
לטענת היוצרים הוועדה מורכבת מאותם נציגי משרדים שבמשך שנים פוגעים ביצירה המקומית ובאינטרס הציבורי: "מסתמן כי אותם נציגים גררו שוב את הוועדה לאותן מסקנות של ועדת פילבר המושחתת שהיום אנחנו יודעים את מי היא שירתה.
"ארגוני היוצרים ועובדי הטלוויזיה, מהווים את שומרי הסף לא רק לקהילה היוצרת אלא גם סף לשמירה על תרבות מקורית ולכן לא ניתן יד להמשך הפגיעה בציבור, בתעשייה ובתרבות לטובת בעלי ההון ונלחם ככול שהמסקנות יהיו תואמות את הפרסום.
עוד טענו היוצרים כי "בשנים האחרונות פעלו הרגולטורים כנגד האינטרס הציבורי ולטובת הגדלת הרווחים של תאגידי התקשורת. במקום לדרוש מקברניטי הערוצים להגדיל את ההשקעה והמכסות ביצירה הישראלית, סייעו להם לשמור את הכסף בכיס. הדבר משתקף בירידה דרמטית בהפקות המקור, שנמשכת מזה מספר שנים והסתכמה בשנת 2019 בלבד בכ- 50 מיליון שקל.
"הדבר חמור במיוחד לנוכח העובדה שעולם התרבות מצוי ממילא במצב אנוש ונראה כי המלצות הועדה לא רק שיעמיקו את הפגיעה בו אלא יגדעו את הפעילות בענף היחיד שעדיין חי ונושם בכבדות והוא ענף הפקות המקור הטלוויזיה. ענף שמספק בתקופה זו בפרט, מפלט תרבותי למיליוני צופים ומהווה עבור יוצרים רבים את אופק הפרנסה היחיד".
ארגוני היוצרים הזהירו כי בהינתן ומקנות הוועדה יתקבלו כמו שהו, קיימת סכנה ממשית לכך שהתעשייה המקומית תצומצם בכ- 50%: "ללא החלת אדישות טכנולוגית, תרד ההשקעה בהפקות מקור ב- 50% תוך שנים ספורות. באם הוועדה מוצאת שיש לחייב אותן להשקיע כספים רק בהגיען למינימום הכנסה, הרי שהיא מכשירה במו ידיה את המשך היעדר חובת השקעה של סלקום ופרטנר בפרט, שמתחמקות כבר שנים מהשקעה בתוכן לטובת הציבור ומותירה אותן שוב מחוץ לרגולציה".
לבסוף קראו היוצרים לוועדה לשמור על האינטרס הציבורי ועל טלוויזיה איכותית. "איגודי תעשיית הטלוויזיה לא יאפשרו פגיעה בציבור הישראלי לטובת בעלי ההון ותאגידי התקשורת שבבעלותם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הפגיעה בציבור הישראלי היא התכנים האנטי ישראלים
    דוק 02/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפגיעה בציבור הישראלי היא התכנים האנטי ישראלים שאותן יוצרים עושים באותה תעשיה סרטים סדרות תוכניות אנטי ציונית ונודפות בשינאה לעם ישראל זו הבעיה.
    סגור
  • 1.
    דווקא יש עלייה בהשקעה בזמן האחרון, ביוזמת חברות המדיה
    גל 02/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה לגבי "כאן"? וחברות הטלוויזיה הרב-ערוצית משקיעים בזה, כי יש לזה דרישה (מלבד החובה הרגולטורית), הרבה פעמים מעבר למכסה שהוגדרה להם (אם בכלל, במקרה של חברות ה OTT). במיוחד בערוצי ילדים. גם הערוצים המסחריים החלו לראות שיש ביקוש ליצירה מקומית.
    סגור