פרויקטים
קורונה: רואים את העתיד
כללי המשחק החדשים שכפתה המגפה מחייבים את כולנו לחישוב מסלול מחדש. מכתב אלקטרוני ששלח ללקוחותיו מנכ"ל משרד הפרסום אביעוז-קריספין על ההתאמות הנדרשות עם פרוץ הקורונה ב-2 באפריל, ניבא את העתיד, או אולי את ההווה...תשפטו בעצמכם
בשיתוף אביעוז-קריספין
הקורונה עוד כאן, ונראה שהיה תהיה איתנו עוד תקופה ממושכת. בדרך זו או אחרת היא תשפיע על ההתנהלות הצרכנית של כולנו - וזה מחייב אותנו בחשיבה מחדש.
זה הולך להיות קשה ומורכב, מגבלות הקורונה יכולות להראות לנו כמו ''סוף העולם'' ואולי אפילו בצדק. אף תרחיש לא הכין אותנו לכאוס העסקי שהביאה איתה הקורונה - אבל תודו שכל אחד מאיתנו, נשבע בשבועת ה-''up give Never'' - ולכן חובתנו להיות ערים גם להזדמנויות הרבות שמגיעות, ויש המון כאלו.
בואו נזכור שאנחנו, בני האדם, תמיד נתאים עצמנו לתכתיבי האנושות, ונמציא את השגרה מחדש. גם בימים אלו אנו חווים את המעבר הדרסטי מהרגלי הצריכה שכל כך אהבנו, להרגלי צריכה של ''רק מהבית ומבלי לצאת מהבית".
לכולנו כבר יצא להכיר את שעות הכושר ההמוניות במרפסות שהחליפו את חדרי הכושר, פגישות הווידאו שהחליפו פגישות אישיות, ״לחיצות המרפק״ שתפסו את מקום לחיצת הידיים, ואת הבידוד הביתי שהחליף את הצורך הבסיסי שלנו להיות "חופשיים". אגב, גם הרלוונטיות של המותגים השתנתה "ביום אחד", כמו החברה שעשתה ZOOM לכולנו וקפצה לטבלת המותגים המובילים בעולם.
כל זאת ועוד נותנים לנו להסיק שהצרכן בתקופת הקורונה מתאים את הרגלי הצריכה שלו מחדש, ואנחנו בהחלט רוצים להיות שם שזה קורה.
הרי כמה זמן בני האדם יכולים להתאפק? ראינו כבר שגם עם טילים למדו לחיות בדרום – וגם בתקופה הקשה ההיא התושבים לא שכחו לקנות, והרבה …
זה לא הזמן למכור דברים לא רלוונטיים, אבל זה בהחלט הזמן למכור דברים רלוונטיים.

צילום: Shutterstock
טיפ: תחשבו שמגבלות הקורונה כאן ולתמיד, מה היינו עושים אז?
שומרים על המכירות - תוכנית חירום
המטרות:
- שמירה על נוכחות וקשר עם הקהל – מודעות.
- שימור מכירות עד חזרה לשגרה.
- שמירה על הרלוונטיות של המותג.
- תשתית מכירה עצמאית בדיגיטל.
- מוכנות שיא לחיזוק מכירות ''ביום של אחרי".
- שמירה על נוכחות וקשר עם הקהל – מודעות.
- שימור מכירות עד חזרה לשגרה.
- שמירה על הרלוונטיות של המותג.
- תשתית מכירה עצמאית בדיגיטל.
- מוכנות שיא לחיזוק מכירות ''ביום של אחרי".
האתגר:
להיות ראשונים שמדברים בשפת מגבלות הקורונה כאמצעי למכירה.
להיות ראשונים שמדברים בשפת מגבלות הקורונה כאמצעי למכירה.
האסטרטגיה:
התאמת המותג והמוצרים מא' עד ת' לתקופה זו - מכירות עד הבית ובלי לצאת מהבית.
התאמת המותג והמוצרים מא' עד ת' לתקופה זו - מכירות עד הבית ובלי לצאת מהבית.
דרכי הפעולה:
- בחירת מוצרים רלוונטיים.
- הקמת תשתית מכירה עצמאית בדיגיטל ובטלפון.
- הקלה והתאמת הצעות ותנאי הרכישה למגבלות (החזרות, תנאי תשלום, משלוחים )
- התאמת כל התכנים והמסרים: ''חיטוי, מהבית, אתכם.
- תגבור הנוכחות ברשתות החברתיות יצירת תכנים מותאמים למצב רוחו של הלקוח.
- שימוש בסרטוני מידע מקוריים של המותג.
- יצירת משחקים דיגיטליים ופעילויות ברשתות חברתיות.
- שירות ומכירה ״און ליין״ 7/24 – על ידי בוטים.
- גיבוש תוכנית פרסום מתפתחת בהתאמה.
- התאמת ההשקעות בפרסום: רק מה שכאן ועכשיו!
- הקשבה מלאה להתפתחויות ועדכון המסרים בהתאם.
- פרסונליזציה –המצאה והתאמת מוצרים לצרכי השיווק.
- תקשור ״הצלחה במכירות״ - יצירת אפקט העדר ובטחון לקונה ״כולם קונים עכשיו״.
- בחירת מוצרים רלוונטיים.
- הקמת תשתית מכירה עצמאית בדיגיטל ובטלפון.
- הקלה והתאמת הצעות ותנאי הרכישה למגבלות (החזרות, תנאי תשלום, משלוחים )
- התאמת כל התכנים והמסרים: ''חיטוי, מהבית, אתכם.
- תגבור הנוכחות ברשתות החברתיות יצירת תכנים מותאמים למצב רוחו של הלקוח.
- שימוש בסרטוני מידע מקוריים של המותג.
- יצירת משחקים דיגיטליים ופעילויות ברשתות חברתיות.
- שירות ומכירה ״און ליין״ 7/24 – על ידי בוטים.
- גיבוש תוכנית פרסום מתפתחת בהתאמה.
- התאמת ההשקעות בפרסום: רק מה שכאן ועכשיו!
- הקשבה מלאה להתפתחויות ועדכון המסרים בהתאם.
- פרסונליזציה –המצאה והתאמת מוצרים לצרכי השיווק.
- תקשור ״הצלחה במכירות״ - יצירת אפקט העדר ובטחון לקונה ״כולם קונים עכשיו״.
* אם ביום רגיל למכור מזרן בלי אפשרות להחזיר לאחר ש"נפתח" זה סיכון, בימים אלו זו הדרך היחידה להצליח!
ההזדמנויות:
- נוכחות שיא של הקהל בדיגיטל ובטלוויזיה (מחירים זולים ורייטינג גבוה).
- כולנו מחפשים תמיכה: אפילו של מותגים.
- בידול חדש ממתחרים וגיוס לקוחות חדשים.
- פחות קונים אבל גם פחות מוכרים.
- מענקי ממשלה שיזרימו כספים לציבור.
- להיות ראשונים ״שמדברים מציאות צרכנית חדשה״.
- מכירות מרובות ״ביום של אחרי״.
- זו תקופה שהצרכן נותן המון נקודות זכות למותג שיעביר לו את הזמן (אפילו סתם באמצעות סטטוס מעניין בפייסבוק).
- נוכחות שיא של הקהל בדיגיטל ובטלוויזיה (מחירים זולים ורייטינג גבוה).
- כולנו מחפשים תמיכה: אפילו של מותגים.
- בידול חדש ממתחרים וגיוס לקוחות חדשים.
- פחות קונים אבל גם פחות מוכרים.
- מענקי ממשלה שיזרימו כספים לציבור.
- להיות ראשונים ״שמדברים מציאות צרכנית חדשה״.
- מכירות מרובות ״ביום של אחרי״.
- זו תקופה שהצרכן נותן המון נקודות זכות למותג שיעביר לו את הזמן (אפילו סתם באמצעות סטטוס מעניין בפייסבוק).
*אני חווה בימים האחרונים, תוצאות מופלאות ללקוחותינו שמנצלים את ההזדמנויות!
מתי להתחיל:
- במיידי – עד סיום הסגר וההגבלות.
- פרסום ''היום שאחרי'' מהודעת חזרה לשגרה – למשך חודש.
- במיידי – עד סיום הסגר וההגבלות.
- פרסום ''היום שאחרי'' מהודעת חזרה לשגרה – למשך חודש.
הארות:
- יש כאלו שמפחדים משינויים, אבל בעצם הפחד האמיתי צריך להיות אם נשב ולא נעשה כלום, הרי לא נשרוד חודשים ואף יותר כמו השבוע האחרון.
- כל התוצרים הנ״ל יחזקו מכירות גם בימי השגרה – בתקופה זו הם התנאי להישרדות.
- רק מי שיציג התאמות ובידול ברור יוכל להיות רלוונטי.
- תגובה מהירה – החלטות כאן ועכשיו.
- להסתכל למציאות בעיניים - אין לסמוך על הממשלה שתוציא אותנו מזה.
- כל הפעולות בתוכנית זו יגדילו את המכירות גם בימים של אחרי.
- יש כאלו שמפחדים משינויים, אבל בעצם הפחד האמיתי צריך להיות אם נשב ולא נעשה כלום, הרי לא נשרוד חודשים ואף יותר כמו השבוע האחרון.
- כל התוצרים הנ״ל יחזקו מכירות גם בימי השגרה – בתקופה זו הם התנאי להישרדות.
- רק מי שיציג התאמות ובידול ברור יוכל להיות רלוונטי.
- תגובה מהירה – החלטות כאן ועכשיו.
- להסתכל למציאות בעיניים - אין לסמוך על הממשלה שתוציא אותנו מזה.
- כל הפעולות בתוכנית זו יגדילו את המכירות גם בימים של אחרי.
ובנימה אישית: זה הזמן לעשות טוב ללקוחות בימים סגריריים אלו – והם יזכרו לנו חסד כשהשמש תשוב ותפציע על פני כדור הארץ המשודרג.
אז בואו נעשה מהלימון לימונדה ומהקורונה לחיים!


