פרויקטים

איך משרד פרסום מראשון לציון הצליח לעזור לכל כך הרבה עסקים להתרגל לשגרה החדשה?

שוק התעסוקה המשתנה של ימי הקורונה מחייב חשיבה מחודשת. כשהזירות הדיגיטליות נותנות את הטון, מספקת חברת Pr-Digital את הכלים והפתרונות שיסייעו לעסקים גם בעת הנוכחית להרחיב את מעגל הלקוחות.

צוות המומחים של פי אר דיגיטל בפעולה (צילום פי אר דיגיטל שירותי פרסום בעמ)
הכתבה בשיתוף Pr-Digital
אם איכשהו חייתם מתחת לסלע או נפלתם לתרדמת איפשהו באזור פברואר, אז שלום - ברוכים הבאים לשנה הכי קשה שראו העסקים בישראל מאז ומעולם. 
קורונה, Covid-19 או העיגול הירוק עם החצ'קונים אדומים החריב לכולם, ללא יוצא מן הכלל, את התוכניות. והנורא מכל, בזמן שהשכירים בישראל מצאו את עצמם מוגנים ברמה מסוימת מפני השלכות הקורונה, כל העסקים הקטנים והבינוניים מצאו את עצמם תלויים במענקים לא ברורים ומסובכים וממשלה עוד יותר לא ברורה ומסובכת. 
באתי לבקר ב-Pr-Digital - סוכנות דיגיטל שבמהלך התקופה האחרונה הוכיחה שעם כלים נכונים ומהלכים מותאמים אישית, כל עסק יכול להביא לקוחות גם בתקופה הזאת. 
אז בכל זאת, איך העסק שלכם אמור לעלות על הגל ולצאת מהקורונה ברווחים?
קשה שלא להגיד איכשהו את האמרות הכל כך קלישאתיות - "הכל לטובה" ואת אחותה הקטנה - "יהיה בסדר". למרות שזה לא נראה ככה מכל הפרספקטיבות השונות, הקורונה מכריחה עסקים לקדם ולשפר את השירותים שלהם בקצב מסחרר, משהו שהם היו מצליחים לעשות רק עוד כמה שנים לולא המצב הנוכחי. 
"הקורונה ללא ספק הוכיחה לנו שאם לא לקחת את העסק שלך לדיגיטל ועשית את ההתאמות הנדרשות לתחום שלך - אין לך מה לחפש, אתה פשוט תיכחד. פשוט ככה", מספר לי פבל איזילוב, מנהל שיווק וקריאייטיב בחברת PR-Digital. 
"אם אין לך דרך עכשיו לתקשר עם הקהל שלך, אתה לא יכול אפילו לחכות ולקוות שהוא פשוט יגיע אלייך לחנות. נתקלנו בהמון עסקים בחודשים האחרונים שרוצים לשדרג ולהעביר את השירותים שלהם לדיגיטל, בין אם מדובר ביצירת אתר חנות, הטמעה של שירותים שונים, קידום באינסטגרם או מיתוג - הכל כדי לשמור על קשר עם הלקוחות", ממשיך פבל. 
הפרסום בדיגיטל ממש לא מחייב תקציבים גדולים
כשאני עוד עבדתי במשרד פרסום, חשתי התנגדות כבדה וחוסר עניין של בעלי עסקים קטנים ובינוניים בפרסום קלאסי, וזה היה ברור בזמנו, הפרסום אז דרש תקציבים גדולים והרבה מוח יצירתי. היום, עדיין דרוש מוח יצירתי אבל אם אין את האנשים הטכניים המלווים אותך, אין לך סיכוי להגיע לשום מקום. 
"היום אפילו הלקוח הכי קטן שאתה יכול לדמיין, כזה שמגיעים אליו רק מפה לאוזן, יכול וצריך למצוא את עצמו נעזר בקידום כלשהו באינסטגרם או פרסום בפייסבוק.  אנחנו מדי יום מדברים עם מאות לקוחות שאחרי השיחה איתם אני תופס את הראש ולא מבין איך הם שרדו עד עכשיו בלי שתהיה לכם חנות אינטרנטית ופרסום ממוקד.  כל כך הרבה פוטנציאל שרק עכשיו מתממש". כך מספר לי רונן קלניצקי, מנהל קשרי לקוחות ב- Pr - Digital. 
"מעבר לכך, הדבר הכי חשוב שעסקים צריכים לקבל עכשיו ואני אומר את זה כי גם אנחנו הרגשנו את זה, זה תמיכה כלכלית ונפשית. אין ספק שהתקופה אחרונה הייתה סופר קשה לכולם. היו רגעים שלאף אחד לא היה מושג מה קורה. אנחנו דאגנו להישאר בקשר קבוע עם הלקוחות שלנו ולדאוג להיות שם כשצריך כדי לייעץ ולעזור בכל הקשור לקידום העסק בתקופה הקשה הזו". ממשיך רונן. 
לסיכום, הקורונה הביאה איתה המון בעיות והוכיחה שעל מנת לשרוד, כל עסק צריך להמציא את עצמו מחדש, להשתמש בכלים הנכונים והאנשים הנכונים כדי לשמור על קשר קבוע עם הלקוחות ולייצר הכנסה.