שיווק ופרסום

ארגון העיתונאים דורש להסיר את צו איסור הפרסום על פרשת זיהום החופים

ארגון העיתונאים בפנייה לביהמ״ש להסיר את צו איסור הפרסום שהוטל על פרשת זיהום חופי ישראל: "שימוש גורף בצווי איסור פרסום פוגע במצטבר פגיעה קשה ביותר ובלתי מידתית בחופש העיתונות ובזכות הציבור לדעת"
אורן שטרנברג |  1
צילום חוף אשקלון (צילום המשרד להגנת הסביבה)
ארגון העיתונאים, העיתונאיות יפעת גליק ושני אשכנזי פנו הערב (ראשון) לבית המשפט בבקשה להצטרף כידיד בית המשפט בהליך להסרת צו איסור הפרסום שהוטל על פרשת זיהום חופי ישראל.
ארגון העיתונאים, באמצעות ד״ר עו״ד מורן סבוראי ועו”ד אמיר בשה טוען כי: ״שימוש גורף בצווי איסור פרסום פוגע במצטבר פגיעה קשה ביותר ובלתי מידתית בחופש העיתונות ובזכות הציבור לדעת, וזאת בעיקר נוכח אופיו הדרמטי של האירוע המסוקר – או האמור להיות מסוקר – הנוגע לזיהום סביבתי רחב ממדים שכבר הוכתר, כאמור לעיל, כאחד הקשים והחמורים שידעו חופי הארץ".
עוד נטען בארגון העיתונאים כי ״דווקא משום חשיבותו של האירוע והיקף הפגיעה בציבור בישראל, כאשר חופה המערבי של המדינה הוא הגבול הארוך ביותר של המדינה המשמש לציבור בישראל מקור יציב למסחר, תעבורה ותחבורה, הנאה וספורט, בית לבעלי חיים, צמחיה ודגה, וכריאה נושמת אל מול הריכוזים העירוניים המשמעותיים לאורך החוף הישראלי, הרי יש חשיבות רבה ביותר שלא ינתן צו בלתי מידתי, הפוגע ביכולתו של הציבור בישראל להבין את האירוע והגורמים לו וליטול חלק בדיון ציבורי נוקב וביקורתי על האירועים שהביאו להתרחשותו של האסון הסביבתי כמו גם על הפעולות שיש לנקוט כדי לצמצם המשך הפגיעה ולמנוע הישנותה". .
"ככל שצו איסור הפרסום רחב וגורף יותר ובלתי מנומק, הוא מונע מהעיתונות לבצע את תפקידה שהוא 'כלב השמירה' של הדמוקרטיה ולשמש כגוף המבקר של רשויות השלטון ולהצביע על כשלים בזמן אמת, בזמן התרחשותו של האירוע.
״מתן חופש ביטוי ושקיפות ומתן הזדמנות לעיתונות החופשית לבצע את עבודתה, יאפשר לציבור לדעת מה קורה בזמן אמת, תוך כדי האירוע עצמו, או סמוך לו, וגם יאפשר לרשויות השלטון לבצע תיקונים נחוצים. ללא אפשרות השקיפות והביקורת הציבורית הנדרשת, המתאפשרת לא מעט הודות לעיתונות החופשית עלול הנזק לגדול, ומכאן החשיבות הציבורית בביטול צו איסור הפרסום״.
בתוך כך, מגיש התוכנית 'הצינור', העיתונאי גיא לרר, צייץ היום בחשבון הטוויטר שלו נגד צו איסור הפרסום: "מילה רצינית על חוק, צו, מוסר ומצפון: כשילדים פירקסו כי המדינה עשתה קומבינה עם חברות הפארם, יצאנו לחלק קנאביס עם לקיחת הסיכון הכרוכה בכך. אחר כך התקנות שונו. כשנאנסות ביקשו לספר את סיפורן בגלוי למרות שהחוק לא התיר זאת - איפשרנו להן. אח״כ החוק שונה. עכשיו מגיע צו לא מנומק".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פרכסו, לא פרקסו
    gri 02/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה שגיא לרר עילג לא אומר שאתם צריכים להעתיק את שגיאותיו. לכל הפחות תוסיפו "השגיאה במקור"
    סגור